Toon posts:

SPDIF niet meer aan te vinken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

na veel moeite is het me gelukt mijn Midiland 8200 speakerset digitaal aan te sluiten op mijn Terratec DMX Xfire via een glasvezel (toslink) kabeltje (de digitale input van de decoder bleek stuk, dat verzin je toch ook niet). Door in de properties van PowerDVD of een AC-3 encoded DivX 'enable SPDIF output' aan te vinken ontvangt mijn decoder AC-3 (geeft deze ook aan).

Maar nu ineens kan ik dat niet meer aanvinken in de properties van een AC-3 DivX. Het staat er nog wel, maar die checkbox valt niet te wijzigen. En in PowerDVD krijg ik gewoon geen geluid als ik SPDIF aanvink.

Iemand enig idee wat voor system change dit teweeg kan hebben gebracht :?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je moet in de mixer properties van je soundcard ervoor zorgen dat deze op 2 speaker output staat. Anders gaat de interne decoder (weet niet of jouw kaart die heeft) aan de gang.

Dus gewoon voor 2 kanaals modus kiezen.. dan kan je ws. de spdif wel weer aanzetten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dat is het ook niet. Die soundcard heeft geen ingebouwde decoder. Ik heb het wel even bekeken (mixer), maar hielp niet. SPDIF staat ook gewoon open.

:(

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook nog even handig om erbij te zeggen dat het wel gewerkt heeft.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
welke codec voor AC3 5.1ch gebruik je dan?
waarschijnlijk die van WinDVD :?

zoja, reinstall windvd dan ff want dat probleem had ik ook bij het instellen. ik kom alleen 2speaker instelling aanzetten, de rest zoals spdif output was grijs.

na een reinstall van windvd 3.1 lukte het weer wel.

optisch uitgang van de terratec xfire 1024 ruled btw, geen gebrom en ruis meer. ik heb geen analoge kabel meer nodig :Y)
btw, de software die ik gebruik voor het afspelen van divx met ac3 sound is powerdivx.

//edit
trouwens, die optische uitgang is toch alleen bedoeld voor het doorvoeren van DD5.1/DTS geluid met power/win dvd. Wat ik dan vreemd vindt (en helemaal niet erg :P) is dat ik ook gewoon stereo signaal eroverheen krijg. winamp en games e.d. doen het ook gewoon via optische kabel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Die optische uitgang is ook gewoon voor stereo. Digital PCM linear stereo. Dus normale MP3's etc speel ik ook gewoon over de digitale toslink kabel. Ik heb geen analoge kabel meer tussen PC en speakerset. Alleen dat dunne glasvezel kabeltje.
De decoder geeft nu standaard aan:
input -> digital
digital mode -> PCM
surround mode -> Pro Logic

Als ik de SPDIF weer kan selecteren (hopelijk na een reinstall van de DVD software?) dan geeft de decoder dit aan:
input -> digital
digital mode -> ac-3
surround mode -> ac-3

maar dat is dus alleen bij een audiosignaal met AC-3 (DVD, sommige DivX films, en je schijnt ook AC-3 encoded MP3's te hebben)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Welk control paneltje heb je? Die van Terratec zelf of zo'n wazige van soundfusion?

Anders moet je even die van terratec weer installeren met de nieuwste drivers ofzo.

Ik gebruik zelf: Xire_Drv_WDM_core_5.12.01.3056 (voor win2k en XP) en dat control panel heb ik van de cd gekopieerd...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de control panel afkomstig van de terratec website. Dus de officiele (die soundfusion is toch van een andere kaart meen ik ergens gelezen te hebben?).
Ik heb in ieder geval de drivers en control panel gewoon van de website:
XFire_Drv_WDM_2kXP_full_5.12.01.3057.exe
XFire_App_WDM_ControlPanel_2.0.2.42.exe
Pagina: 1