Toon posts:

Wat voor soort monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik ben van plan om een nieuwe monitor te kopen, maar ik weet niet wat voor een. Zoveel keus. sommige 17 inch zijn beter dan 19 inch en zijn ook een stuk duurder. In ieder geval wil ik voor 400 euro ene goede monitor. Of 17 inch of 19 inch.

Zelf maak ik op dit moment gebruik van de oude Iyama Vision Master 400 en heb nooit problemen gehad met deze.
Nu gebruik ik de monitor voornamelijk voor photoshop, flash e.d., maar ook af en toe een dvd-tje kijken.

Ik wil graag werken op 1280 * 960 dus ik denk aan een 19 inch, toch is op deze resolutie ook goed te werken op sommige 17 inch.

qua 17 inch denk ik aan de IIyama HM 704UCT of de NEC-Mitsubishi Diamond Pro 740SB
http://www.hardware.info/reviews.php?id=212&page=4

qua 19 inch gewoon een iyama denk ik.

Kunnen jullie me helpen?

Grazie *D
Don

Verwijderd

ik zou voor de ilyama 19" gaan als ik jou was.... je betaald wat meer maar je hebt wel een schitterend schermp(je).

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dacht ik ook idd.

Alleen small problem, welke Iyama versie? Kan ook wel oude op de kop tik, zogenaamde uitlopers. Iyama Vision Master Pro 450 (plat scherm)

Verder afgezien van het merk, want ik hoor allerlei goede verhalen over de Samsung, maar ja Eizo, Sony, Philips zijn ook wel goed.

mijn vraag welke 19 inch of 1f inch voor 400 euro ?

thnx,

Verwijderd

De visionmaster 450 , 451 en 452 zijn alledrie goee schermen , de 451 is het duurst en qua specs ook het beste , maar er zijn toch wel veel mensen die er problemen mee hebben (izelf niet en daar ben ik blij om :D)

De 450 en 452 zijn uitloopmodellen jah maar het zijn gewoon goede monitoren....

Verwijderd

ik werk hier op een iiyama pro 410 op 1280x960 en dat gaat allemaal prima

als ik nu nieuwe monitor mocht kiezen, ging ik voor een 19"
kan je met photoshop, premiere, etc... mooi allerlei vensters over je beeld verspreiden en alles lekker overzichtelijk houden :)

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
nou ik zelf heb een iiyama vmp 452 19" echt een heerlijk schermpje lekker plat ik game veel en heb graag een grote monitor tis dat ik een beperkt budget had anders ston er een 21" iiyama op mijn bureau te pronken

maar al met al zeer tevreden oven mijn 19" VMP452

ik draai meestal 1280*1024 wat ik prettig vind werken dit doet ie op 85 hz

1600*1200 ook nog scherp beeld op 75 hz

dus ik zou voor een paar eurotjes meet voor deze monitor gaan
ik heb hem zelf gekocht bij www.ledos.nl
waar ik zeer tevreden ben over de service en de prijzen

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Voor 400 Euro KAN je een Iiyama 19 inch hebben.. maar die zou ik niet pakken, wel de Iiyama 19 inch van ong 550 euro weet zo niet het type...

Maar voor 400 euro kan je wel een goede 17inch monitor halen.

Wat ik wil zeggen.. als je echt een goede wilt, en nog 19 inch ? dan zou ik mn budget vergroten.. anders, gewoon een goede 17 inch pakken

P.S.. welkom op GoT :Y)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb de IIyama VMP 454 voor € 550. Hardstikke mooi scherm maar qua beeldkwaliteit denk ik niet veel beter dan de VMP 452 die je al voor € 420 ofzo hebt. Ik zou dan voor die laatste gaan, je mist dan alleen de speciale beeldinstellingen voor "text, "picture" en "movie", maar het is de vraag of je dat echt mist en je mist dus de veel stijlvollere en compactere vormgeving van de 454 maar er zijn ongetwijfeld ook mensen die het oudere 452 model mooier vinden. Ik ben over de 454 in ieder geval heel tevreden.

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Op dinsdag 02 april 2002 12:28 schreef Shaggy het volgende:
De visionmaster 450 , 451 en 452 zijn alledrie goee schermen , de 451 is het duurst en qua specs ook het beste , maar er zijn toch wel veel mensen die er problemen mee hebben (izelf niet en daar ben ik blij om :D)

De 450 en 452 zijn uitloopmodellen jah maar het zijn gewoon goede monitoren....
450 is niet meer te koop en verschil met 451 en 452 is meen ik de refresh rates. ik heb zelf de 451 en die is echt rilaxet...alleen mijn ubs hub doet het ineens niet meer maar daar heb ik nog niet echt een oplossing voor gezocht...als je dus geen usb hub wil en geen audio in je monitor moet je de 452 nemen, anders is het zonde van je geld

edit:

450: oude model, niet meer te koop.
451: is nog te koop, maar aangezien de 454 er is met een nieuwe beeldbuis is deze schaars aan het worden, misschien tip voor lagere prijs
452: budget 451, geen usb+audio en van achter minder mooi afgewerkt (naar mijn mening, 451 is rond en 452 vierkant)
453:zelfde als 451 maar dan DVI+D-SUB meen ik
454: nieuwe versie 451, Highbrightnes tech.

we hebben het hier dus wel over de pro serie van iiyama, dus met diamantron beeldbuis, oftewel plat. de 'normale' zijn niet aan de orde gekomen.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik heb de iiyama 902 (visionmaster 451) en het is echt een :9~ beeld

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Werk op een Philips 107MB in 1280x1024. No Problemo.
Maar de nieuwe 19" CRT's van IIyama zijn wel erg cool.

Suc6 8-)

• Beekforel
  • Laatst online: 08:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb vanmiddag ook een nieuwe monitor gekocht, de Philips 109P20. 19" dus.
Op m'n werk heb ik hem een tijdje getest, en ik was er zeer tevreden over!

specs van deze monitor

In de pricewatch staat ie voor: €493,-
Da's wel iets meer dan 400, maar hij is wel geweldig!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 22:18
Als het een wat duurder scherm mag zijn zou ik gaan voor een 19 inch LG.

Ik heb een paar weken terug de Flatron 915FT gekocht en ik zou hem niet meer kunenn missen :)

kost wel een dikke 500 euro.

Verwijderd

MEE EENS, ik heb een Iiyama Vision Master Pro 454 19" inch
PRACHT SCHERM !!! ik zou hem voor geen 1500 piek meer weg doen, en ik heb hem gekocht voor 1249,- ( guldens ofcourse)
ik draai in windows onder 1280 x 1024, perfect resolutie
ik zou voor die monitor gaan als ik jou was, alleen er is 1 miniscuul probleempje, en dat is je kijk wel tegen 2 zwarte balkjes aan, zogenaamde stuindraden die de beeldbuis ophangen, en dit projecteerd een schadow en dat resulteerd in 2 kleine zwarte lijntjes, maar als je er op gaat letten zie je ze, en ik heb ze tijdens het game nog NOOIT gezien, maar dat is ook zo'n super klein minpunt, als je zegt daarom koop ik hem nie, is dat vrij slap, ja ik weet het, er blijven perfecte mensen die alles perfect wille hebben, dus geen lijntjes, maar dat is echt muggezifterei :r

Verwijderd

Topicstarter
Thnx people,

Zoveel reacties, te gek

Ciao,
Don Vito 8-)

• BuG2FiX
  • Laatst online: 17-08 17:44
he donnie,

Koop gewoon die 19" man, moet je wel je buro wat verder van je muur zetten en dan moet ik ook nog eens jaloers zijn de hele tijd *D
Je mag natuurlijk ook wel je oude 17" aan mij geven, heb ik mooi dual monitor :p

groet, markman

ja lekker, biertje

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb zelf een paar weken geleden de IIyama HM704UTC gekocht, en het beeld is echt haarscherp, ook op 1280 x 1024 (wat de aanbevolen resolutie is).

Dit scherm kost wel meer dan een gewoon 17" monitortje, maar hij is wel iedere cent waard. Vooral de High Brightness functie gebruik ik erg vaak tijdens het kijken van DivX of het spelen van spellen. De monitor past in dat geval de brightness op het beeld aan waar nodig, en dat is ideaal om mooie, heldere kleuren te krijgen.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Ik heb thuis een Iiyama s900mt1 staan 19" Geen streepjes, maar wel 1280*1024@85 ik vind het een ideale monitor voor dat geld (toen 900,- voor betaald)
Pagina: 1