[PHP][MySQL][HTML] PHP variabelen via Form

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:21

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hallo :)

Nogmaals, nu ZONDER javascript ;) :+ , dit probleem:
Ik wil dus een bestand uploaden en in een database zetten. Nu lukt het uploaden wel goed, hierna gaat dit dus naar een 2e php-bestand waar de gegevens over het programma moeten worden ingevuld. Nadat dit is ingevuld, wordt er een check uitgevoerd of het bestand al in de database staat. Zo ja, update die rij in de database, zo niet toevoegen aan de database. Nu heb ik dat zo opgelost zoals hieronder staat. Maar dit doet dus helemaal niks (het controleren werkt wel enzo). Weet iemand een betere oplossing of hoe ik met een FORM een PHP variabele kan vullen met gegevens ?

Tnx alvast

en sorry van het vorige topic
PHP:
1
<?$db = mysql_connect("localhost", "", "")     or die("Kan geen verbinding maken met de database");    mysql_select_db("databeest")      or die("Kan de database niet selecteren");    if ($submit) {        $sql_controle = "SELECT COUNT(*) from downloads WHERE filename = '$file'";     $result_controle = mysql_query($sql_controle);     $test = mysql_result($result_controle,"COUNT(*)");     if ($test != 0)      {        echo "$file is gevonden in de database! <BR>";        echo "Wilt u deze versie vervangen ? <BR>         <FORM NAME='blaat'>        <INPUT TYPE='button' VALUE='JA' onClick='"$sql="UPDATE downloads SET (beschr=\"$beschr\", fabrikant=\"$fab\", versie=\"$versie\") WHERE filename=\"$file\" \";?>'>        <INPUT TYPE=\"button\" onClick=\"*javascript*;\" VALUE=\"Nee\">;</FORM> ";     } else $sql = "INSERT INTO downloads (filename, beschr, fabrikant, versie) VALUES ('$file','$beschr','$fab','$versie')";          echo $sql;     $result = mysql_query($sql)          or die (mysql_error());     }?>

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 02 april 2002 12:19 schreef WHiZZi het volgende:
Nogmaals, nu ZONDER javascript ;) :+ , dit probleem:
Hoe je dat voor elkaar kreeg is mij nog niet duidelijk, maar je topic is dus even weggemoved :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 12:22 schreef ACM het volgende:

[..]

Hoe je dat voor elkaar kreeg is mij nog niet duidelijk, maar je topic is dus even weggemoved :)
HTML rechten denk ik :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm .. duidelijk een clientside serverside probleempje.. Javascript wordt op de client uitgevoerd, en php op de server. Je kunt in de 1 dus niet zomaar verwijzen naar de ander..
Kijk desnoods eens naar cookies of sessies, of geef extra info mee mbv hidden fields in een form. Je zult zowiezo een nieuwe pagina moeten opvragen om de keuze van de gebruiker door te kunnen geven.

(Dat het de vorige keer mis ging kwam omdat je na je edit vergeten was je eerste php tag af te sluiten)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 12:25 schreef Janoz het volgende:
Hmm .. duidelijk een clientside serverside probleempje.. Javascript wordt op de client uitgevoerd, en php op de server. Je kunt in de 1 dus niet zomaar verwijzen naar de ander..
Kijk desnoods eens naar cookies of sessies, of geef extra info mee mbv hidden fields in een form. Je zult zowiezo een nieuwe pagina moeten opvragen om de keuze van de gebruiker door te kunnen geven.

(Dat het de vorige keer mis ging kwam omdat je na je edit vergeten was je eerste php tag af te sluiten)
Javascript idd wel. Maar ik gebruik javascript om de inhoud van het venster te wijzigen en het venster sluiten. Verder doe ik niks met javascript wat betrekking heeft tot php/mysql.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 02 april 2002 12:26 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Javascript idd wel. Maar ik gebruik javascript om de inhoud van het venster te wijzigen en het venster sluiten. Verder doe ik niks met javascript wat betrekking heeft tot php/mysql.
euhm.....
code:
1
<INPUT TYPE='button' VALUE='JA' onClick='"$sql="UPDATE downloads SET (beschr=\"$beschr\", fabrikant=\"$fab\", versie=\"$versie\") WHERE filename=\"$file\" \";?>'>

:X

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 12:32 schreef Janoz het volgende:

[..]

euhm.....
code:
1
[knip]

:X
Ok ok.. :P
Die was ik vergeten. Maar dit kan niet in 1 PHP bestand?

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

zoiets?
PHP:
1
<?$db = mysql_connect("localhost", "", "") or die("Kan geen verbinding maken met de database");    mysql_select_db("databeest") or die("Kan de database niet selecteren");        if ($submit) {               $sql_controle = "SELECT COUNT(*) from downloads WHERE filename = '$file'";                     $result_controle = mysql_query($sql_controle);             $test = mysql_result($result_controle,"COUNT(*)");                     if ($test != 0)      {                     /*check ja of nee*/                if ($_POST["check"] != "ja" &amp;&amp; $_POST["check"] != "nee") {                 echo "$file is gevonden in de database! <BR>";                echo "Wilt u deze versie vervangen?";             ?><BR><FORM METHOD="post" NAME="form2" ACTION="hierheen posten?">  <INPUT TYPE="hidden" NAME="check" VALUE="ja">     <INPUT TYPE="button" VALUE="ja"></FORM><FORM METHOD="post" NAME="form2" ACTION="hierheen posten?"><INPUT TYPE="hidden" NAME="check" VALUE="nee"><INPUT TYPE="button" VALUE="nee"></FORM>            <?                              /*end if2*/                }                else {                    if ($_POST["check"] == "ja") {                        $sql=("UPDATE downloads SET (beschr=\"$beschr\", fabrikant=\"$fab\", versie=\"$versie\") WHERE filename=\"$file\" ");                    }                    elseif ($_POST["check"] == "nee") {                           echo "Ok het wordt niet vervangen (blabla)";                    }                }                           else {                $sql = "INSERT INTO downloads (filename, beschr, fabrikant, versie) VALUES ('$file','$beschr','$fab','$versie')";              }         echo $sql;          $result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());      /*end if*/    }?>

/edit: beetje ranzig, maar volgens mij werkt t wel

Sundown Circus

Pagina: 1