Toon posts:

Domme vraag maybe, maar WTF is divx?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag (Alweer denkt iedereen vast)Maar wat is in vredensnaam divx? de een zegt een nieuw muziekformaat, de ander zegt een merk tv ofzo en de andere zegt dat je 'r een muis-arm van krijgt bij wijze van spreken. Kan iemand mij uitleggen wat dat nou precies is, dat Div-x? en als het iets met video is, is het te doen op een p200 + 32 MB + 4 mb video , en wat voor software is er voor nodig (of hardware?)

Alvast bedankt..

barracuda

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verwijderd

Topicstarter
ja.. ehh.. wat moet ik nou op die site zoeken??? ik wil wel zo'n div-x spelert, maar hoe moet ik/waar moet ik die vinden en downloaden en waar kan ik dan die div-x'jes vinde? en wat zijn de systeem-eisen?
ik weet nix van div-x dus zou graag
wat meer over te weten komen :)

barracuda

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Zulle we het effe in lekentaal uitleggen, voor serieuzere uitleg zal je me wakker moeten treffen.

DivX is een compressie-methode/algorithme, wat naar mijn mening best aardig werkt.
Een hele bisocoop film onder de 700 Meg en meesat zels onder 650 (burn, baby burn).

Het zijn gewone avi-filmpjes maar met divX compressie. Daarom moet je eerst de decoder installen waarmee we nu op versie 4 zitten geloof ik. 3e was de enerlaatste. Gewoon installen en filmpjes in je windows mediaplayer (installeer niet net als ik 7, die zuigt :() afspelen.

De rest weet ik ook niet, ik gebruik het alleen maar :).

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
De laatste bij mijn weten is : DivX-311alpha en is ongeveer 570 KB groot.
Dat kun je overal op het net vinden, gewoon ff zoeken met AltaVista. Werkt vaak het best.

Suc6

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Goed..OK...volgens de installatie is mijn pc'tje Div-x ready :) .. maar nu komt de grote vraag, waar kan ik div-x bestandjes vinden? :)

En maakt het ook nog uit wat voor media-speler ik gebruik? (Gewoon standaard windows media player nu..of actimovie ofzo?) ik heb van Mediaspeler degene die standaard bij windows 95 zit..

Tnx maar weer

barracuda

P.s al wakker? :) :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik denk dat die P200 die DivX ;)-jes niet kan trekken eigenlijk maar you can always try...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar nu komt de grote vraag, waar kan ik div-x bestandjes vinden? [/quote]Op school, bij vrienden, illegale FTP distro's etc.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op een P200 hoef je het niet eens te proberen.
je hebt toch minimaal een P2-300 nodig , liefst 350 of sneller

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
toch wil ik het graag proberen.. mijn pc'tje is altijd erg snel geweest in vergelijking met andere p200's..

Maar je kunt Div-x'jes dus niet op internet vinde?

ook geen sample-filmpjes ofzo dat ik ff kan kijken of het draaid??

Barrrrrrrrrrrracuda

Verwijderd

Alsje.. wat samples:

http://www.mydivx.com/trailer.htm

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

DivX wil net op mijn P2 266 128 mb ram. Word krap op p1 hoor. DivX is wel vet koel, heel mooi, en ik heb vaak divX :) en het is op het internet best wel te vinden hoor maar dat is verboden en als we links gaan zetten is deze draad meteen gesloten dus zal je zelf moeten zoeken.

Ik hoop wel dat je kabel hebt hoor want als je DivX films gaat downloaden moet je toch vaak zo`n 600 mb ophalen.
Hier nog twee links over wat DivX is:
(geen films te vinden)
http://www6.tomshardware.com/video/00q3/000913/index.html
www.mydivx.com

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 14:38
Tuurlijk kan je DivX op het internet vinden, daar heet het internet voor toch? ;)

De vraag of het legaal is (en dus hiero gepost mag worden) is weer iets anders, want het antwoord daarop is waarschijnlijk "nee!"

Je zal dus op warez sites moeten zoeken. Ik noem geen adresen want dan krijgt Femme weer troubles, en dat moeten we niet hebben.. :)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zelfs op mijn celeron 500@562 moet ik divx op low quality zetten anders loopt het geluid niet synchroon.

maar ja.... celeron he....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dan doe je toch echt iets fout. Op mijn Celeron 466 loopt alles flawless, heb je wel een beetje RAM in dat ding zitten (128 of zo)? Zelfs mijn AMD K6-2 450 trekt 't met 96 Mb aan boord

Verwijderd

Topicstarter
En jawel hoor. Mijn Pentium-1 200 Mhz MMX met 48 MB geheugen trekt div-x'jes . welliswaar niet superieur (om de 10/15 seconde hapert hij ongeveer 0,2 seconde) maar geluid + beeld lopen synchroom met elkaar. Gewoon op standaard-resolutie, en geluid op CD kwaliteit.

Kheb vanmiddag een DIV-x bestand van 90 minuuten zitten koeken, en hij blijft mooi synchroom lopen, en het haperen wordt niet meer dan in het begin. vet he!!!

M'n pc'tje heeft het er wel zwaar mee, want hij wordt wel behoorlijk warm ervan .. vooral de videokaart. (De goeie oude rendition v2100) . Processor heeft Dual-Heatsinks + Fan dus die bleef aardig koel.

En, wat vinden jullie tweakers DAAR nou 'es van ! Hah! :) :) (No offense voor die gozer met die celeron!)

Barracuda :)
Pagina: 1