[pm] hoe staat het met het draagvlak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het PM-gebeuren is inmiddels een jaar oud en ligt in de implementatiebak (dat ronde archief?). Vorig jaar was de bedoeling van de PM om grof verkeerd gemodde reacties direct goed te zetten op grond van de ervaringen van de PM.

Nu we een jaar verder zijn is de norm van de PM waarschijnlijk onveranderd... maar de Fp-norm is wel veranderd. Het PM-gebeuren is bedoeld om de incidentele mismatch te wijzigen maar de vraag is of het NU juist niet gaat opvallen (als ware het een vlag op een modderschuit-moderatie).

Ik vraag me af hoe hedendaagse users staan te kijken als hun reactie 'opeens' wel zwaar getroffen wordt door een lock. De reut eromheen zal namelijk relatief anders gewaardeerd zijn. Misschien is een lichte inventarisatie of desnoods een FP-poll iets om uit te voeren.

* Delerium vermoedt namelijk dat de PM te laat is om geaccepteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we het dan inderdaad behoorlijk druk krijgen in TFF. Zowiezo moet een PM in de FAQ opgenomen worden, als men dan echt vervelend gaat doen kan er naar verwezen worden met de mededeling dat de FAQ iig maar gelezen had moeten worden.

FP-polls worden door redelijk veel mensen ingevuld, dat kan inderdaad een mooi middel zijn.

Ik weet niet of de implementatie van de PM te laat komt. De lieve modjes, waar ondergetekende ook tot behoort knappen iig nu al een groot gedeelte van de PM-taak op, in de vorm van meerdere moderaties. Echte mismoderaties kunnen door de LM's goed aangepakt worden, mits ze voor het tijdsslot gemeldt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief modje? Wat is een Lief modje? Ik ben alleen op de hoogte van enkele Adjes (Crew-leden) welke gewoon zo vaak kunnen beoordelen als ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Bovenstaande reacties samenvattend is het tijdelijke lapmiddel van Femme al reeds als eindstation opgevat.

Nou, mooi om te weten dat alle Pmgebeuren overbodig was.

[disclaimer] Geen emoticonen gebruikt in deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ik zie niet in waarom er nu opeens wel een probleem zou zijn, dat een jaar geleden niet ookal zou kunnen voortvloeien uit de implementatie van de PM. Dat deze in den beginne de nodige reacties oproept zou bij een vroegere implementatie ook het geval zijn. Dus een goede .plan, bewegwijzering naar TMF - en niet TFF - en feedback vanuit TMF-bevolking zal altijd nodig zijn.

De wens om een moderatie vast te zetten is te uit en te na besproken en ik zou niet weten waarom dit opeens overboord gekieperd moet worden en LiteMods/PowerMods in bepaalde gevallen gedwongen moeten zijn (en blijven) om bijvoorbeeld 10x dezelfde moderatie op een reactie los te laten, teneinde deze na verloop van tijd op het juiste leesniveau te zetten en van de juiste tag te voorzien.

Note: Aan de PM wordt gewerkt en we moeten imho ophouden met het 'voorlopig definitieve ontwerp' ervan telkens weer opnieuw ter discussie te stellen, terwijl het de kans nog niet heeft gehad proef te draaien. De praktijk zal de beste leermeester zijn.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
PM was vorig jaar ontworpen om een sporadiche dissonant weer in het algemene gareel te krijgen. Toen kon je het verkopen met "bijna alle moderaties (99%) kloppen". Nu dus niet meer, aangezien dat 99% kloppend gemodereerd niet meer gehaald wordt. Zodoende kan je NU wel rare reacties krijgen ("Waarom ben ik ge-PMed terwijl Link1 tm link999 dat niet is").

Of je zal alles goed moeten trekken (dus weer de 99% halen) maar dan mod de PM een zwaar overmaat.

Hence de vraag of de botte PM bijl tegenwoordig wel acceptabel is in de wildernis die FP is.
Note, hoelang is een internetjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
PM was vorig jaar ontworpen om een sporadiche dissonant weer in het algemene gareel te krijgen. Toen kon je het verkopen met "bijna alle moderaties (99%) kloppen". Nu dus niet meer, aangezien dat 99% kloppend gemodereerd niet meer gehaald wordt.
Dat 99% verhaal lijkt me enigszins overtrokken, maar goed, ik snap wat je ermee bedoelt. Of er nu echt zoveel meer mismoderaties zijn dan voorheen, sterker dan 'seizoensinvloeden', is lastig te beoordelen. Wel kan ik me voorstellen dat er soms minder enthousiast gemodereerd wordt door de groep serieuze TMF-bezoekers, o.a. vanwege het uitblijven van de PM. Het doorschuiven van een aantal hardcore TMF-ers naar elders, waardoor er minder tijd voor actief modden en TMF activiteiten is, zou ook mee kunnen spelen, maar als het goed is heeft een 'nieuwe lichting' dat allang gecompenseerd.

Waar jij het hebt over het voorheen sporadisch voorziene optreden van de PM, was er sprake van het aanstellen van slechts een handjevol PM's. Mocht het zo zijn dat implementatie van een handjevol PM's niet het gewenste resultaat heeft, dan zijn daar aanvullende maatregelen voor denkbaar. In willekeurige volgorde en met voorbehoud van alle rechten en weren:

- Eén van de basis-oorzaken van mismoderaties zijn users die niet snappen waar ze mee bezig zijn. Ik ben dan ook een voorstander van het invoeren van 'TMF-drempels' voor plainmods, om zo een 'gezonde basis' qua moderreters te bevorderen. Dat staat opzich los van de PM. Wat die drempels precies kunnen zijn, wijd ik nu even niet over uit. Daar zijn op TMF ookal de nodige discussies en ideëen voor geopperd.

- De groep PM's zou wellicht meer mensen kunnen gaan bevatten dan het ooit voorheen gedachte kleine aantal, als de PM's de hoeveelheid werk niet aankunnen. Naast/boven de PM zou inmiddels ook nog de PM+ gaan bestaan, waar een jaar geleden nog geen sprake van was.

- Een andere aanvulling zou kunnen zijn - ik denk nu hardop zonder de consequenties te overzien - om de status van plainmod/LightMod te herzien en in te voeren (danwel te handhaven) naast de PM.

Daarnaast moeten deze zaken gecommuniceerd, c.q. verkocht worden naar/aan de users. Dat is de verantwoordelijheid van het MT, maar zal in de praktijk waarschijnlijk door de T.net-crew (in samenwerking met TMF "core") uitgevoerd dienen te worden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 13:11 schreef Ecteinascidin het volgende:
Bovenstaande reacties samenvattend is het tijdelijke lapmiddel van Femme al reeds als eindstation opgevat.

Nou, mooi om te weten dat alle Pmgebeuren overbodig was.

[disclaimer] Geen emoticonen gebruikt in deze post.
Er was maar één bovenstaande reactie. Je kan deze reactie opvatten zoals jij hem opvat, maar ik zie het persoonlijk anders. Het LM-gebeuren is geen eindstation, maar een behoorlijk lapmiddel.

Het PM-gebeuren is niet overbodig. Ik kan er alleen niets over zeggen aangezien ik niet weet wat wel en niet naar buiten gecommuniceerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 13:02 schreef René vd Veen het volgende:
Lief modje? Wat is een Lief modje? Ik ben alleen op de hoogte van enkele Adjes (Crew-leden) welke gewoon zo vaak kunnen beoordelen als ze willen.
Lieve modjes zijn als tijdelijk middel aangesteld. Mensen (voornamelijk TMF'ers) die deze status hebben kunnen een reactie meerdere keren modereren en krijgen systematisch een factor 10 meer modpoints dan anderen, om niet zonder modpoints te komen zitten.

Zie enkele draadjes in TMF voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 02 april 2002 11:10 informeerde Ect naar het draagvlak/bestaansrecht van de PM:
...
* KeX was juist vandaag van plan om na een periode van geïntroduceerde LM/radiostilte PM te vragen naar iets voortgangsreportage achtigs van de PM.

Wat mij betreft wordt de PM gewoon ingevoerd. <-- punt

Alles wat wat mij betreft geëvalueerd moest worden is geëvalueerd. Als je nu de trein (driewieler :P ) wil stoppen met een draagvlakdiscussie, dan weet je zeker dat hij er nooit komt. Wat mij betreft is het simpel:
  • PM introduceren
  • Plain mod drempel invoeren (voorstellen zat)
  • Naar verloop van tijd evalueren
Ik snap je punt ook niet helemaal, eerst vraag voor mijn gevoel en een bepaalde negatieve richting of de PM nog wel nut heeft. Als dan iemand opmerkt dat het misschien niet zo nuttig meer is met de LM aan boord, dan reageer je verbolgen dat het allemaal voor niets is geweest. Dan vraag ik me af wat je met dit topic wil (wat je doel is vooral).

No offence intented and even another emoticon inserted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik zie geen acceptatie probleem.

Bij een grote groep users leeft het idee dat de kwaliteit van de moderaties die uit het huidige moderatiesysteem voortkomen 'te wensen overlaat', hetgeen IMO duidelijk is.

Dat uit men in diverse reacties op de FP en op TMF. Ook wordt vaak geopperd dat de reden hiervoor inderdaad is dat er teveel mensen zijn die modpunten hebben e.d.

IMO zijn dat allemaal signalen dat de mensen die er het vaakst over klagen iedere aanpassing van het modsysteem richting zullen accepteren: het is hen duidelijk dat er iets moet veranderen, ik zie niet hoe zij duidelijk tegen de PM zouden kunnen zijn.

Wat ik alleen niet meer denk is dat de PM een oplossing voor de problemen is, maar dat is een ander verhaal. De PM is zeker wenselijk als betere LM, maar de kern van de problematiek gaat er niet mee ondervangen worden. Enige mogelijkheden tot acceptatieproblemen zouden ook in deze richting kunnen liggen, maar dat voert weer te ver...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het met * KeX eens ben.

Als je het nu alleen maar over de PM blijft hebben en alle mogelijke tekortkomingen gaat uitdiepen gebeurd er nooit iets. Met de oplossing van de ene tekortkoming komt er weer een andere bij i.m.o.

Als de PM gewoon word ingevoerd kan er na verloop van tijd (say 3-6 mnd) worden gekeken of er iets veranderd moet worden, en zo ja: wat.

Het PM heeft toch enkele essentieële dingen in zich die het LM moet missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik moet zeggen dat ik het met Ecteinascidin eens ben.
Zoals ik het zie kunnen we met de LM's nu het niveau van modden van ongeveer een jaar geleden halen.
(Het kan natuurlijk zijn dat ik/wij kritischer geworden zijn en dat er meer opvalt wat mis gaat)

Ik zie de PM bij het huidige systeem als een lap middel terwijl die bedoeld was om de puntjes op de i te zetten.
Ik denk dat het te laat is om alleen met de PM de problemen op te lossen.

De PM samen met een drempel voor het worden van een modje en een aanpassing aan de tags en het scherper afstellen van de meta mod zouden het gewenste resultaat kunnen geven, alleen met de PM gaat het zo als ik het zie niet lukken.

Ook denk ik dat snelheid steeds belangrijker wordt, deste lager we (moeten) wachten deste moeilijker het wordt om het gewenste resultaat te behalen.

Conclusie: beter een PM als geen PM en nog beter een PM met aanpassingen aan het mod systeem.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op donderdag 04 april 2002 08:07 schreef spook het volgende:
[..]
Conclusie: beter een PM als geen PM en nog beter een PM met aanpassingen aan het mod systeem.
Precies, best wel eenvoudig, dit soort problematiek, toch? :+ ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1