Toon posts:

Divx+PII300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude, PII300, 192MB RAM, en 4 mb videokaart staan.
De meeste divx speelt ie wel goed af, maar de echt goeie kwaliteit, bijv. Beautifull Mind, geluid en beeld lopen daar niet gelijk, en hij heeft een lage framerate....
Ligt dit echt aan me processor alleen, of kan het helpen als ik er een hercules kyro 2 inzet? Geheugen moet wel voldoende zijn neem ik aan :)
Of kan het ook nog aan andere dingen liggen?
ik draai XP..

Thnx

Verwijderd

zou je ff moeten testen met die cyro 2 (als je die hebt)
anders zou ik wat verschillende divx software testen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
een zwaardere videokaart maakt vrij weinig uit, divx gaat 100% over de processor met decompressie ensow....ik merk zo goed als geen verschil tussen een 8mb agp kaartje en een 32mb geforce2mx met ddr.

je geheugen is iig voldoende trouwens :)

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
DivX decoden gaat volgens mij software matig, daar is je computer iets te langzaam voor denk ik. Misschien dat je aan de hande van deze kaart (http://www.inside.nl/xcard/) wijzer word? :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat bij m'n ouders thuis altijd helpt (ook met een PII300) is de resolutie terugzetten naar 800x600 of zelfs naar 640x480. Dan lopen sommige films toch nog net iets beter.

Hier staat tekst

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
Probeer maar eens een ander vidkaartje :)

Daar doe ik niet aan.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Hardware acceleratie heeft wel invloed, dus probeer toch eens een goede videokaart.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

ik heb het btw op een amd k6II met i740 8mb agp geprobeerd en 64mbram en het ging erg traag.... en met een Ati Rage Pro Turbo 8mb agp ging het wel lekker soepeltjes.... dus het is ook wel een beetje vga afhankelijk

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
divx5 en "tragere" machines, p2 350, 8mb trekt het dus echt niet meer :(

...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb die kyro hier nu op het moment dus niet liggen...
maar krijg hem over week opgestuurd, maar nu hoor ik dus dat het waarschijnlijk nie zal helpen :/
Maar dat het geluid en beeld niet gelijk loopt, komt ook door dat processor te langzaam is?
en als ik hem nou overclock naar 350, zou dat al kunne helpen?
;)
thnx voor replies iig

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
installeer divx 3 dan 4.12 als die vervolgens nog niet lekker loopt is je processor te traag. Bij mij gaat alles goed, totdat hij divx5 gecodeerde films gaat draaien ...

...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff niet veel geld over op het moment, dus zo'n xcard is ff geen goeie oplossing ;)
Maar ik moet dus maar ff kijken of die kyro2 nog helpt, en zal wel wat andere software proberen....
Ik denk trouwens dat het afspelen in XP of w98 niet veel verschil zal maken?

• Laurent
  • Niet online
Overclocken naar PII350 helpt opzich een beetje, maar als je wilt dat het gelijk loopt dan heb ik hier tips voor je die ik heb toegepast op een Celeron 333MHz (met DivX 4.12, dus niet 5);

Open een DivX file met Windows Media Player 6.4 -> File -> Properties -> Advanced -> DivX Decoder Filter -> Zet de postprocessing level terug naar Min. -> ga terug en ga naar die MPEG Layer 3 Codec -> Quality op low, 8Bit geluid enzo.

Dat is de oplossing die werkte op een Celeron 333MHz en een 8MB videokaartje. Wel jammer dat het geluid een stuk minder wordt, maar beter dan niks.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx,
Stomme vraag misschien, maar hoe kom ik aan die divx 4.12 enzo :p
ik weet alleen www.divx.com en die player daaro :P

• Predator
  • Laatst online: 13:16

Predator

Suffers from split brain

Op mijn P-2 333 mhz spelen alle divxjes goed af @ 1024 full screen.
Wel met min quality maar ik down toch enkel goeie divx'n dus die zijn zelfs op die lage qualiteit ook erg goed.
Ik moet ze wel in w98 afspelen.
In win2k schokken ze hier wel :?

Maar er hangt veel van de player af.
Ik gebruik powerdivx en die vind ik erg goed.
The playa schokt hier altijd dus die vreet meer cpu.
Mediaplayer doet het over het algemeen ook niet slecht.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Laurent
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 19:03 schreef Credit_ het volgende:
Thnx,
Stomme vraag misschien, maar hoe kom ik aan die divx 4.12 enzo :p
ik weet alleen www.divx.com en die player daaro :P
http://www.infinity.waw.pl/download.php?op=getit&lid=184 Google is vet (handig) :P

Verwijderd

Topicstarter
nou die andere versie lijkt niet te helpen, maar ik zie niet waar ik kwaliteit verander? :p of kan dat niet in tha playa? :P
Hmmm, dus win98 of XP kan ook nog uitmaken...

Verwijderd

Even ter info, ik heb een PII 361MHz staan, en die draait gewoon alle divxjes vloeiend... Een 4mb ati onboard verneukt meestal alles maar divxjes vind ie blijkbaar wel leuk, in iedergeval draaien zo gewoon vloeiend op 800*600 en het geluid doet ie ook goed...

--edit

hij draait win98 en heeft 64MB dus dat is ook niet dat je zegt van wow wat veel :)
Pagina: 1