Hallo 
Nogmaals, nu ZONDER javascript
, dit probleem:
Ik wil dus een bestand uploaden en in een database zetten. Nu lukt het uploaden wel goed, hierna gaat dit dus naar een 2e php-bestand waar de gegevens over het programma moeten worden ingevuld. Nadat dit is ingevuld, wordt er een check uitgevoerd of het bestand al in de database staat. Zo ja, update die rij in de database, zo niet toevoegen aan de database. Nu heb ik dat zo opgelost zoals hieronder staat. Maar dit doet dus helemaal niks (het controleren werkt wel enzo). Weet iemand een betere oplossing of hoe ik met een FORM een PHP variabele kan vullen met gegevens ?
Tnx alvast
en sorry van het vorige topic
Nogmaals, nu ZONDER javascript
Ik wil dus een bestand uploaden en in een database zetten. Nu lukt het uploaden wel goed, hierna gaat dit dus naar een 2e php-bestand waar de gegevens over het programma moeten worden ingevuld. Nadat dit is ingevuld, wordt er een check uitgevoerd of het bestand al in de database staat. Zo ja, update die rij in de database, zo niet toevoegen aan de database. Nu heb ik dat zo opgelost zoals hieronder staat. Maar dit doet dus helemaal niks (het controleren werkt wel enzo). Weet iemand een betere oplossing of hoe ik met een FORM een PHP variabele kan vullen met gegevens ?
Tnx alvast
en sorry van het vorige topic
PHP:
1
| <?$db = mysql_connect("localhost", "", "") or die("Kan geen verbinding maken met de database"); mysql_select_db("databeest") or die("Kan de database niet selecteren"); if ($submit) { $sql_controle = "SELECT COUNT(*) from downloads WHERE filename = '$file'"; $result_controle = mysql_query($sql_controle); $test = mysql_result($result_controle,"COUNT(*)"); if ($test != 0) { echo "$file is gevonden in de database! <BR>"; echo "Wilt u deze versie vervangen ? <BR> <FORM NAME='blaat'> <INPUT TYPE='button' VALUE='JA' onClick='"$sql="UPDATE downloads SET (beschr=\"$beschr\", fabrikant=\"$fab\", versie=\"$versie\") WHERE filename=\"$file\" \";?>'> <INPUT TYPE=\"button\" onClick=\"*javascript*;\" VALUE=\"Nee\">;</FORM> "; } else $sql = "INSERT INTO downloads (filename, beschr, fabrikant, versie) VALUES ('$file','$beschr','$fab','$versie')"; echo $sql; $result = mysql_query($sql) or die (mysql_error()); }?> |
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.