Toon posts:

Red Hat 7.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op de vooravond om op een systeempje LINUX Red Hat 7.2 te installeren om hem later als server te laten fungeren in een klein (3 computer) netwerkje.

Nu heb ik enkele vragen m.b.t. instaleren.
Moet ik op bepaalde instellingen in de BIOS, setup o.i.d. letten bij en tijdens het instaleren.

Ik wil de server op MX-Stream (getweaked) aansluiten. Kan dat, terwijl ik ook op die server alle 'Mijn Documenten' en andere gezamelijke bestanden veilig neer kan zetten ?!?

Moet ik alsnog op de andere computers in het netwerk een firewall instaleren ??!

Zijn er ergens op het net beginners links en/of site's ?!?!

Txs :?

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Als het voor een windowsnetwerk is, kun je wellicht e-smith (www.e-smith.org) overwegen. Binnen 30minuten draaiend (afhankelijk van snelheid cd-rom :)

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 02 april 2002 07:53 schreef TheKnurt het volgende:
Ik sta op de vooravond om op een systeempje LINUX Red Hat 7.2 te installeren om hem later als server te laten fungeren in een klein (3 computer) netwerkje.

Moet ik op bepaalde instellingen in de BIOS, setup o.i.d. letten bij en tijdens het instaleren.

Ik wil de server op MX-Stream (getweaked) aansluiten. Kan dat, terwijl ik ook op die server alle 'Mijn Documenten' en andere gezamelijke bestanden veilig neer kan zetten ?!?

Moet ik alsnog op de andere computers in het netwerk een firewall instaleren ??!

Txs :?
je titel is niet echt duidelijk, waaruit blijkt dat je waarschijnlijk [topic=319439/1/25] niet hebt gelezen. Daar staan ook een hele lading met links naar n00b site, FAQs, How-To's and the like. Voortaan eerst doen. Sterker nog: nú ff doen.

Je voorkomt dan hele watervallen met reacties van mensen die allemaal tegen je gaan staan schreeuwen dat wat je doet niet mag, dat je een slotje moet etc.

Wat je wilt doen is nl. idd. niet zo vreselijk ingewikkeld, dus met het lezen van de juiste docs moet je daar zelf achter kunnen komen. Het doel van dit forum is niet om als vraagbaak te dienen voor eenvoudige vragen voor n00bs, maar om elkaar te helpen met écht lastige problemen. Het zou daarom zéér gewaardeerd worden als je in het vervolg eerst zélf wat uitgebreider naar een oplossing zou zoeken. Bij voorbaat dank.

PS. Deze post is niet lullig, doch enkel behulpzaam bedoeld. Succes!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 07:53 schreef TheKnurt het volgende:
Neu... Gewoon zorgen dat je muis een aantal keren op het OK knopje drukt. Zie ook deze link, daar staat de installatie van redhat als desktop systeem uitgelegd. Redhat als server is qua installatie ongeveer hetzelfde.
Sure
Lijkt me redelijk zinloos. Nee dus ;)
de FAQ :? :P En http://linuxdoc.org/ natuurlijk >:)

Verwijderd

Voor een linux server en adsl moet je hier maar eens kijken:

bovendelft.xs4all.nl of www.adsl4linux.nl

suc6

Verwijderd

Ik mis een beetje de serieuze kant hier.

Als NOOB kan je niet een goede server installeren.
Sorry maar dat is zo als jij een linux dist zo installeerd door een paar keer op ok te klicken en samba te installen en ads4linux ben je er nog niet.
Zo krijg je de rooted servers
en kan je lijn bv misbruikt worden voor warez dumpz of hack pogingen let goed op je firewall koop een http://www.linksys.com of een andere soort firewall
Als je die al hebt pas dan op met poorten forwarden.
het lijkt simpel maar als je het niet goed doet is dat ook voor een hacker.

lees voor dat je wat doet. en check dubbel check.

Linux installeren is simpel beheren is moeiljker
Nu wil ik geen eindeloze discussie op gaan starten maar dit is nu eenmaal zo en er zijn uitzonderingen maar die mensen hebben een iets breedere achtergrond.

better safe then sorry :-)>

cya

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 08:14
Wat moet je tweaken dan aan je Mxstream :?

Verwijderd

belangrijk om op te letten is dat er geen overbodige services op je server draaien en dat je firewall de boel zoveel mogelijk dichtzet.

Een firewall op de clients is mi nog steeds praktisch omdat je daarmee in de peiling houdt welke programma's er allemaal een verbinding naar buiten willen aangaan, iets waar de firewall van je server waarschijnlijk geen beperkingen aan stelt... ;)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 15:16 schreef exparrot het volgende:
belangrijk om op te letten is dat er geen overbodige services op je server draaien en dat je firewall de boel zoveel mogelijk dichtzet.

Een firewall op de clients is mi nog steeds praktisch omdat je daarmee in de peiling houdt welke programma's er allemaal een verbinding naar buiten willen aangaan, iets waar de firewall van je server waarschijnlijk geen beperkingen aan stelt... ;)
hmmm 1ste is compleet waar.

2de alleen waarom zou je niet de firewall de andere kant op kunnen laten werken

Dat merk je vanzelf wat verbinding zoekt.
Hierbij komt dat als een poort open staat dat je die ook kan monitoren.
Pagina: 1