[SB Audigy + ATP 5]

Pagina: 1
Acties:

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Naar aanleiding van [topic=203832/1/25] dit topic, heb ik besloten toch maar een audigy te kopen in de hoop dat die wel een atp 5 ondersteunt, maar die doet et dus ook niet.

Hier mijn probleem:

Ik heb dus een atp-5 speakerset van Altec Lansing en nu dus een sb audigy. Die atp 5 heeft op de subwoofer 4 aansluitingen voor de 4 afzonderlijke satelietjes en daarnaast heeft hij ook nog 2 digitale ingangen en 2 analoge ingangen. Mijn audigy, en een live dus ook, hebben 2 analoge uitgangen(groen en zwart), en 1 digitale uitgang(geel/oranje). Hoe ik het nu heb aangesloten (de 2 analoge uitgangen van de audigy op de 2 analoge ingangen op de sub woofer) geeft geluid, en dat werkt gewoon. Ook heb ik de digitale uitgang van mijn audigy voorzien van een splitter, zodat de ene digitale uitgang 2 uitgangen heeft gekregen. Dit geeft ook geluid. Maar wanneer ik een test doe van Creative die de 4 satelieten afzonderlijk gaat testen, werken dus alleen de voorsten naar behoren. De achterste satelieten reageren dus als de voorsten, met als gevolg dat je nu alleen een scheiding hebt in een linker en rechterkanaal. Het maakt niet uit of ik digital audio aan of uitzet, het mag allemaal niet baten. Ik heb echt de nieuwste drivers geinstalleerd, dus daar ligt het ook niet aan. Mocht er behoefte zijn aan een schematische tekening, dan kan ik die wel even maken.

hier mijn system specs:

Amd Thunderbird 1,4Ghz
Epox 8KHA (niet de 8KHA+)
640Mb DDR pc2100 Apacer
Geforce 3 Ti 200
Sound Blaster Audigy

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

moguh collega :)

uhhm ja een splitter op je digitale uitgang :/
dat kan toch ook niet
dan gaan je rear en je front over een kanaal
ish neit goet :P

je moet je rear speakers in de Digi out doen
en de front speakers in de groene (die is special voor front)

dan heb je dus front analoog en back digi
maar volgens mij zijn ze dan allebij gewoon digitaal

ik weet dit niet 100% zeker maar het is het meest logish
try it and let us (is niemand maargoed) mij dan weten of het is gelukt

suc6

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
geprobeerd, en et werkt niet :'( en ik heb nog steeds geen mail teruggehad van creative of altec lansing :(
het zit me weer eens tegen..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470