Toon posts:

rare hdd problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok het volgende is aan de hand..

Ik heb een Seagate 40 GB hdd, en een asus a7v133 mobo.
M'n hdd werkt goed, behalve dat als ik een groot aantal .rar bestanden uitpak, dan lijkt alles ok te gaan. Maar als ik dan het bestand probeer te installeren (dat uitgepakt is) (en ja het is een .bin :P) dan geeft ie rare fouten dat er een cyclische reduntie error is ofzo.

Ik heb het ook al met een andere hdd geprobeerd die gewoon goed werkt in een andere computer. En deze geeft ook precies dezelfde fout.

Als ik dan de hdd van de ATA controller afhaal, en hem gewoon op de IDE controller zet, dan geeft ie ook i/o errors (bij het installeren van de .bin)

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Want het is heel frustrerend :(

Ik draai trouwens WINXP.

Verwijderd

Zou d'r een corrupt rarretje tussen zitten?..

Verwijderd

Lijkt er op dat de file gewoon niet goed is. Probeer de file anders op een andere pc. Als dat wel goed gaat, kan het ook nog het geheugen zijn (heb je last van vastlopers en/of registry probs?)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 12:25 schreef db het volgende:
Zou d'r een corrupt rarretje tussen zitten?..
.rar is niet corrupt, want als ik alle .rars naar een andere computer kopieer via het netwerk, en dan alles uitpak, en alles weer terug kopieer. Dan werkt het wel gewoon goed.

En het is ook niet bij 1 .bin, maar echt bij alle die ik probeer..
Op dinsdag 02 april 2002 12:25 schreef Karam het volgende:
Lijkt er op dat de file gewoon niet goed is. Probeer de file anders op een andere pc. Als dat wel goed gaat, kan het ook nog het geheugen zijn (heb je last van vastlopers en/of registry probs?)
uuhm, ja ik heb wel last van vastlopers ja... ik heb namelijk de irritante nv4_disp detonator bug, waardoor m'n computer het leuk vind om eens in de paar uur/dagen vast te lopen |:(
Maar ik snap niet wat dat met m'n hdd te maken heeft, zou je het me uit kunnen leggen ;)

Verwijderd

Je hdd is nog OK volgens mij. Ik twijfel aan je intern geheugen (RAM). Heb je misschien nog ergens geheugen liggen of meerdere reepjes in je bak? Laat eentje erin zitten en probeer het dan en wissel ze om. Kun je achterhalen welke RAM eventueel de boosdoener is...