Toon posts:

[TV Kaart]opname kwaliteid is slecht :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Pinnacle PCTV Pro en als ik opneem gaat de kwaliteid enorm achteruit :(

dit is een screen van het live beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2456464310
(klik op plaatje voor grote versie)

dit is van de opname:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1042813810
(klik op plaatje voor grote versie)

ik heb hier opgenomen met opnamekwaliteid op zijn best!

weet iemand waardoor het komt en hoe ik het kan oplossen?

als je mijn pc wil zien, zie mijn SIG

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Tja, toch even compressieratio zo laag mogelijk zetten, heb je al gedaan.

Interlaced opname ? moet je ook interlaced wegschrijven (MJPEG).

Maar ik gebruik een DC10+ daar gaat dan vanzelf. Dus weet ik het zo niet bij een PCTV.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
 _Videoweergave__________
|               |
| x  Interlae activeren  |
| o  Primary foreren     |
|________________________|

een "x" is een aangevinkt vinkje
een "o" is een uitgevinkt vinkje

dat is een instelling.
mischien dat het dat is?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:?

Format, resolutie, compressie ?
Wat meer info zou handig zijn.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Misschien als je 2x hetzelfde plaatje post :?

Want ik vind de bovenste nou ook niet echt schitterend :{

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 23:38 schreef KingOfDos het volgende:

weet iemand waardoor het komt en hoe ik het kan oplossen?

als je mijn pc wil zien, zie mijn SIG
Standaard proggie weghalen incl standaard drivers en de WDM drivers installeren.
Dan die Mjpeg2 gebruiken en je zult zien dat het al stukken beter is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 00:59 schreef NiBoR het volgende:

[..]

Standaard proggie weghalen incl standaard drivers en de WDM drivers installeren.
Dan die Mjpeg2 gebruiken en je zult zien dat het al stukken beter is.
jah? waar haal ik die Mhpeg2 vandaan? (ik weet wel aardig wat van computers, maar van video enzo ben ik net een n00b :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 00:49 schreef LiquidSilver het volgende:
Misschien als je 2x hetzelfde plaatje post :?

Want ik vind de bovenste nou ook niet echt schitterend :{
2x het zelfde plaatje? haha ik maat de ene keer een screenshot en de andere keer een screenshot van een stuk opname.

dat de bovenste niet mooi is komt door de te lange kabel.

de onderste is net een lelijk jpg plaatje :r

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 16:38

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op maandag 01 april 2002 23:52 schreef KingOfDos het volgende:
code:
1
2
3
4
5
 _Videoweergave__________
|               |
| x  Interlae activeren  |
| o  Primary foreren     |
|________________________|

een "x" is een aangevinkt vinkje
een "o" is een uitgevinkt vinkje

dat is een instelling.
mischien dat het dat is?
Dat is dus voor de weergave. Je moet niet met de standaard-software die erbij zit opnemen (die compressed ernstig veel en captured maar op Halve PAL resolutie.
Je moet gewoon met Virtualdub capturen, met evt. MJPEG compressie (niet te sterk) op 720x540 (of 584 maar ik doe dit even uit m'n hoofd), dan is de kwaliteit in ieder geval een stuk beter.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Virtualdub is idd veel beter dan die standaard studio PCTV software(zoiets zat bij mijn Pinnacle tv kaart). Dat standaard meegeleverde programma belast je pc ook veel meer dan virtualdub.

Verwijderd

je field lines zijn omgekeerd, dit is een interlacing probleem. Capture je toevallig op maximale resolutie? Capture eerst eens op halve resolutie en kijk of dat wel goed is (dan heb je nl. normaal gesproken geen interlacing omdat elk tweede field wordt weggegooid).

[edit]
uit je specs: MSI K7T Turbo

Je bent verloren. :'(. Dat ding is gebaseerd op de rampenchip van VIA. Met dat ding is geen fatsoenlijke TV-capture-kwaliteit te krijgen (PCI/IDE-bus problemen).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op dinsdag 02 april 2002 20:27 schreef beelzebubu het volgende:
je field lines zijn omgekeerd, dit is een interlacing probleem. Capture je toevallig op maximale resolutie? Capture eerst eens op halve resolutie en kijk of dat wel goed is (dan heb je nl. normaal gesproken geen interlacing omdat elk tweede field wordt weggegooid).

[edit]

Je bent verloren. :'(. Dat ding is gebaseerd op de rampenchip van VIA. Met dat ding is geen fatsoenlijke TV-capture-kwaliteit te krijgen (PCI/IDE-bus problemen).
:Z hoor ik daar flame ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 20:27 schreef beelzebubu het volgende:

[edit]

denk jij er zo over of is het zo?

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 15:05

joker1977

Tweakert

Op donderdag 04 april 2002 07:42 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

denk jij er zo over of is het zo?
Dat is niet zo. Het KAN voor problemen zorgen, maar er is een Latency Patch op de site van Pinnacle beschikbaar die de performance van de VIA-chip voor 90-95% gelijkmaakt aan een Intel-equivalent.

Komt nog eens bij dat mensen die problemen hebben met VIA/TV-kaart het ding meestal niet eens aan de praat krijgen; of crashes hebben om de X minuten.

Zoals anderen ook al schreven: Je gebruikt waarschijnlijk de software die bij de kaart zit: Niet doen. De software is waardeloos daarvoor.

Inderdaad is VirtualDUB stukken beter, maar ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt te bedienen. Even doorbijten, want het is echt de moeite waard.

Wat ook goed werkt:

AVI_IO
iuVCR

iuVCR heeft daarnaast ook de mogelijkheid om channels in op te slaan en heeft een timer (scheduler) om net zoals bij je gewone VCR een opname in te programmeren. Op de site staan ook de 'tweaked WDM' drivers die beter resultaat geven.

Kijk eens rond!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 10:25 schreef joker1977_forum het volgende:

[..]

Dat is niet zo. Het KAN voor problemen zorgen, maar er is een Latency Patch op de site van Pinnacle beschikbaar die de performance van de VIA-chip voor 90-95% gelijkmaakt aan een Intel-equivalent.

Komt nog eens bij dat mensen die problemen hebben met VIA/TV-kaart het ding meestal niet eens aan de praat krijgen; of crashes hebben om de X minuten.

Zoals anderen ook al schreven: Je gebruikt waarschijnlijk de software die bij de kaart zit: Niet doen. De software is waardeloos daarvoor.

Inderdaad is VirtualDUB stukken beter, maar ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt te bedienen. Even doorbijten, want het is echt de moeite waard.

Wat ook goed werkt:

AVI_IO
iuVCR

iuVCR heeft daarnaast ook de mogelijkheid om channels in op te slaan en heeft een timer (scheduler) om net zoals bij je gewone VCR een opname in te programmeren. Op de site staan ook de 'tweaked WDM' drivers die beter resultaat geven.

Kijk eens rond!
dan weet ik voor mijn volgende moederbord dat het nog steeds een VIA is :P
ik heb nooit craches(met mijn andere mobo wel, AMD chipset).
als ik heel snel ga zappen dan wil hij wel eens uitvallen.
vedder draait mijn kaartje goed(ik heb hem voor te testen wel 3 dagen achter elkaar aan gehad :)
Pagina: 1