Toon posts:

Athlon XP op Asus A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een vraagje:

Ik wil gaan upgraden, maar ik wil niet alles in een keer veranderen.

Kan ik een athlon xp op een asus a7v zetten:
a7v kan de multiplier op 133 zetten met de pci op 33 en het dimm ook op 133 (geen ddr). Normaal draait de a7v op 100 want het is eigenlijk een thunderbird bord.

Als ik dat zo instel, werkt het dan?? En heb ik dan eigenlijk gewoon een xp met sdram? :?

Verwijderd

nee kan niet. op de asus a7v gaat de PCI klok niet naar 33 MHz bij een FSB van 133. dit is het verschil tussen een a7v en een a7v133.

je had ook de search kunnen proberen, ik weet zeker dat daar ook genoeg is te vinden over de a7v en de XP

Verwijderd

Topicstarter
Maar in de handleiding staat dit wel... Bij een fsb van 133 gaat de pci divider naar 1/4 -> 33 mhz.

Ervaring hiermee?
Op dinsdag 02 april 2002 12:46 schreef raoul het volgende:
nee kan niet. op de asus a7v gaat de PCI klok niet naar 33 MHz bij een FSB van 133. dit is het verschil tussen een a7v en een a7v133.

Verwijderd

dan heb je niet de a7v maar de a7v133 net als ik. bij die kan het wel, maar dan moet je wel revisie 1.05 hebben. dus heb je nou de a7v of de a7v133

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de strandaard a7v, maar in de handleiding staat dus dat als je de fsb naar 133 zet hij de pci op 33 zet, en het geheugen kan je kiezen op 133 of 4/3 x 133.
Op dinsdag 02 april 2002 12:51 schreef raoul het volgende:
dan heb je niet de a7v maar de a7v133 net als ik. bij die kan het wel, maar dan moet je wel revisie 1.05 hebben. dus heb je nou de a7v of de a7v133

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik jou was, zou ik ook geen XP met SDRAM draaien

is mindere preformance, en scheelt veel snelheid

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op dinsdag 02 april 2002 12:52 schreef RobS het volgende:
Ik heb de strandaard a7v, maar in de handleiding staat dus dat als je de fsb naar 133 zet hij de pci op 33 zet, en het geheugen kan je kiezen op 133 of 4/3 x 133.
[..]
Je kan dit niet. Ik heb zelf de A7V en de clock gaat nie hoger dan 110 bij mij, waar ie al redelijk onstabiel is. Bij de meeste A7V's moet je geluk hebben dat ie de 105 al haalt. 133 zit er mooi niet in, je moet een nieuw moederbord net zoals ik.

En dat van de PCI dat die op de A7V niet naar 33mhz gaat bij een fsb van 133 is kul. Gewoon leuk door raoul uit z'n duim gezogen. De klok is gewoon brak op de A7V, dat is het verschil. Je kan namelijk een nieuw kristal erin zetten en dan haalt ie de 133 wel, maar de enige mensen met de mogelijkheid wonen allemaal in japan en omstreken.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ja I know, maar anders moet ik ook mb + drr kopen en daar heb ik (nog) geen zin in (wil dan gelijk kt333 met ddr 333)

Anders ga ik voorlopig wel voor de duron 1300 (die kan wel toch???)
Op dinsdag 02 april 2002 12:56 schreef AMD_er het volgende:
Als ik jou was, zou ik ook geen XP met SDRAM draaien

is mindere preformance, en scheelt veel snelheid

Verwijderd

Topicstarter
Doe je toch iets verkeerd, ik heb de mijne een hele tijd op 113 gehad, ging goed alleen de athlon werd een beetje warm... (divx encoden 5 dagen, geen crash)

[quote]Op dinsdag 02 april 2002 12:58 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Je kan dit niet. Ik heb zelf de A7V en de clock gaat nie hoger dan 110 bij mij, waar ie al redelijk onstabiel is. Bij de meeste A7V's moet je geluk hebben dat ie de 105 al haalt. 133 zit er mooi niet in, je moet een nieuw moederbord net zoals ik.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 12:58 schreef GambitRS het volgende:

En dat van de PCI dat die op de A7V niet naar 33mhz gaat bij een fsb van 133 is kul. Gewoon leuk door raoul uit z'n duim gezogen. De klok is gewoon brak op de A7V, dat is het verschil. Je kan namelijk een nieuw kristal erin zetten en dan haalt ie de 133 wel, maar de enige mensen met de mogelijkheid wonen allemaal in japan en omstreken.
de a7v heeft geen devider van 1/4, maar van 1/3, dit is geen kul. de a7v133 heeft dit wel, waardoor deze wel op een fsb van 133 kan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Lees handleiding:

100 divider van 1/3 tot 130, dan bij 133 gaat ie naar 1/4
Op dinsdag 02 april 2002 13:09 schreef raoul het volgende:

[..]

de a7v heeft geen devider van 1/4, maar van 1/3, dit is geen kul. de a7v133 heeft dit wel, waardoor deze wel op een fsb van 133 kan draaien.

Verwijderd

waar staat dit in de handleiding? ik geloof je wel maar ik wil het zelf ff zien.

Verwijderd

Topicstarter
bij de fsb jumpers staat onder de pci clock, daar staat dus 133 fsb -> 33 mhz pci
Op dinsdag 02 april 2002 13:18 schreef raoul het volgende:
waar staat dit in de handleiding? ik geloof je wel maar ik wil het zelf ff zien.

Verwijderd

ok, ik zie het staan |:( . ik zal het dan anders zeggen die devider van 1/4 zit er wel op maar werkt niet (goed), dus kunnen we net zo goed zeggen dat hij er niet op zit, toch?
het is trouwens de enige keer waar vermeld wordt dat de 133 fsb ook mogeijk is met een PCI bus van 33 MHz. bij de a7v133 wordt het ook echt erbij gezet en zie je het ook terug in de bios als je de fsb selecteerd. er staat dan zoiets als: fsb lager dan 120 dan PCI 1/3 fsb anders PCI 1/4 fsb, ik dit bij de a7v ook zo?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Klop niet, de Asus A7V heeft de KT133 Chipset en de ASUS A7V133 de KT133A chipset.

De KT133 chipset haald de 133 FSB niet, de PCI divider is t probleem niet ... t is puur de chipset.

Een FSB van 133 gaat dus NIET lukken.

De A7V heeft een FSB van 100 (hoger kan maar dan ben je dus gewoon aan t FSB overclocken)

De multiplier is instelbaar tot MAXIMAAL 12,5

1250 MHZ is dus t maximale ... echter zijn er CPU's die een multiplier anders interpreteren en gewoon hoger gaan lopen.

Daardoor is 1300 MHZ & 1400 MHZ toch mogelijk.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Op deze site staat een tabel met wat wel en niet kan.

Succes

Verwijderd

Effe voor de duidelijkheid.
Een Xp werkt over het algemeen wel op een A7V moederbord met de nieuwste bios(minstens versie 1.09 dacht ik).
Ik heb met Asus gesproken en hun hadden een brief uit Taiwan gehad waarin stond dat het A7V moederbord geen XP ondersteund. Maar praktijk wijst uit dat het wel kan.
Het enigste probleem is dat je mobo alleen een fsb van max. 110 kan halen stabiel soms.
Dus max. kan je 110*12.5=1375 halen. Of als je mobo de 12.5 als een 13 ziet heb je dus 1430. Maar je haalt dus meestal nooit de snelheid waarop de XP standaard op draait op een 133 mhz mobo.
Dus aan jouw de overweging of je het dan voldoende vind om een Xp te kopen die langzamer draait als ie kan. Wel een probleempje is dat de XP veel moeilijker te unlocken is als the thunderbird. Hopelijk weet je nu genoeg. *D

Verwijderd

gewoon een duron 1,3g kopen
is haast net zo snel als een thunderbird

of een pentium 4 1,4g

kosten 108euro

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op dinsdag 02 april 2002 22:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
gewoon een duron 1,3g kopen
is haast net zo snel als een thunderbird

of een pentium 4 1,4g

kosten 108euro
En dan moet ie dus alsnog een ander mobo (en als ie het goed wil doen ook ander geheugen) |:(

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:36 schreef bart1234 het volgende:

[..]

En dan moet ie dus alsnog een ander mobo (en als ie het goed wil doen ook ander geheugen) |:(
ik denk het niet de duron loopt op 100ddr en niet op 133ddr
en kan gewoon sdram gebruiken omdat ddr geheugen niet veel sneller is op een duron.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op dinsdag 02 april 2002 22:57 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

ik denk het niet de duron loopt op 100ddr en niet op 133ddr
en kan gewoon sdram gebruiken omdat ddr geheugen niet veel sneller is op een duron.
*zucht* zie vette deel: 't gaat me op die P4... :z

Verwijderd

de duron is haast net zo snel als een pentium4 1,4g met ddr
Pagina: 1