[auto]condensator voor de versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik zit net een electronica boek te bekijken, zie ik dat ze ook condensatoren hebben om voor de versterker aan te sluiten, om dus voor een constante spanning/stroom te zorgen (ook bij hevige basklappen)...

nu ga ik dus vanmiddag een nieuwe versterker halen daaro (4x 105W @ 2ohm) en nu vraag ik me af of ik zo'n condensator nodig heb... ik heb namelijk een redelijk oude auto (1988) met een niet al te grote accu erin...

wie kan mij hier ff over adviseren? zo'n condensator kost toch al wel 130 euro...

Verwijderd

Het helpt in ieder geval.
Of het nodig is kun je merken als je koplampen dimmen op de maat van de muziek als je het volume vrij hoog hebt staan.
Vuistregel is meestal 1F/1000W

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12 08:26
De verkoper kan je in elk geval wel adviseren >:)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Ik denk niet dat die versterker zo enorm veel energie vreet dat het nodig is.

Bovendien als je motor gewoon loopt komt de spanning toch van de dynamo af..

Anders lekker veel toeren blijven maken .. 80 in zijn 2 >:)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 02 april 2002 13:09 schreef Jesse het volgende:
De verkoper kan je in elk geval wel adviseren >:)
Oh, maar dat kan ik dan ook:

"JA MAN DAT HEB JE ECHT WEL NODIG! Wat, ja zeeeeeeker met zo'n oude auto en wat zeg je? Nieuwe versterker? Jaaaaa dan zou ik het zeeeeker doen, je wil toch niet dat je je versterker opblaast doordat je er geen condensator voor hebt zitten. Wist je trouwens dat we daar dan GEEN garantie op geven! Maar eentje inpakken dan meneer? :D"

de betaler vervuilt

Verwijderd

Als je die condensator dicht bij de versterker aansluit wel (en dicht wil dus zeggen met zo'n kort mogelijke draden (minder dan 10 cm)). Anders totaaaaaal overbodig.

Condensatoren kun je trouwens gewoon bij 'Display' kopen. Is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan die design-dingetjes. En echte elco's doen het nog beter ook! Let wel even op de spanning en de polariteit.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12 08:26
Op dinsdag 02 april 2002 13:11 schreef tbusquet het volgende:
Anders lekker veel toeren blijven maken .. 80 in zijn 2 >:)
Volg hier een gratis cursus: 'hoe help ik mijn motor zo snel mogelijk om zeep' >:) (met een diesel dan)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
hahaha....

een VW transporter kan net 60 in zn 2, das dan al genoeg om de motor te laten roken! (en ja, spreek uit ervaring! >:))

Verwijderd

De condensator er tussen plakken is mijn motto.
Een kennis van me heeft dat ook iets te laat ontdekt, nadat hij er twee dynamo's doorheen heeft gerookt. :'(
Dat ding is er dus ook voor om de levensduur van je dynamo te verlengen.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 13:44 schreef Shreck het volgende:
De condensator er tussen plakken is mijn motto.
Een kennis van me heeft dat ook iets te laat ontdekt, nadat hij er twee dynamo's doorheen heeft gerookt. :'(
Dat ding is er dus ook voor om de levensduur van je dynamo te verlengen.
hmm... ik zal het wel ff in de gaten houden dan...
ik hou die tip van oki_doki onthouden! vanavond gaat de versterker erin duzz...
Pagina: 1