Toon posts:

[a3d] Aureal Vortex 8820 zacht / niet helder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een Aureal Vortex 8820 gevonden in een oude PC van me en in me huidige pc gestopt ipv een Sb live player 5.1. Voor 3d sound vooral in games is het echt een vooruitgang, maar voor me 5.1 speakers en het gebruik hiervan is het natuurlijk wel zonde.

De Aureal Vortex 8820 maakt gebruik van de a3d 2.0 techniek ipv EAX.

Het grootste nadeel is vind ik dat het geluid zeer zacht is. Bij volume control alles op max is het wel te doen en goed te horen. Er doet zich dan echter een probleem voor:

Als ik het hard genoeg zet om het een beetje redelijk te kunnen horen dan zijn vooral de lage tonen (bas) niet helder en erg krakend / ruisend. Ik kan de volume wel omlaag draaien maar dan is alles weer moeilijk te horen.

Ander probleem is dat sinds ik deze kaart heb niet meer kan alt-tabben uit bijv games. Resulteert in een windows crash |:(

Op internet is niet veel meer te vinden hierover aangezien het bedrijf al een poosje failliet is en de search leverde ook niets op afgezien van ene paar draadjes met meningen over de kaart.

Ik hoop op een paar twiekertjes die soortgelijke problemen hebbe gehad en deze hebben opgelost of mij een goede tip kunnen geven hoe ik me sound op kan krikken zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit, en natuurlijk het probleem van het niet meer kunnen alt-tabben dat ook zeer irri is als je dit eerst vrolijk wel kon.

PS. win98se herkent de kaart zonder problemen en ik heb de juiste drivers + een update vd drivers.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:18
Ik heb het zelfde probleem, onder Windows XP. Heb vanalles geprobeerd maar het wou hier niet, dus draai het volume maar open. Dat kraken en ruizen heb ik hier niet, maar als ik een MD van m'n pc wil opnemen via de stereo komt het geluid erg zacht op de MD te staan zodat ik in de bus of trein amper m'n muziek hoor :(

Zou erg benieuwd zijn naar een oplossing.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

heel simpel

het is oud het bestaat niet meer

dus weg gooien dat ding en een alternatief zoeken .

heb zelf ook een gehad was leuk deed het goed
nu weg gedaan en een anderen gekocht

niet alles heeft een lange leven .

alternatiefe zijn

kaarten die deze chip hebben cmi8738/pci-6ch
deze chip heeft ondersteuning voor

eax1/2 a3d versie 1 verder dolby digital 48k format

merken
hercules fortumiso 1 en 2
trust 5,1 digital
lenco mxs 9700
teratec

helaas heb ik geen oplossing aan geboden maar wel een optie voor een anderen geluidskaart

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het is wwel gaar. Met Terratec doel je op deze kaart: 13 Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024 55,- ?

Moet wel zeker weten dattie werkt anders moet hij weer terug naar de shop enz.

Thnx voor reactie iig, misschien zijn er nog wat mensen met een fix / oplossing.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 12:15
De Audigy kan toch ook A3D, of niet?!