Stereo aan computer sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik weet het is vaker gevraagd. Je hebt een 3,5 mm jack nodig aan de ene kant en een dubbele tulp aan de andere kant :)

Nu heb ik zoveel aansluitingen in mijn rack zitten, ik zou het niet weten waar ik het het beste in zou moeten stoppen. Ik wil mijn computerboxjes behouden.

Ik heb aan de voorkant van de rack de volgende in/uitgangen zitten:
- 1/4 koptelefoon output jack
- 1/4 Line-In/Mic-in toggle jack
- RCA Line-In jacks (links en rechts)

Achterkant:

- 1/8 Hoofd Stereo Line-out jack
- 1/8 Surround stereo Line-out jack
- 6 vergulde Line-out RCA aansluitingen (1/2-main: links/rechts, 3/4-Surround: links/rechts, 5-midden, 6-subwoofer.
- Digitale (co-axiaal en optisch) S/PDIF input poorten
- Digitale (co-axiaal en optisch) S/PDIF output poorten

En nog een paar onbelangrijke poorten.
De boxjes van mijn computer zit in de 1/8 Hoofd Stereo Line-out jack.
Moet ik kabeltje hebben waar de 3,5 jack gesplit word of kan ik de stereo in een andere poort doen :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt die surround stereo out wel gebruiken, daar staat zolang je in spellen niet aangeeft dat je 4 speaker surround wilt gebruiken hetzelfde signaal op.

• Xof
Als ik mijn computerboxjes op de surround stereo out zet, dan komt er geen geluid uit. Als ik de stereo er op aan sluit dan wel?

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 00:14 schreef Xof het volgende:
Als ik mijn computerboxjes op de surround stereo out zet, dan komt er geen geluid uit. Als ik de stereo er op aan sluit dan wel?
Nee, dan ook niet...

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

lol, wat wil je eigenlijk? Je stereo via je computer boxjes weergeven, of je computer via je stereo?

In dat laatste (meest waarschijnlijke) geval, moet je ook ff vertellen wat voor soundcard je gebruikt. Er zijn tegenwoordig zoveel surround blabla cards met verschillende mogelijkheden. Zelf heb ik alleen ervaring met plain old stereo. Dat sluit je aan op een line in/tape in van je stereo installatie.

Maar er is nog spdif, coax, optical, 5 channels etc...

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Xof
Geluidskaart staat ook in mijn sig :)
Hercules Game Theater XP

Ik wil het volgende. Ik heb een 2.1 geluidssetje en die moet het ook gewoon blijven doen :)
Daarnaast wil ik mijn stereo daar op aan sluiten dus dan heb ik 4 boxjes eigenlijk.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

He, die heb ik ook. Maar hij zit nog in de doos, want tis voor mijn next computer (P4 @ 2,26 GHz + 533 Mhz FSB, na de prijshalvering ofcourse)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Xof
Op dinsdag 02 april 2002 01:12 schreef Duck-Twacy het volgende:
He, die heb ik ook. Maar hij zit nog in de doos, want tis voor mijn next computer (P4 @ 2,26 GHz + 533 Mhz FSB, na de prijshalvering ofcourse)
Ik ben er heel erg tevreden over :)
Beter dan creative :)

Maareh, coaxiaal word dat veel duurder?

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

je kunt ook eens kijken of je aan Y connectors kunt komen
code:
1
2
3
              /----Gewone speakers
Soundcard ---------|
              \----(tulp) versterker

oid

als zoiets bestaat.. lijkt me wel

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Xof
Ja ik weet dat die bestaan, maar de geluidskwaliteit word minder, dus misschien moet ik het coaxiaal doen.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

das uiteraard ook een oplossing....

wel ietsje duurder maar minder kwaliteitsverlies ;)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Xof
Is =0206047811017710107&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12776&TK_PAR[MEDIUM]=89"]http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID"]=0206047811017710107&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12776&TK_PAR[MEDIUM]=89 dit de coaxiale kabel die ik moet hebben?

(de [url*] werkt niet met deze lange link, want dan gaat die raar doen)

Volgens mij is die niet bij de lokale electronica zaak verkrijgbaar, ik heb ff wat sites afgezocht van de zaken die hier dicht in de buurt zitten.

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Interessant topic. Net nu ik twijfelde over het vervangen van een sb16 door een sb128 (alsof dat al veel verbetering oplevert), die bovendien maar 1 3.5 mm lijn- òf speakeruitgang heeft en dus moet worden gesplitst. :+ Alhoewel op die kaart waarschijnlijk nog wel een versterkt en impedantietechnisch gezien goed gescheiden signaal is te vinden wat dus de betere oplossing zou zijn, maar goed.

Helaas weet ik van luxere kaarten zo uit mijn hoofd weinig af maar denk wel dat je het beste een ongebruikte en dus niet belaste uitgang moet gebruiken en dus niet moet splitsen. Coaxiaal is beter uiteraard, en ik weet alleen dat 5 meter 'normaal' lijnaudio hoorbaar slechter klinkt. :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Xof
Ik keek net even naar de achterkant van mijn stereoset en daar zie ik een optical uitgang zitten en daaronder zit een md video (audio) out.
Moet ik die coaxiaale kabel in de md video (audio) stoppen? Of zit er niks anders op dat het optical te doen.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Als je het coxiaal wilt verbinden moet je versterker wel een coxiaale uitgang hebben, anders moet je toch een optische kabel gebruiken. Alleen zijn die meestal niet geschikt voor lange afstanden.
Het voordeel van een coxiale kabel is dat je hem veel makkelijker zelf kunt maken, en dat ze beter geschikt zijn voor langere afstanden.

Een gewone tulp kabel zou idd ook kunnen, maar de kwaliteit is daarvan is iets minder.

• Xof
Mijn versterker heeft dat ook :)
Maar waar moet ik hem instoppen in mijn stereo?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
heeft die gametheater niet gewoon een rear uitgang?
dan kun je hem daar opaansluiten

Tweakers Discord

• Xof
Zie in de eerste post wat voor een ingangen de game theater allemaal heeft.

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Uhm, het is dan toch niet zo moeilijk om je optische ingang (en geen uitgang dus) te vinden op je versterker?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Xof
Nee de optische is idd niet moeilijk te vinden, want ik heb het ook over de coaxiale en dan niet op de versterker, maar op de stereoset.
Pagina: 1