Multi-monitor over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Ik heb 2 pc's en 2 monitoren, is het mogelijk om via mijn netwerk een soort 'Dual-View' te maken. Ik weet dat het onder Microsoft FlightSimulator mogelijk is met dit programma :

http://wideview.00server.com/main.html

Aangezien ik nooit FlightSim speel was ik benieuwd of er ook een dergelijk programma bestaat dat gewoon in Windows (Desktop) werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 09:19

Nietzman

Woei!

Het lijkt me heel erg sterk dat dat zou kunnen...

(Lees: Ik vind dat het niet kan)
Maar als het mocht kunnen.... wil ik het ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met een Dual View?

Als je zoiets wilt, zoals dat plaatje die bij de link is. Dan kan dat dacht ik wel... Maar weet dan niet zeker.
Wat voor een OS heb je?

edit:

Ik ga hier er van uit dat je op 1 pc 2 schermen hebt:

Normaal in w2k en winXP: Muis op Desktop -> Rechtermuisknop -> Properties -> Settings -> Advanced -> TwinView (ligt eraan wat voor videokaart je hebt, dacht ik) -> Je eigen keuze instellen hoe je die twee schermen wilt zien.

Oeps... |:( Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 14:19 schreef Sabbie het volgende:
Wat bedoel je precies met een Dual View?

Als je zoiets wilt, zoals dat plaatje die bij de link is. Dan kan dat dacht ik wel... Maar weet dan niet zeker.
Wat voor een OS heb je?

edit:

Ik ga hier er van uit dat je op 1 pc 2 schermen hebt:

Normaal in w2k en winXP: Muis op Desktop -> Rechtermuisknop -> Properties -> Settings -> Advanced -> TwinView (ligt eraan wat voor videokaart je hebt, dacht ik) -> Je eigen keuze instellen hoe je die twee schermen wilt zien.

Oeps... |:( Sorry...
Je volgt mij duidelijk niet. Ik heb een Grafische-Kaart ZONDER twin-view. Ik wil (net als bij het bovenstaande progje) via het NETWERK dual-view maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Op dinsdag 02 april 2002 14:46 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

Je volgt mij duidelijk niet. Ik heb een Grafische-Kaart ZONDER twin-view. Ik wil (net als bij het bovenstaande progje) via het NETWERK dual-view maken.
Tuurlijk kan dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-10 13:26
Soort van PCAnyWhere :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 14:48 schreef Proggy het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat niet :P
Waarom kan het dan wel mij Flight Simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 15:26 schreef GarBaGe het volgende:
Soort van PCAnyWhere :?
Nee, Bij PCAnywhere kun je met 1 beeldscherm 2 pc's bediennen.

(Waarom klikt niemand op die link zodat je kunt zien wat ik bedoel :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 12:18
installeer terminal services van windows 2k/xp en log dan via netwerk met een andere computer + monitor in -> 1 desktop..

en log dan via de computer zelf in, et voila 2 monitoren en 2 desktops op je monitoren

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die flightsim is volgens een heel ander principe. Hierbij worden waarschijnlijk alleen coordinaten e.d. doorgestuurd naar de andere PC. Die PC rekend dan zelf zijn stukje beeld uit voor flightsim.
Je kunt die vergelijken met multiplayer lan games, daarbij stuur je ook geen volledige beelden over en weer (Gelukkig niet, zal niet best zijn voor de lag :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 15:55 schreef us1111 het volgende:
Die flightsim is volgens een heel ander principe. Hierbij worden waarschijnlijk alleen coordinaten e.d. doorgestuurd naar de andere PC. Die PC rekend dan zelf zijn stukje beeld uit voor flightsim.
Je kunt die vergelijken met multiplayer lan games, daarbij stuur je ook geen volledige beelden over en weer (Gelukkig niet, zal niet best zijn voor de lag :))
Okay, en hoe maak je zo'n netwerk dan? Hoe leg je dat aan? Of is het soms een kwestie van software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, een kwestie van software. Ik geloof dat het met linux/X wel mogelijk is. Lange tijd geleden op de HIO had een mede student zoiets aan de praat gemaakt (zie onder en dan punt 1).
Ik denk niet dat je dit zo eenvoudig onder windows aan de praat krijgt. Je moet dan aan een virtual desktop via tcp denken. Zoiets heb ik in ieder geval nog nooit gezien..

Er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden:

1. Je laat de 2e PC zijn eigen desktop houden en stuurt alleen muis coordinaten door als je buiten het 1e beeldscherm komt. Dit kan alleen met specifiek gemaakte software.

2. Je laat via het netwerk het complete desktop overlopen naar de 2e computer. Dit volgens het PC-Anywhere principe waarbij de 1e desktop op de host blijft en de 2e wordt doorgestuurd. Dit kan alleen als daarvoor erg specifieke software wordt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit is bekende zooi en gebasseerd op de source van VNC :)

Verwijderd

Het is wel degelijk mogelijk!!! (misschien een beetje laat, maar ja)

http://www.maxivista.com/

dat is software die een andere pc op een LAN windows xp laat zien dat hij ineens 2 monitoren heeftt. Dus gewoon bij de instellingen van bureaublad uitbreiden etc kun je dan de instellingen doen die je normaal met 2 monitoren doet. alleen is de 2 monitor nu een complete pc.

Verwijderd

Mij lijkt het wel dat je dan behoorlijk wat resource gebruikt via je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:06:
Het is wel degelijk mogelijk!!! (misschien een beetje laat, maar ja)

http://www.maxivista.com/

dat is software die een andere pc op een LAN windows xp laat zien dat hij ineens 2 monitoren heeftt. Dus gewoon bij de instellingen van bureaublad uitbreiden etc kun je dan de instellingen doen die je normaal met 2 monitoren doet. alleen is de 2 monitor nu een complete pc.
Woei thanks voor de oplossing \o/ Ga het hier meteen eens even uitproberen!

offtopic:
wel een beetje oud topic, maar dat is geen probleem voor een geweldig product als dit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 16:24
Dit is inderdaad zeer handig.

Als ik het goed begrijp, kun je zo de aanschaf van een KVM switch achterwege laten?! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door _Brake_ op 24-12-2004 01:30 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

_Brake_ schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:30:
Dit is inderdaad zeer handig.

Als ik het goed begrijp, kun je zo de aanschaf van een KVM switch achterwege laten?! :*)
KVM != dual scherm

KVM switch kan je ook al achterwege laten door heel eenvoudig VNC te installeren, met dit programma is het mogelijk om de schermen van andere computers toe te voegen aan je eigen scherm.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1