Toon posts:

probleem mobo k7s5a + amd 1700 xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik zit met een nogal raar probleem. Ik heb dus een pc in elkaar gestoken, namelijk een AMD xp 1700+ maar hij bolt maar op athlon 1100 omdat volgens mij de Ram, namelijk 256 MB 266 MHz. DDR-Ram, de goedkoopste uit de hoop, toch niet de beste prestaties levert, dus draait hij niet op 266 MHz, maar een gratie lager. Dit alles is bevestigd op een Elitegroup K7S5A Socket A moederbord. Wel mijn probleem is: als mijne pc wil booten, blijft hij hangen voor hij windows 2000 wil laden, dan komt er dus een zwart scherm... Juist voor hij wil booten geeft hij ook een bliep... Het ligt volgens mij niet aan de harde schijf omdat ik die al eens geswitchd heb... Ligt dit dus aan mijne software?
Het rare is wel, wanneer mijne pc er zin in heeft, hij wel wil door loaden van win 2000... Dus soms doet hij het dus wel...

Ik heb mijne FSB al op 133 gezet en dan bolt hij helemaal niet, als 'm op 100 staat, start hij dus soms op...

Heel raar dus...
Kan er iemand mij helpen??

Alvast bedankt!

Greetz
Jona

Verwijderd

ander merk geheugen dat helpt echt veel... meestal (9 van de 10 keer) ligt het dus aan het geheugen...

Verwijderd

Topicstarter
dus een nieuw RAM-kaartje kopen... Als ik die nieuwe erbij steek gaat dat toch geen conflicten geven eh?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

erbij prikken? nee joh, vervangen!

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Heb al problemen zat meegemaakt met die ECS bordjes, geloof me nou goedkoop uit zijn en besparen op MOBO en geheugen wilt je 9 van de 10 keer niet doen wat dat geeft enorm vaak problemen

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
hmmmz, klinkt misschien stom, maar wat zijn je temps?

ik weet niet hoe newbie je bent, maar koelpasta tussen je koelblok en cpu is echt een vereiste....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Nog een punt: voeding! een Athlon+rest wil veel eten, en doet het soms erg niet met te weinig. Overigens is het bordje prima, er draaien er 3 in m'n huis, allen perfect, en een vriend van heeft ook geen problemen.

Even duidelijk maken voor de newbie: :)

Stappenplan

1) voeding checken
2) kijken of ie wel boot met geheugen op de veiligste settings
3) eens je bios flashen
4) als alles nog niet werkt, componenten gaan swappen, kijken waar het aan ligt.

Toevoeging: Mijn athlon 900-je draait +GF1 DDR (eet veel stroom) +512MB DDR + HD +CDrom stabiel met mijn 230W voeding. Als ik hem op 1Ghz zet, gaat ie crashen na een tijd volledige belasting. Hij word best goed gekoeld (ook niet heet), dus volgens mij kan het alleen maar aan m'n voeding liggen. Naja, 900Mhz is wel ff genoeg, tot ik em aan m'n vriendin geef en zelf een XP1700 koop.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Pagina: 1