[ouderwets] 8 mm film (projectie)

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
dit is voor mij nog allemaal onbekende koek

maar mijn vraag is, valt dit met een één of andere machine over te zetten naar vhs oid??

het zijn gewoon lange stroken film , je weet wel die ouderwetse films...

Verwijderd

Er zijn bedrijven die dat doen. Waarschijnlijk je foto/video speciaalzaak of ergens in Soest. Vaak sturen ze het ook op naar Soest, ff zoeken in de gouwegids.

• M4RTiN
heb je ook enig idee wat dat kost?

Verwijderd

Ik heb dat een aantal jaren geleden laten doen door een vakfotograaf. Een stuk of 20 van die tapejes op VHS laten zetten.
Koste een paar honderd gulden (weet het niet exact meer). Viel wel reuze mee weet ik me nog te herinneren.

• M4RTiN
tnx zal es ff rondkijken

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
De meeste bedrijven hebben geen 8mm gate voor hun telecines.. en als ze het al hebben kost het scannen toch vaak klauwen met geld.. Als je een 8mm projector hebt zou je het kunnen projecteren op een kleine oppervlakte.. en dan met een videocamera dat plaatje opnemen..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

laten afspelen , en met een camcorder terug opnemen

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 10:23

joker1977

Tweakert

Op dinsdag 02 april 2002 13:56 schreef tbusquet het volgende:
De meeste bedrijven hebben geen 8mm gate voor hun telecines.. en als ze het al hebben kost het scannen toch vaak klauwen met geld.. Als je een 8mm projector hebt zou je het kunnen projecteren op een kleine oppervlakte.. en dan met een videocamera dat plaatje opnemen..
De speciaal-fotograaf zou dit toch echt wel voor je moeten kunnen regelen. Ik heb ook weleens 8 mm. laten overzetten. Jouw oplossing is een laatste oplossing, want de kwaliteit wordt dan, denk ik, niet geweldig..

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb hier nog zo'n 8mm camera liggen waar ik nix mee doe, en ik heb geinformeerd bij een winkel die de filmpjes nog verkocht en die zeiden dat ze voor f50,- per filmpje ofzo ontwikkeld en op VHS gezet konden worden.

Specs

Pagina: 1