Toon posts:

Problemen met foto's op website

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gemaakt maar nu zijn mijn foto's niet zichtbaar. Ik heb alles via de regels gedaan en ze ook binary geupload. Ik snap dus echt niet waar het probleem zit. Ik hoop dat mij iemand mij raad kan geven. Het is pas mijn eerste site dus het zal misschien wel heel simpel zijn maar alles staat zoals het hoort dus ik weet niet waar het probleem zit.

Kijk zelf maar eens [url="Http://members.home.nl/vubaghs/index.html"]Http://members.home.nl/vubaghs/index.html

Dit is de eerste keer dat ik deze vraag heb gesteld. Ik heb alles gedaan wat mij gezegt is...
[http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/438380/url]

Verwijderd

Volgens mij verwijs je naar foto's die niet op de server staan, zo staat er nergens een ondergang.jpg.
en heb je een aantal namen verkeerd zodat de html niet verwijst naar het juiste plaatje met de juiste extensie

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

[edit]
wat meneer boven me zegt dus :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Ik hoop dat je mapje images ook in het juiste pad staat.
......home.nl/vubaghs/index.html;
duswaar index staat moet ook je map images staan.

......home.nl/vubaghs/images/ONDERGANG.JPG

Anders dien je mischien ../voor images te zetten.
Dit als je mapje images in dezelfde root staat als vubaghs.

Als dat het niet is probeer het anders eens met alleen maar kleine letters te gebruiken.
Een Unix bak kent verschil tussen hoofd en kleine letters.

p.s. Karpers zijn toch van die domme vissen die de hele dag in de modder lopen te wroeten, op zoek naar boelies oid :-)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

[img]"images/a10b.jpg">[/img] zijn

[img]"images/ONDERGANG.JPG"[/img] ONDERGANG.JPG staat niet in je images directory

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

De plaatjes onderaan de pagina hebben een onjuiste bestandsnaam. In jouw images map staan die verkleinde plaatjes met een .JPG extensie en niet, zoals jij ze naar verwijst, met een .jpg extensie. Let dus op de juiste bestandsnamen. plaatje.JPG is anders dan plaatje.jpg... let dus op de hoofd- en kleine letters.

De plaatjes bovenaan de pagina, zoals welkom.gif, staan niet in jouw images map. Plaats ze daarin en de plaatjes worden wel weergegeven.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 12:00 schreef RRX het volgende:
[img]"images/a10b.jpg">[/img] zijn

[img]"images/ONDERGANG.JPG"[/img] ONDERGANG.JPG staat niet in je images directory
Dank jullie, ik ga het meteen proberen

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Wat is een boelie btw?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Eventjes meteen ter uitleg.

"./" = 1 directory omlaag tov je aangeroepen pagina
"../" = 2 directories omlaag tov je aangeroepen pagina
"/mijnmap/" = 1 directory omhoog tov je aangeroepen pagina
"/mijnmap/nogeenmap/" = 2 directories omhoog tov je aangeroepen pagina

;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 12:02 schreef Vera het volgende:

[..]

Dank jullie, ik ga het meteen proberen
Heb het geprobeerd. Nog steeds niks

Verwijderd

Je html klopt nog steeds niet volgens mij hoor, ik moet nu eigenlijk aan het werk zijn zo kan goed kijken nu maar je html verwijst naar plaatsjes die anders heten of die er niet zijn. bv die link naar ondegang in je html is die extensie in hoofdletters terwijl in je image map staat hij met kleine letters, breng eerst een structuur door alles met onderkasten te typen.

Verwijderd

hoofletters en kleine letters????

ONDERGANG.jpg is niet hetzelfde als ONDERGANG.JPG

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op dinsdag 02 april 2002 12:27 schreef Gordijnstok het volgende:
Eventjes meteen ter uitleg.
"/mijnmap/" = 1 directory omhoog tov je aangeroepen pagina
"/mijnmap/nogeenmap/" = 2 directories omhoog tov je aangeroepen pagina
Fout. Als je de link met een / begint, gaat hij naar de root van de server. dus als je www.xxx.nl hebt, en je linkt naar /mijnmap, link je dus eigenlijk naar www.xxx.nl/mijnmap.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 12:48 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

Fout. Als je de link met een / begint, gaat hij naar de root van de server. dus als je www.xxx.nl hebt, en je linkt naar /mijnmap, link je dus eigenlijk naar www.xxx.nl/mijnmap.
Doh :D ik ga ervanuit dat je dus als root staat ;)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Je verwijst naar "ONDERGANG.JPG", maar in je images-dir staat "ONDERGANG.jpg". Bij de extensie moet ook letten op hoofdletters.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen jullie zijn hartelijk bedankt. Hij doet het. Ik weet dat het eigenlijk niet mag een bedankje schrijven maar ik ben hier al een maand mee aan het sukkelen....

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op dinsdag 02 april 2002 12:56 schreef Vera het volgende:
Mensen jullie zijn hartelijk bedankt. Hij doet het. Ik weet dat het eigenlijk niet mag een bedankje schrijven maar ik ben hier al een maand mee aan het sukkelen....
Bedankje mag altijd.... Het is soms wel prettig zelfs dat weet je dat de persoon het heeft begrepen en er is uitgekomen... Want dat is niet altijd het geval....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1