[humax 5400z] tijd instelling.

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 19:46
Waar kan ik de tijd instellen? ivm zomertijd.

Ik kan wel tijdzone veranderen in de instellingen maar gewoon de tijd zelf veranderen dat kan ik niet vinden.

Verwijderd

Als het goed is kan je dat zelf ook ergens in het menu instellen.
MAAR helaas, ook mijn humax blijft steeds de tijd van de zenders overnemen, en die lopen nog steeds op wintertijd of in een andere tijdzone.
Ik heb dat niet kunnen oplossen, misschien iemand anders :? :?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Mijn Humax loop gewoon goed ik heb de tijdzone op GMT +2 gezet en zelf met aan en uit zetten gaat het goed. Let wel op de eerste zender dient een nederlandse te zijn anders gaat het idd verkeert.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Artwido
Op dinsdag 02 april 2002 10:43 schreef we_are_borg het volgende:
Mijn Humax loop gewoon goed ik heb de tijdzone op GMT +2 gezet en zelf met aan en uit zetten gaat het goed. Let wel op de eerste zender dient een nederlandse te zijn anders gaat het idd verkeert.
Dat was het idd :)

tnx.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 10:47 schreef Artwido het volgende:

[..]

Dat was het idd :)

tnx.
Er zijn momenteel meer problemen met de Humax, want degene die 'm gepatched hebben met de laatste firmware versies krijgen problemen met zappen sinds gisteren (nee, helaas geen 1 april-grap)
Er is nu gelukkig weer 'n nieuwe firmware beschikbaar, die dat zou moeten oplossen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op dinsdag 02 april 2002 12:04 schreef DaMan het volgende:

[..]

Er zijn momenteel meer problemen met de Humax, want degene die 'm gepatched hebben met de laatste firmware versies krijgen problemen met zappen sinds gisteren (nee, helaas geen 1 april-grap)
Er is nu gelukkig weer 'n nieuwe firmware beschikbaar, die dat zou moeten oplossen.
Conclusie is iig dat je bij dit soort patches zeer afhankelijk bent van goedwillende hobbyisten die in dit geval helemaal niet zo goedwillend blijken te zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 14:20 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Conclusie is iig dat je bij dit soort patches zeer afhankelijk bent van goedwillende hobbyisten die in dit geval helemaal niet zo goedwillend blijken te zijn.
Yep, je moet er wat voor over hebben om de interresante zenders vrij te ontvangen >:) Gelukkig heeft de programmeur van deze firmware gelijk weer 'n goede versie online gezet. Helaas hebben de leken onder ons hier weinig aan & gaan dan lopen zeuren bij de zaak waar ze deze gepatchde Humax hebben gekocht.

• Artwido
Wat voor problemen hebben we het over?

Het enige dat ik wel eens had dat bij kanalen als tequila, de zender vast bleef staan.
Ik moet dan de decoder even aan en uit zetten om weer verder te kunnen.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 23:16 schreef Artwido het volgende:
Het enige dat ik wel eens had dat bij kanalen als tequila, de zender vast bleef staan.
Ik moet dan de decoder even aan en uit zetten om weer verder te kunnen.
Klopt, die problemen heeft bijna iedereen !
Na 7 april heb je die problemen niet meer, want dan wordt Taquilla (helaas !!) op Seca2 gedecodeerd :( :(
We moeten dus wachten op de goedwillende hobby-isten voordat wij dit met onze fun kaartjes kunnen decoderen.

• Bigfoot
Er zijn anders nog genoeg leuke filmkanalen die voorlopig blijven werken: Kiosque, Palco, en Viasat Ticket.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 10:21 schreef Bigfoot het volgende:
Er zijn anders nog genoeg leuke filmkanalen die voorlopig blijven werken: Kiosque, Palco, en Viasat Ticket.
Kiosque vind ik de laatste tijd een beetje tegenvallen. Soms maar twee films die dual language uitzenden.
Palco is daarentegen altijd wel okee :)

• Bigfoot
Op woensdag 03 april 2002 10:32 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Kiosque vind ik de laatste tijd een beetje tegenvallen. Soms maar twee films die dual language uitzenden.
Palco is daarentegen altijd wel okee :)
Sinds kort heb ik een schotel op de Sirius staan, dat is echt top, raad ik iedereen aan. Allemaal Scandinavische zenders, filmkanalen, bijna alles in het Engels. Betere filmkeuze dan wat je uit Zuid-Europa hebt vind ik.

http://www.lyngsat.com/dig/viasat.shtml
http://www.lyngsat.com/sirius.shtml

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 11:15 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Sinds kort heb ik een schotel op de Sirius staan, dat is echt top, raad ik iedereen aan. Allemaal Scandinavische zenders, filmkanalen, bijna alles in het Engels. Betere filmkeuze dan wat je uit Zuid-Europa hebt vind ik.
Hmm, misschien maar eens proberen dan. Zweeft de Sirius in de buurt van Astra en Hotbird ? Ik kan namelijk meerdere lnb's op het voetje van mijn schotel plaatsen :) Met een beetje geluk passen er dus drie naast elkaar (Astra, Hotbird, Sirius :))
Anyway, de 5in1 files voor de funkaartjes hebben ook keys voor die zenders !?

Edit: ik lees dat de meeste zenders op Sirius middels viaccess gecodeerd zijn (dus kan ook op de funkaartjes :))

• Bigfoot
Op woensdag 03 april 2002 12:11 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Hmm, misschien maar eens proberen dan. Zweeft de Sirius in de buurt van Astra en Hotbird ? Ik kan namelijk meerdere lnb's op het voetje van mijn schotel plaatsen :) Met een beetje geluk passen er dus drie naast elkaar (Astra, Hotbird, Sirius :))
Anyway, de 5in1 files voor de funkaartjes hebben ook keys voor die zenders !?
De meeste Sirius zenders zijn gecodeerd in Viacess, dus dat moet geen problemen geven met een Humax 5400, maar ik weet niet wat er op jouw file staat natuurlijk. Sirius zit op 5E dus dat zou evt. wel lukken op een schotel vanaf 90cm gok ik, als je de jouwe op de hotbird richt. Mogelijk dat de Nordic beam wat zwak overkomt.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:15 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

De meeste Sirius zenders zijn gecodeerd in Viacess, dus dat moet geen problemen geven met een Humax 5400, maar ik weet niet wat er op jouw file staat natuurlijk.
Mijn files zijn altijd zo uitgebreid en up-to-date mogelijk, dus dat zit wel goed :)
Sirius zit op 5E dus dat zou evt. wel lukken op een schotel vanaf 90cm gok ik, als je de jouwe op de hotbird richt. Mogelijk dat de Nordic beam wat zwak overkomt.
Ik heb een 80cm schotel met twee lnbs (astra, hotbird). Ik vraag mij af of astra + hotbird + sirius goed gaat. Misschien dat ik een grotere schotel moet kopen (120cm ofzo) of een motor om van die 80cm een draaibaar systeem te maken.

• Bigfoot
Op woensdag 03 april 2002 12:20 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Mijn files zijn altijd zo uitgebreid en up-to-date mogelijk, dus dat zit wel goed :)
[..]
Bij 5-in-1 files staan niet altijd alle providers erop (op geen enkele file staan ALLE providers) maar die kun je zelf altijd wel aanpassen natuurlijk met de juiste keys.
Ik heb een 80cm schotel met twee lnbs (astra, hotbird). Ik vraag mij af of astra + hotbird + sirius goed gaat. Misschien dat ik een grotere schotel moet kopen (120cm ofzo) of een motor om van die 80cm een draaibaar systeem te maken.
Probeer het maar es op een 80 cm maar het lijkt me lastig. Ik had ook een 80cm met monoblock maar heb er een 88cm voor de Sirius bijgezet. Die is eigenlijk te groot, maar dan kan ik hem altijd nog draaibaar maken of er een LNB bijzetten.

Die 80cm draaibaar maken zou ik niet doen, maar het is maar net wat je wilt. Schakeltijd gaat omhoog dan.
Pagina: 1