Toon posts:

[OC]Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCCHIPS M747 mobo met een cellie333 en 3 keer 100mhz sdram in totaal 128 mb.. Nu heb ik veel info gevonden over het oc'en van het ding maar niks schijnt te werken. Als ik het mobo op 100mhz zet dan start ie automatisch op op 500mhz omdat hij de multiplier zelf instelt, het resultaat is zwart scherm en vastloper. de multiplier kan ik ook niet verhogen op 66mhz want dan start ie alsnog op op 333mhz. Ik geloof gewoon niet dat het met zo'n oude cellie onmogelijk zou zijn om hem te oc'en.
Kom nou niet met het idee om een anbder mobo te kopen want das niet de bedoeling.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Volgens mij zijn deze cellies gelocked, en kan je er niks aan doen om ze te unlocken... Iemand die ik ken had een Celly 333 die wel op 500 kon lopen >:) De oorzaak? Elke processor en moederbord reaggeert anders, en dit ligt allemaal aan de gebruikte harde waren. Als je geen nieuw moederbord of processor wilt kopen, zit er denk ik weinig voor je op: Gewoon op 333 laten draaien.

(FSB op 100 Mhz ken je wel proberen als je de vcore misschien wat op ken krikken: zorg wel voor goede koeling)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Waarschijnlijk is je Intel CPU multiplier gelockt. Dat wil zeggen dat je je multiplier gewoon niet kan veranderen. Daar zorgt je CPU wel voor.

Bovendien denk ik dat je CPU het niet aan kan, op FSB 100. Het is immers een stap van +/- 33 Mhz. Wat je kan proberen is het voltage te verhogen. Let dan wel op de temperatuur!!

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een bios waarmee je de FSB bijvoorbeeld per stapjes van 1 Mhz kan veranderen, dan kan je het maximum uit je systeem proberen te halen.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De multiplier IS gelockt. Heb je al geprobeerd het core-voltage (Vcore) op te krikken? En weet je zeker dat je geheugen PC100 is?

I reject your reality, and substitute my own.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 22:45
ik heb nog 'n celly 366 .. die loopt op 577, met zo'n socket converter ding .. en 'n Asus mobo .. kan de FSB instellen naar wat ik wil :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 12:42 schreef _sNaRs_ het volgende:
De multiplier IS gelockt. Heb je al geprobeerd het core-voltage (Vcore) op te krikken? En weet je zeker dat je geheugen PC100 is?
De originele stickers zitten nog op het geheugen, allemaal 100mhz
Ik las ooit iets over een pin afschermen met nagellak (pin B21 of B32 was het) maar hierover heb ik niks meer kunnen vinden dus weet ik nog niet zeker welke het is. Toch lijkt het me sterk dat het onmogelijk is om hem te unlocken..immers als ze een processor kunnen locken op zo'n manier datie niet te unlocken is dan zou toch iedere processor tegenwoordig zo gelockt worden??
Ik ben al een poosje bezig om een oplossing te zoeken maar de meeste sites die ik vind noemen alleen de resultaten van het oc'en en niet de manier. En mijn mobo (sis chipset) is een micro ATX dingetje waar ik ook al niet te veel info over kan vinden.
Best een moeilijke uitdaging om te oc'en dus.. :'(

Ik ga eens proberen met voltages te spelen misschien heb ik geluk

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Bij Celerons is de multipliër standaard gelockt. Het enigste wat je kan doen is de FSB en de voltage verhogen om hem over te clocken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 19:38 schreef Rave17 het volgende:
Bij Celerons is de multipliër standaard gelockt. Het enigste wat je kan doen is de FSB en de voltage verhogen om hem over te clocken :)
FSB kan ik idd verhogen, resultaat: start alsnog op op 333mhz met andere woorden hij pakt niet de biosinstelling bij fsb verhoging

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat gebeurd er dan als je je voltage anders insteld?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 10:16 schreef eNaSnI het volgende:
Wat gebeurd er dan als je je voltage anders insteld?
Ga ik vanmiddag of morgen middag proberen, resultaat volgt
Pagina: 1