Toon posts:

MSI + Realtek niet samenwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend ben ik op een lanparty met een splinternieuwe computer bezig geweest netwerk aan de gang te krijgen. MSI mobo plus realtek (8139) netwerkkaart, winXP, vanalles geprobeerd, ander netwerkkaartje (ander merk, zelfde chipset), andere drivers (van flop en standaard) andere gleuf (pci) etc etc etc. Windows zag eerst de hele kaart niet, later wel, maar toen konden de drivers met geen mogenlijkheid geinstalleerd worden.

heeft iemand hier ervaring mee? ik gebruik al jaren realtek's en nooit problemen...en nu dit! :(

In deze computer hangt ook USB alcatel MxStream modem.

de configuratie is als volgt:
Windows XP Pro
amd XP 1800+
msi k7t 266 pro 2 ru
gefroce 3 ti 200
80 gb maxtor 7200 rpm hard disk

Verwijderd

Dit ligt iig. niet aan die realtek kaartjes, aangezien die bij anderen onder winXP prima werken .. :)

(om alle realtek-bashers even voor te zijn. Ja een realtek is een prima kaartje. Ja een 3com zou beter zijn (marginaal)).

Ik heb het vermoeden dat dit meer een demonstratie 'windows is ongesteld' is geweest. Jammer dat je de volgorde van de verscheidene veranderingen en effecten niet bijgehouden hebt, dan zou je nl. een beter beeld krijgen.

Goed, hier is mijn gok:

1) kaart zat ik PCI slot wat IRQ conflict opleverde.
2) er is met drivers geklooid, een hele tijd, maar het bleef niet werken
3) kaart is verschoven
4) kaart werd gevonden door windows maar bij stap 2) is zoveel vernaggeld dat het nog steeds verkeerd gaat.

Oplossing (aangezien het een nieuwe comp is lijkt me dit het makkelijkst):

1) kaart in slot laten zitten waar hij door windows wel gevonden werd
2) alle andere hardware even eruit (ook onboard zooi uit), dus alleen mobo+vga+HD+CD-rom+netwerk
3) windows installeren + netwekkaart
4) langzaamaan weer zaken aan gaan zetten (sound, serieel, etc)

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved! bedankt voor de hulp.

Inderdaad windows opnieuw geinstalleerd, met de kaart er in.

8-)