scherp luchtje uit m'n PC?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
M'n nieuwe PCtje werkt prima, temperatuur van de XP 1900+ is acceptabel (49-54 graden, airflow nog niet geoptimaliseerd).

Er zit een Zalman 5005 koeler op, en de hele zooi zit in een Antec kast.

Nu vind ik dat er een beetje raar luchtje rond m'n PC hangt, een beetje scherp chemisch luchtje. Geen brandlucht, geen verbrand rubber, niets wat meteen alarmbellen doet rinkelen.

Kan deze geur van de koelpasta afkomen? Als het warmte geleidt? Ik heb nog nooit met Zalmans en de bijgeleverde koelprut gewerkt, ik weet niet precies hoe die zooi hoort te ruiken ;)

Is dit normaal?

Ik kan het luchtje niet echt goed beschrijven.. ruikt koelpasta altijd een beetje vreemd?

Verwijderd

Niets om je zorgen over te maken, div metalen onderdelen zijn standaard geolied of zitten nog wat onder de koelvloeistof van het verwerken, deze begint altijd een beetje te meuren als je deze wat opstookt , (je Zalman b.v.)

Verwijderd

weet niet, het ruikt niet echt sterk, ik rook wel een keer iets verbrands, het was een stukkie plakband wat op een kabel zat... die was warm geworden door de cpuheatsink

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

normaal gesproken ruikt koel pasta niet :)

blabla

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan voor auto's van die interieur verfrissers krijgen, doe die eens op de uitgang van je voeding, heb meteen ook een redelijk unieke casemod >:)

Meh ...

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Brise huiskamerparfum (lees: systeemkast-met-stank-parfum)
RULEZZZ >:) >:) >:)

T.net gallery | V&A ads

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
LOL... dat zou nog best een redelijk idee zijn eigenlijk..
:P

Ik maak me geen zorgen over die geur, het systeem draait nu 3 dagen stabiel en redelijk koel.
Vroeg me alleen af waar het vandaag kon komen.

't is dat ik geen sample online kan zetten..

• Robino
  • Laatst online: 09:47
Op dinsdag 02 april 2002 10:03 schreef QuarK het volgende:
M'n nieuwe PCtje werkt prima, temperatuur van de XP 1900+ is acceptabel (49-54 graden, airflow nog niet geoptimaliseerd).
Misschien is het wel de koelpasta, je proc. is rond de 50c en ik weet niet hoeveel koelpasta je erop hebt gedaan :?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Mijn nieuwe PC ruikt overigens ook, nieuwe auto's ruiken, de meeste dingen die nieuw zijn ruiken, sommige mensen hebben hier zelfs een fetisch voor. Zolang je geen rook, vonken uit je pc ziet komen en alles werkt naar behoren dan zou ik mij niet druk maken over het nieuwe geurtje.

Meh ...

Verwijderd

Dat is die groene of roze zalman lijm die je op de puntjes van de koeler hebt gedaan, ruik maar es aan de tupe, had ik hier ook, maar meteen verwijderd, en toch maar weer AS3 met secondelijm erop gedaan

• Robino
  • Laatst online: 09:47
Hij noemt het een scherp luchtje en dat lijkt mij wat anders dan een luchtje van een nieuwe auto :P Ik heb zelf nog nooit een ruikende kast gehad :+
Pagina: 1