PC wil 3 uur lang niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een zeer leuke pc (ahem).

Als hij een spel speelt (zoals X-Wing Alliance), loopt zijn computer zeer regelmatig vast. Dat is nog niet het ergste, hij kan hem daarna uitzetten, maar aangaan ho maar. Dat wil pas enkele uren later lukken (leuk he).

Het is een MSI moederbord (weet nog niet welke)
Athlon 1000
384 mb ram (cas 3)
GF2 (onduidelijk welke, moet ook nog beter worden uitgezocht misschien)
SB Live 1024

Weet iemand het misschien, of moet ik eerst betere specs brengen?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Misschien een thermische beveiliging die na 3 uur alles weer vrij geeft?

Meh ...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
te warm misschien?? :P

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat lijkt me niet aangezien dat ding nog redelijk koel blijft = <50C
En foutje van in het begin. Hij blijft niet altijd een paar uur gelockt. Soms start ie gelukkig weer normaal op.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

wat voor voeding heeft je vriend?

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12
ik zou zeggen zoek maar eens op msi hier in Got. Meerdere mensen in GOT hebben dezelfde probleem als je vriend. De enigste advies van mij is, ff bellen naar msi in NL en laten repareren/ nieuwe mobo vragen. Ik heb zelf ook een msi gehad (k7t Pro). Psies hetzelfde probleem na iets meer dan een jaar gebruik. Nadat de mobo 3x schijndood was geweest, heb ik het maar weggedaan.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik denk dat hier eerder de voeding gaat flippuh

Tweakers Discord

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Lijkt me ook dat de voeding in de beveiliging schiet. Probeer bij de volgende crash eens de stekker eruit te trekken, een minuut of 3 te wachten, stekker erin en weer opstarten. Als het systeem dan gelijk weer opstart, is het de beveiliging in de voeding (die is namelijk te resetten door de spanning helemaal van de voeding af te halen).

Ik zou dan gokken dat de voeding te klein is, dwz. hij kan niet genoeg stroom leveren zodat de stroombeveiliging aan gaat. Of misschien oververhit je voeding.

Koop een andere, en gelijk eentje van een goed merk.

Over dat MSI... Het zou ook kunnen zijn dat de spanningsconverters op dat bord niet helemaal jofel zijn (ontwerpfout). Als die ineens iets geks doen, dan zal je voeding dat ook merken en ook in de beveiliging vliegen. Dus wat Just_a_Gamer zegt is zeker niet gek. Maar persoonlijk denk ik dat je met een goede voeding ook al klaar bent.

Macbook Pro

Verwijderd

Ik trap mijn pc altijd, maar ik denk niet dat dat t goede antwoord hierop is :p eeeh... Misschien een extra ventilator erin proppen?

Verwijderd

Yep dit ligt 100% zeker aan je mobo.

Ik had zelf een MSI K7T Pro met hetzelfde probleem. Op onvoorspelbare momenten viel mn comp gewoon uit en ging een half uur lang niet meer aan. Sinds ik een nieuw mobo heb (Asus a7v333) is dat probleem niet meer terug gekomen.

Ik heb al in eerdere topics gezien dat dit aan een produktie fout in de southbridge ligt.
Pagina: 1