[PS2]Linux kit...

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 05:20

flexje

got-father

Topicstarter
hey peeps , ik las vanochtend in een computer tijdschrift dat er een linux kit verkrijgbaar is voor de playstation2, wat het volgende bevat:
-40 gig HDD
-netwerkkaart
-toetsenbord
-muis
-Linux
-Computer monitor kabel
-2 installatie DVD's

En dit allemaal voor 199 dollar / 249 euro!!!
De kit is vanaf 22 mei 2002 beschikbaar in EUROPA....
Heeft er iemand al zo'n kit besteld?
Ik ga er iig zeker 1 bestellen!
Lekker downloaden vanaf je playstation op je TV!!!

edit:

linkje is wel handig :) :
http://playstation2-linux.com/

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Koop een PC.

Wat levert Linux op een PS2 jou op :?

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Online Gamen!!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hehe, het klinkt leuk, maar wat moet je er in vredesnaam mee doen? :?
Op dinsdag 02 april 2002 09:10 schreef Frodo19 het volgende:
Online Gamen!!
Daar hoef je toch niet zo'n Linux Kit voor te hebben, lijkt me? :?

🌞🍃

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

zie ook:
[topic=439496]

Ik ga dit bijna zeker kopen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Het is net alsof je een 2e pc hebt.
Ten eerste een 40 GB hadte schijf, netwerk, muis en toetsenbord is niet duur voor 249 €.

En dan:

Een portable divx, mp3 bak. Kernel kan vervangen worden. Dus een kwestie van tijd voordat je ook cds en dvds kan rippen (in eerste instantie kan je alleen ps2 dvd en cd lezen). Aansluiten op je eigen thuisnetwerk voor een backupstation.
Door de ethernet adapter neem je hem vrolijk mee naar iemand anders copieerd zijn spul en gaat weer naar huis.

Nadeel. 32 mb ram... Dus zware applicaties zal die niet draaien.

Het lijkt mij een superkoop, echt ongelovelijk veel mogelijkheden. Ik hou het forum, http://playstation2-linux.com , in de gaten.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

PC roels, PS2 nie :P :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 05:20

flexje

got-father

Topicstarter
vind je het dan niet handig dat je vanaf nu alles op je tv kunt doen? downloaden , muziek luisteren , divx kijken enz.
het lijkt me echt chill!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 20:10

spok9

Groen...

Op dinsdag 02 april 2002 13:55 schreef LoW.R1D3R het volgende:
vind je het dan niet handig dat je vanaf nu alles op je tv kunt doen? downloaden , muziek luisteren , divx kijken enz.
het lijkt me echt chill!
32 mb ram en DivX? Niet optimaal lijkt me...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• GeJe

GeJe

Je...

Het probleem is niet echt het ram, de processor van de ps2 is snel genoeg om divx te decoden.
Wat een probleem gaat worden is een goede divx speler voor linux maken die niet op x86 is gespecifieerd, maar als het goed is is dat al gelukt in japan (divx4 was al geen probleem meer).

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
voor de prijs van een gamecube *pest pest* ;)

Human Bobby

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06
Op dinsdag 02 april 2002 14:07 schreef spok9 het volgende:

[..]

32 mb ram en DivX? Niet optimaal lijkt me...
wil je je mening dan ff voor je houden.... :) ik kijk op een p3 400 met 34 mb ram zelfs divxjes........

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 02 april 2002 09:10 schreef Frodo19 het volgende:
Online Gamen!!
* Creepy game't al online.. op m'n PS2...

Linux kit.. ik ga die waarschijnlijk wel bestellen ja.. meteen een mooie ethernet kaart + 40GB HD erbij :)

Als de kernel vervangen kan worden dan is dat helemaal mooi :) Komen dan wel dingen uit om alles te kunnen lezen ja. overigens zit (als het goed is) bij de linux kit ook alle technische specs voor de verschillende processoren, etc, om meteen goed aan de slag te kunnen met proggen voor dat ding.. dus is meteen een mooie dev kit! (ook aangezien GCC er ook bij zit)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

is het ook mogelijk om nieuwe wagens voor GT3 te downen :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

dat lijkt me echt super VET!!!

Lekker in een Lambo over Monaco scheuren :9~ !

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 11:30

franklin

denkt teveel...

ik hoorde trouwens dat de hdd van deze kit niet compatible is met de nog te verschijnen ps2-hdd (verschijnt ten tijde van de nieuwe ff) dus geen games ed.

Verwijderd

Ik ga dit bijna zeker kopen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Het is net alsof je een 2e pc hebt.
Da's grappig, alle PS2 fans maar klagen dat de Xbox een pc is. :+
overigens zit (als het goed is) bij de linux kit ook alle technische specs voor de verschillende processoren, etc, om meteen goed aan de slag te kunnen met proggen voor dat ding.. dus is meteen een mooie dev kit!
Het is niet dat ik het initiatief de grond in wil boren, integendeel: proggen voor een console lijkt me retegaaf... Maar een PS2 is toch duivels lastig voor te proggen? Developers gebruiken de PS2 toch nog steeds niet tot de max omdat hij zo complex in elkaar steekt?

• GeJe

GeJe

Je...

Op woensdag 03 april 2002 07:55 schreef RefriedNoodle het volgende:

Het is niet dat ik het initiatief de grond in wil boren, integendeel: proggen voor een console lijkt me retegaaf... Maar een PS2 is toch duivels lastig voor te proggen? Developers gebruiken de PS2 toch nog steeds niet tot de max omdat hij zo complex in elkaar steekt?
Die linux kit is als een dev. kit. ontworpen. En niet als een divx/mp3 bak (best logisch). Er zit ook een hele cd vol met libraries/uitleg etc. over de werking van de ps2. Het enige verschil met de echte devlopers kit is dat daar de uitleg nog beter is en dat zij meer optimalisatie programma's hebben.
Maar het is mogenlijk om GT3 van scratch te ontwerpen :P (niet dat ik het iemand zie doen >:) ).
Dus opzich moet je de moeilijkheidsgraad wel weten te tackelen. Is weer een uitdaging. (netzoiets als pointers in C :( :( )

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 03 april 2002 07:55 schreef RefriedNoodle het volgende:

[..]

Da's grappig, alle PS2 fans maar klagen dat de Xbox een pc is. :+
[..]

En dus? Tuurlijk is het lastig om er voor te proggen, omdat het een compleet andere architectuur en opzet is dan dat "iedereen" gewend is van de PC en andere consoles. Totdat je er aan gewend bent natuurlijk.. Reken er maar op dat er vrij snel demo's en games gaan komen van NIET profesionele developers. Die draaien dan waarschijnlijk alleen onder Linux op de PS2, maar het zal ook vast niet al te lang duren voordat ze op auto-bootable CD's staan.

Het leuke is dat bij PS2 Linux ook GCC zit. Dus simpele C(++) programma's zijn meteen goed te maken. Ook zit X erbij, dus grafisch iets doen is dan ook het probleem niet. Tenzij je echt fatsoenlijk de hardware van de PS2 wilt gaan aansturen, dan zal je een stuk meer moeite moeten doen.

Hmm.. er wordt ook door gewerkt aan OpenGL voor de PS2. Als je die onder Linux aan de gang krijgt, is het alweer een stuk makkelijker om een beetje 3d graphics op je scherm te toveren.

Ah.. dat is weer een leuke uitdaging... heb ik weer wat te doen als ik me verveel thuis :+ .. de pointers in C is voor mij probleem niet meer :P

(*pling* Idee.. m'n koppeling tussen USB en LCD afmaken en LCDInf voor de PS2 uitbrengen :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• harmageddon
  • Laatst online: 29-01 09:16
wheum met een videokaart + tv-out kan je ook op TV kijken? bij mij bijvoorbeeld....ook divx mp3 en nog sneller ook!!!! * harmageddon luvs pc

Aap!

• GeJe

GeJe

Je...

Op woensdag 03 april 2002 11:36 schreef --boothill-- het volgende:
wheum met een videokaart + tv-out kan je ook op TV kijken? bij mij bijvoorbeeld....ook divx mp3 en nog sneller ook!!!! * GeJe luvs pc
Je vergeet een paar dingen. Jouw pc is niet zo portable als een ps2, drive in disco (noem waar wat).
Voor de prijs die jij hebt betaald voor je brakke tv out op je videokaart en je harde schijf. Heb je hier een set die via een rgb signaal alles doorgeeft, ietsje beter.
En dat sneller snap ik niet, waarom zou je een mp3 sneller willen afspelen :? :P
Zie ook de andere voordelen in de topic. Je kan niet ontkennen dat deze set veel potentieel heeft.

• harmageddon
  • Laatst online: 29-01 09:16
Kwa sommige delen heb je misschien wel gelijk. Maar in mijn ogen bied een PC toch veel meer voordelen, je kan er veel meer mee. To nu toe! Zal vast wel een keer komen voor de consoles. Duurd nog veel te lang voor mij.

En, wat zou er mis zijn met mijn GF2mx400 + TV-out? ik heb prima beeld op de tv!

Aap!

Verwijderd

Het mooie aan die kit icm PS2 als DivX box: PS2 is lekker klein, hangt al aan de TV: cd-tje erin en kijken maar :) Die 40 gb + netwerk is ook heel mooi: kun je gewoon vanaf de hdd / file-server kijken via het netwerk :D

Hmm, misschien zouden ze ook ff samba moeten porten ;)

Edit:
Hoef je niet te porten :) Gewoon compilen met de GCC van PS2/Linux :)
Samba is included on the distribution, although it's a little older - 2.0.10

It appears to work fine.
Waar blijft de Dnetc client :Y)

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
-zet ps2 aan
-ziet linux laden
-ziet kde opstarten
-start divx speler
-laad film+subs
-kijkt 90 minuten film
-gaat buite peukie roke
-start mp3 speler
-en gaat lekker relaxt een boek lezen ofzo

--... zucht ... --
ooit.. :Z

-

• GeJe

GeJe

Je...

Op woensdag 03 april 2002 15:21 schreef --boothill-- het volgende:
Kwa sommige delen heb je misschien wel gelijk. Maar in mijn ogen bied een PC toch veel meer voordelen, je kan er veel meer mee. To nu toe! Zal vast wel een keer komen voor de consoles. Duurd nog veel te lang voor mij.

En, wat zou er mis zijn met mijn GF2mx400 + TV-out? ik heb prima beeld op de tv!
Je moet het ook als extra zien niet als vervanging van de pc. Dus als je al een ps2 hebt dan bied deze set vet veel mogenlijkheden voor weinig.

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Iemand al een idee welke winkels deze set hier in de Lage Landen zal gaan verkopen?

Verwijderd

ik ga hem zeker wel halen!!

Verwijderd

Hier verder:
[topic=439496]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.