Toon posts:

Adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen we niet 1 lijst maken met alle adressen waar servers te koop zijn ( in nederland )

Want als je nu moet zoeken dan kom je niet echt een makkelijke lijst tegen en dat zou toch wel erg handig zijn.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 15:26

morphje

let's all love lain

Wat bedoel je met een "server"

Bijna elk computer-bedrijf kan een server in elkaar zetten. Het vergt enkel goede componenten en een 19" rackmount. Kennis heeft bijna elk zelfbouw-computer bedrijf wel.

Of bedoel je de bedrijven die speciaal gericht zijn op servers en de high-end markt? Bedrijven die klauwen vol geld vragen voor een machine en gelijk er ook een lekkere hoeveelheid support bij gooien.

Bijvoorbeeld het bedrijf welk 6 rackmounts heeft gemaakt voor de rabobank? (waar ik toevallig stage heb gelopen :P zeer :9~ hardware daar). Ik zal niet gaan spammen met bedrijfsnamen, mag niet dacht ik zo ergens gelezen te hebben in de faq (8>

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er is maar 1 adres voor je 19" servers, http://shop.tweakers.net :P

Verder zijn er genoeg dozen schuivers, en ik zie het niet als taak van GoT/ANS om als een soort gouden gids te fungeren voor de catogorie 'Servers'.

Tijd voor een nieuwe sig..

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 23:42 schreef morphje het volgende:
Wat bedoel je met een "server"
Precies bedoel je Win2k advanced server, MySQL, DHCPD, MS SQL2k, Oracle. Of 19' server of een 'home made router' server, of een A/S 400 een I64 based server ... :z

Verwijderd

vindt ik niet zo'n goed idee, mochten we iemand vergeten krijgen we daar weer gezeik over.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 02 april 2002 11:03 schreef Koffie het volgende:
Er is maar 1 adres voor je 19" servers, http://shop.tweakers.net :P

Verder zijn er genoeg dozen schuivers, en ik zie het niet als taak van GoT/ANS om als een soort gouden gids te fungeren voor de catogorie 'Servers'.
En dit valt niet onder de noemer spam? :?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Waar het mij om gaat is ik zoek me nu oip internet rot om te zoeken naar een nieuwe server... ik kom alleen maar bij de bekende merken uit en ik wil gewoon meer keuze.

het leek me handig als ik dat via deze weg kon doen, en wat er op komt te draaien is gewoon Windows 2000 server met backup e.t.c maar moet wel in 19"

Maar dat is me vraag niet me vraag is alleen of er een lijst is met meerdere bedrijven zodat ik makkelijker kan kiezen.

En waarom zou dat niet kunnen een forum is er toch juist over om dingen te vragen ?

Verwijderd

die dingen kan je bij bijna elk zelf respecterende bedrijf kopen, kijk op hardware.pagina.nl en ga aan de slag zou ik zeggen

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 15:26

morphje

let's all love lain

Op dinsdag 02 april 2002 21:44 schreef marcje het volgende:
Waar het mij om gaat is ik zoek me nu oip internet rot om te zoeken naar een nieuwe server... ik kom alleen maar bij de bekende merken uit en ik wil gewoon meer keuze.

het leek me handig als ik dat via deze weg kon doen, en wat er op komt te draaien is gewoon Windows 2000 server met backup e.t.c maar moet wel in 19"

Maar dat is me vraag niet me vraag is alleen of er een lijst is met meerdere bedrijven zodat ik makkelijker kan kiezen.

En waarom zou dat niet kunnen een forum is er toch juist over om dingen te vragen ?
we mogen niet spammen met bedrijven anders had ik wel gespammed met dat stagebedrijf waar ik werkte, maar ik heb toch wel zo'n vermoeden dat dat bedrijf enigsinds buiten jouw portomonee ligt :)

Als je zegt ik ga voor betrouwbaarheid en ik wil persee een bedrijf met support dan moet je zoeken naar automatiserings bedrijven bijvoorbeeld in euhmmmm... wateringen (8>

Als je zegt, daar heb ik het geld niet voor, dan moet je de tweaker gaan spelen.
Kies voor een stabiel merk moederbord zoals Tyan.
Een intel cpu (tja intel heeft toch een betere naam imo voor een server)
Goede netwerkspullen van merken als intel of 3com
VEEEEEEL geheugen. dane-elec is goed spul en 10 jaar garantie.
simpele vga kaart, ding staat toch remote, hoeft niks bijzonders in.
SCSI hardeschijven, liefst in een RAID hardwarematige setup.
floppydrive, cdromspeler en nog meer van dat soort nuttige spul.

Et voila vous heeft een server.
Pagina: 1