Verwijderd

Topicstarter
hi, ik wil een pocketpc kopen maar ik weet niet welke.

ik hoor van iedereen dat de ipaq heel goed is maar nu zag ik dat hp ook iets leuks op de markt heeft gebracht.

iemand ervaring met beide pocket pc's?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Koop een Gameboy advance

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 22:23
Op dinsdag 02 april 2002 12:11 schreef xsence-ecs het volgende:
hi, ik wil een pocketpc kopen maar ik weet niet welke.

ik hoor van iedereen dat de ipaq heel goed is maar nu zag ik dat hp ook iets leuks op de markt heeft gebracht.

iemand ervaring met beide pocket pc's?
Wat bedoel je emt dat leuks van HP?

Ik zou gewoon voor een Ipaq 3630 gaan (heb ik ook) en dan er eventueel geheugen bij kopen. Ik speel nu soms ook games zoals Mario enz. is nog weleens lach en heel simpel door MAME voor de PPC te installen kan het al.

Verwijderd

Topicstarter
oke.. wat is de cpu snelheid van de 3630?

watvoor geheugen kan in de 3630?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

Op dinsdag 02 april 2002 14:26 schreef xsence-ecs het volgende:

De 3630 is van compaq, dus ga zelf eens op zoek naar de specs!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27
Op dinsdag 02 april 2002 14:26 schreef xsence-ecs het volgende:

De iPAQ 3630 heeft een 206 mhz Intel Strong-Arm processor.

Standaard zit er in de 3630 16 mb ram en 16 mb rom. Er zit géén uitbreidingsslot op de iPAQ, deze moet je er apart bij kopen. Meestal zijn deze voor Compact Flash geheugen maar je kan evt ook mini harde schijven tot 5 gb erachter hangen :9~

Verwijderd

Als je dat ding alleen voor games wil gebruiken dan kan je inderdaad veel beter een GBA kopen. Een pocket pc kopen om games te spelen is niet echt zinvol...

Verder is er IMHO weinig verschil tussen de modellen die op PocketPc 2002 lopen. Ze hebben allemaal dezelfde processor en hetzelfde beeldscherm. Als je google gebruikt dan vind je genoeg reviews en pics om je keuze te maken.

• jjbstolk
Op dinsdag 02 april 2002 15:29 schreef pietervl het volgende:

[..]

Standaard zit er in de 3630 16 mb ram en 16 mb rom.
Tenzij je mazzel hebt en de 3630 hebt die wegens tekort aan 16Mb geheugen 32MB RAm en 32 RM mee kreeg!

Heb ik dus ook :)

• pietervl
Op dinsdag 02 april 2002 16:17 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Tenzij je mazzel hebt en de 3630 hebt die wegens tekort aan 16Mb geheugen 32MB RAm en 32 RM mee kreeg!

Heb ik dus ook :)
Is inderdaad bij sommige modellen het geval, maar vind het niet eerlijk :( :(
(Ik heb dat dus niet ;))

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info mensen. maar ik denk dat ik al weet wat ik ga aanschaffen..

De GP32, ik heb net het een en ander bekeken over deze handheld en ik denk dat het beste voor me is. De gba is ook wel leuk maar die is echt alleen voor games en ik wil niet elke maand een game gaan kopen.. dan heb je de keuze een flasher te kopen en die krengen zijn zo duur.

dus liever een handheld waar je meer dingen mee kunt done.

dus de gp32 it is..

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

en voor meer info, voor de mensen die geen idee hebben wat de GP32 is (zoals ik):

http://www.planet.nl/game/0,1232,75_1076_264528_2732,00.html

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• jjbstolk
Op dinsdag 02 april 2002 16:36 schreef pietervl het volgende:

[..]

Is inderdaad bij sommige modellen het geval, maar vind het niet eerlijk :( :(
(Ik heb dat dus niet ;))
Ach ja, ik zie dat jij een Silver Slider met 256 MB hebt, en die heb ik niet ik heb maar een Compaq CF Exp. pack emt 32 MB :'( ;)

• pietervl
Op dinsdag 02 april 2002 17:13 schreef xsence-ecs het volgende:
bedankt voor de info mensen. maar ik denk dat ik al weet wat ik ga aanschaffen..

De GP32, ik heb net het een en ander bekeken over deze handheld en ik denk dat het beste voor me is. De gba is ook wel leuk maar die is echt alleen voor games en ik wil niet elke maand een game gaan kopen.. dan heb je de keuze een flasher te kopen en die krengen zijn zo duur.

dus liever een handheld waar je meer dingen mee kunt done.

dus de gp32 it is..
Is het nu een veredelde GBA met alleen een mp3 functie of bevat hij een heel OS??
Er staat dat er games voor de gp32 op smartmediacards gaan verschijnen, maar gaan dat er veel, en zoja, goede games worden??

En ook niet onbelangrijk $$$$ is die ;)???

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb niet al te lang geleden nog een NeoGeo Pocket Color gehad. Dat was pas een tof spelpjoetertje. Weer eens wat anders dan de Gameboy color (zelfs sneller en een groter scherm), waanzinnige spellen!

Alleen nooit een succes geworden door de enorme marktpenetratie van de Gameboy. Die Gamepark lijkt me inderdaad nog wel een mooie mix tussen handheld en spelletjescomputer.

Ben benieuwd wat het kost om er zo één naar Nederland te halen. => Oeps, da's best prijzig: 203,- bij http://www.lik-sang.com/catalog/product_list.php?category=126&

Ideetje voor een inkoopactie?

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Is inderdaad een zeer interessant apparaatje...

maar verder heb ik er geen behoefte aan, is meer iets voor in het openbaar vervoer.

Ik vind het trouwens wel een beetje absurd dat:
-de topicstarter een dergelijk topic maakt; kom op zeg, die dingen zijn toch niet voor games :'(
-de topic starter geen énkel research doet, maar gewoon maar ff de andere bezoekers van GoT aan het werk zit...

wel een moment dat je ziet waarom sommige mensen zeggen dat het niveau hier daalt... ;(

Verwijderd

Topicstarter
sorry.. ik zat eigenlijk helemaal niet aan een handheld voor games te denken.. en omdat ik zelf al een gba heb gehad en het schermpje veel te donker vind (ja de backlith ding is er maar wie gaat hem inbouwen?) had ik dus geen zin meer in een gba.

eigenlijk toch liever een handheld waarbij je makkelijk dingen kunt opslaan op kaartjes en waar je niet een extra schuif op de handheld hoeft te zetten voor deze uitbreiding (dan wordt het al een 2handsheld)

en aangezien er al zoveel mensen bezig zijn met de gp32 is het misschien ook echt leuk om hier samen een inkoop actie te doen ofzo.. en misschien zelf iets proggen voor dat ding. wie weet..

• pietervl
Op dinsdag 02 april 2002 19:57 schreef xsence-ecs het volgende:
eigenlijk toch liever een handheld waarbij je makkelijk dingen kunt opslaan op kaartjes en waar je niet een extra schuif op de handheld hoeft te zetten voor deze uitbreiding (dan wordt het al een 2handsheld)
Je wilt hem dus voornamelijk voor games gebruiken. Dan zou ik idd hier voor kiezen en niet voor een iPAQ. Dat zijn echte pocket pc's waarmee je veel meer kan doen, en daar betaal je uiteraard ook voor. Leuke hieraan is ook de mp3 functie.

Maar dat je handheld meteen een 2-handsheld wordt hoeft niet, Silver Slider is maar 6 mm dik en op de plek van de cf-card 10 mm, past dus redelijk in een normale hand ;)

Verwijderd

Topicstarter
okee :)

toch trekt een ipaq mij meer aan ;)

af en toe een spelletje is misschien wat beter voor me .. .. ..

okee.. ik denk er nog een tijdje over na.

Verwijderd

Voor games zou ik de Casio E-200 kiezen. Scherm is mooier dan van iPAQ en spelletjes draaien er sneller op. Helaas heeft de E-200 daarnaast wat problemen maar ik geloof dat die redelijk opgelost zijn tegenwoordig.

Wil je een allround Pocket PC die het echt goed doet en weinig problemen heeft dan zou ik voor de iPAQ (3850/3870) gaan.

Verwijderd

Vrienden van mij hebben ook een CASIO, ze zijn vrij duur (welke pocket pc niet?) maar je kunt er erg veel mee. Goeie dingen!
Pagina: 1