"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Daar hoef je toch niet zo'n Linux Kit voor te hebben, lijkt me?Op dinsdag 02 april 2002 09:10 schreef Frodo19 het volgende:
Online Gamen!!
🌞🍃
[topic=439496]
Ik ga dit bijna zeker kopen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Het is net alsof je een 2e pc hebt.
Ten eerste een 40 GB hadte schijf, netwerk, muis en toetsenbord is niet duur voor 249 €.
En dan:
Een portable divx, mp3 bak. Kernel kan vervangen worden. Dus een kwestie van tijd voordat je ook cds en dvds kan rippen (in eerste instantie kan je alleen ps2 dvd en cd lezen). Aansluiten op je eigen thuisnetwerk voor een backupstation.
Door de ethernet adapter neem je hem vrolijk mee naar iemand anders copieerd zijn spul en gaat weer naar huis.
Nadeel. 32 mb ram... Dus zware applicaties zal die niet draaien.
Het lijkt mij een superkoop, echt ongelovelijk veel mogelijkheden. Ik hou het forum, http://playstation2-linux.com , in de gaten.
Vandaag is het feest en morgen ook.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
het lijkt me echt chill!
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
32 mb ram en DivX? Niet optimaal lijkt me...Op dinsdag 02 april 2002 13:55 schreef LoW.R1D3R het volgende:
vind je het dan niet handig dat je vanaf nu alles op je tv kunt doen? downloaden , muziek luisteren , divx kijken enz.
het lijkt me echt chill!
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Wat een probleem gaat worden is een goede divx speler voor linux maken die niet op x86 is gespecifieerd, maar als het goed is is dat al gelukt in japan (divx4 was al geen probleem meer).
Human Bobby
wil je je mening dan ff voor je houden....Op dinsdag 02 april 2002 14:07 schreef spok9 het volgende:
[..]
32 mb ram en DivX? Niet optimaal lijkt me...
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
* Creepy game't al online.. op m'n PS2...Op dinsdag 02 april 2002 09:10 schreef Frodo19 het volgende:
Online Gamen!!
Linux kit.. ik ga die waarschijnlijk wel bestellen ja.. meteen een mooie ethernet kaart + 40GB HD erbij
Als de kernel vervangen kan worden dan is dat helemaal mooi
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
dat lijkt me echt super VET!!!
Lekker in een Lambo over Monaco scheuren
Verwijderd
Da's grappig, alle PS2 fans maar klagen dat de Xbox een pc is.Ik ga dit bijna zeker kopen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Het is net alsof je een 2e pc hebt.
Het is niet dat ik het initiatief de grond in wil boren, integendeel: proggen voor een console lijkt me retegaaf... Maar een PS2 is toch duivels lastig voor te proggen? Developers gebruiken de PS2 toch nog steeds niet tot de max omdat hij zo complex in elkaar steekt?overigens zit (als het goed is) bij de linux kit ook alle technische specs voor de verschillende processoren, etc, om meteen goed aan de slag te kunnen met proggen voor dat ding.. dus is meteen een mooie dev kit!
Die linux kit is als een dev. kit. ontworpen. En niet als een divx/mp3 bak (best logisch). Er zit ook een hele cd vol met libraries/uitleg etc. over de werking van de ps2. Het enige verschil met de echte devlopers kit is dat daar de uitleg nog beter is en dat zij meer optimalisatie programma's hebben.Op woensdag 03 april 2002 07:55 schreef RefriedNoodle het volgende:
Het is niet dat ik het initiatief de grond in wil boren, integendeel: proggen voor een console lijkt me retegaaf... Maar een PS2 is toch duivels lastig voor te proggen? Developers gebruiken de PS2 toch nog steeds niet tot de max omdat hij zo complex in elkaar steekt?
Maar het is mogenlijk om GT3 van scratch te ontwerpen
Dus opzich moet je de moeilijkheidsgraad wel weten te tackelen. Is weer een uitdaging. (netzoiets als pointers in C
En dus? Tuurlijk is het lastig om er voor te proggen, omdat het een compleet andere architectuur en opzet is dan dat "iedereen" gewend is van de PC en andere consoles. Totdat je er aan gewend bent natuurlijk.. Reken er maar op dat er vrij snel demo's en games gaan komen van NIET profesionele developers. Die draaien dan waarschijnlijk alleen onder Linux op de PS2, maar het zal ook vast niet al te lang duren voordat ze op auto-bootable CD's staan.Op woensdag 03 april 2002 07:55 schreef RefriedNoodle het volgende:
[..]
Da's grappig, alle PS2 fans maar klagen dat de Xbox een pc is.
[..]
Het is niet dat ik het initiatief de grond in wil boren, integendeel: proggen voor een console lijkt me retegaaf... Maar een PS2 is toch duivels lastig voor te proggen? Developers gebruiken de PS2 toch nog steeds niet tot de max omdat hij zo complex in elkaar steekt?
Het leuke is dat bij PS2 Linux ook GCC zit. Dus simpele C(++) programma's zijn meteen goed te maken. Ook zit X erbij, dus grafisch iets doen is dan ook het probleem niet. Tenzij je echt fatsoenlijk de hardware van de PS2 wilt gaan aansturen, dan zal je een stuk meer moeite moeten doen.
Hmm.. er wordt ook door gewerkt aan OpenGL voor de PS2. Als je die onder Linux aan de gang krijgt, is het alweer een stuk makkelijker om een beetje 3d graphics op je scherm te toveren.
Ah.. dat is weer een leuke uitdaging... heb ik weer wat te doen als ik me verveel thuis
(*pling* Idee.. m'n koppeling tussen USB en LCD afmaken en LCDInf voor de PS2 uitbrengen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Aap!
Je vergeet een paar dingen. Jouw pc is niet zo portable als een ps2, drive in disco (noem waar wat).Op woensdag 03 april 2002 11:36 schreef --boothill-- het volgende:
wheum met een videokaart + tv-out kan je ook op TV kijken? bij mij bijvoorbeeld....ook divx mp3 en nog sneller ook!!!! * GeJe luvs pc
Voor de prijs die jij hebt betaald voor je brakke tv out op je videokaart en je harde schijf. Heb je hier een set die via een rgb signaal alles doorgeeft, ietsje beter.
En dat sneller snap ik niet, waarom zou je een mp3 sneller willen afspelen
Zie ook de andere voordelen in de topic. Je kan niet ontkennen dat deze set veel potentieel heeft.
En, wat zou er mis zijn met mijn GF2mx400 + TV-out? ik heb prima beeld op de tv!
Aap!
Verwijderd
Hmm, misschien zouden ze ook ff samba moeten porten
Edit:
Hoef je niet te porten
Waar blijft de Dnetc clientSamba is included on the distribution, although it's a little older - 2.0.10
It appears to work fine.
-ziet linux laden
-ziet kde opstarten
-start divx speler
-laad film+subs
-kijkt 90 minuten film
-gaat buite peukie roke
-start mp3 speler
-en gaat lekker relaxt een boek lezen ofzo
--... zucht ... --
ooit..
-
Je moet het ook als extra zien niet als vervanging van de pc. Dus als je al een ps2 hebt dan bied deze set vet veel mogenlijkheden voor weinig.Op woensdag 03 april 2002 15:21 schreef --boothill-- het volgende:
Kwa sommige delen heb je misschien wel gelijk. Maar in mijn ogen bied een PC toch veel meer voordelen, je kan er veel meer mee. To nu toe! Zal vast wel een keer komen voor de consoles. Duurd nog veel te lang voor mij.
En, wat zou er mis zijn met mijn GF2mx400 + TV-out? ik heb prima beeld op de tv!
Dit topic is gesloten.
![]()