Toon posts:

[Novell3.12]Hoe installeer ik de SCSI schrijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Compaq ML370
Ik heb het al met SCSIHD geprobeerd.
Hoe configureer ik de scsi in de startup file?
Wat ben ik vergeten om de SCSI te installeren?
Kan ik met isadisk het ook installeren?

Verwijderd

Denk dat je ff drivers moet ophalen van die schijf.

En heb je service packs al eens geinstalleerd?

Maak wel een goede backup, want ik instaleerde nw4.2 sp9 en mijn hele server liep in de soep :(

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ga ff naar www.compaq.com en haal daar de novell support diskettes op. (NSSD)

Jij moet drivers hebben die iets heten met 'cpqdsk' geloof ik.

Heb je trouwens Novell 3.12 of 3.2?

Kun je niet ff de Smartstart CD's gebruiken? Die laadt meteen alle drivers enzovoorts.

Trouwens: je startup.ncf staat gewoon in de server-directory op c:. Dit is een gewoon tekstbestandje dat je kunt editten met elke editor. Zet d'r een regel bij die lijkt op : 'load cpqdisk.ham'. Lees ff de readme bij de drivers.

Aan ISADISK heb je in dit geval helemaal niks, tenzij je ook je IDE CDROM wilt gaan gebruiken (wel handig overigens.)

Veel succes.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Netware3.12. Ik zal het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op de server staat kale dos op alleen de command.com
Kan ik gewoon de smartcd laden?

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

De Smartstart CD boot zelf, en geeft je de optie om allerlei OS-en te installeren.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net smartcd geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet wat doe ik verkeerd?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Ik weet niet zeker of de nieuwere swmartstart cd's Netware 3.12 nog wel ondersteunen. Dit zul je even moeten nakijken. Om Y2k compliant te zijn moet je eigenlijk 3.2 draaien met alle patches.

Als je het zonder smartstart cd wilt doen moet je even weten wat voor een scsi chip erin zit. Download hier de drivers voor. start de server op met server.exe -na -ns. Daarna kun je met de hand wat drivers testen. *.dsk
Daarna hoef je handmatig geen scsihd te draaien. Die worden geautoload.

edit:

scsihd en scsicd zijn GEEN disk disk drivers. Als je die .dsk drivers laadt voor de juiste chip chip dan moet het goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de smartcd van compaq. De volgende punten geladen. cpqsxpt, cpqsdisk, cpqsaspi
Maar hij ziet nog steeds de hd niet onder Novell. Wel met opstarten!!
Volgens mij moet je de interupt of de poorten nog defineren onder novell hoe doe je dat?
Pagina: 1