bios password vergeten

Pagina: 1
Acties:

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
hej..

oke dis echt stom..
IK BEN MIJN BIOS PASSWORD VERGETEN (lach me niet uit) ik kan wel gewoon mijn comp opstarten maar niet meer mijn bios setuppen...

kan iemand me helpen?

mobo= abit kt7a

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Freezer|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
bios resetten, moet je ff in je boekje van je bios opzoeken welke jumpers ed...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zit een jumper op het moederbord, check je manual of:
http://go.to/kt7faq

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
of je biosbatterij er ff uithalen... of softwarematig flashen

Verwijderd

cmos reset jumper even omzetten voor 10 sec... daarna terugzetten. Dan is je bios gereset en kun je er weer in. Even in je mobo handleiding kijken waar die jumper zit...

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
ik hoorde ook dat er een soort van universeel password was... of is dat een fabeltje?

zou wel slechte 1 april grap zijn anders

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Batterij eruit rukken :)

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ook al is het nog 1 april, dat klopt inderdaad. Alleen verschilt dat per type en merk BIOS en niet alle hebben het. Batterij/jumper methode is makkelijker vermoed ik, in de handleiding moet staan hoe dat moet. Instellingen opnieuw neerzetten is daarna zo weer gebeurd.

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 23:16 schreef siemenz het volgende:
ik hoorde ook dat er een soort van universeel password was... of is dat een fabeltje?

zou wel slechte 1 april grap zijn anders
klopt, was voor de oude ami biosen, pass was.... ami :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Of je cleared je CMOS ff, daar is een jumper voor op je moederbord. Die moet je ff omzetten. Stroom erin. Stroom er weer af, terug zetten en weer aandoen.

Klaar!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Award 4.50 werkte nog met AWARD_SW

wat je kunt doen vanuit een DOS-prompt (in win9x of een schone DOS, NT/2K/XP werkt nml niet):

debug
o 70 2E
o 71 0
q
CTRL+ALT+DEL: tada, een dode CMOS checksum :)

Verwijderd

je kan ook je bios flashen, hoef je ook je kast niet open te maken :)

Verwijderd

Soms was een batterij-eruit-trek actie toch niet genoeg?? Als je de batterij eruit trekt en de houder kortsluit kwam je volgens mij verder *D

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 23:32 schreef Mannekino het volgende:
Of je cleared je CMOS ff, daar is een jumper voor op je moederbord. Die moet je ff omzetten. Stroom erin. Stroom er weer af, terug zetten en weer aandoen.

Klaar!
Stroom erop met cmos reset jumper omgezet?! Lijkt me niet erg slim... voor zover ik weet moet je de pc absoluut UIT laten staan tijdens zo'n cmos reset... anders gaat je mobo ut niet erg leuk vinden. (correct me if i'm wrong) - zo doe ik ut althans wel altijd, en dat werkt ook...

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36
er zijn ook wel programmatjes .. 'cracks' ' hacks' die je bios resetten.

voor de een een hack ..voor de ander een lifesaver. :+

weet alleen niet of ik dit hier mag posten.
<font color=blue>nee dat mag dus inderdaad niet... beetje dom om zonder te vragen die link dan toch maar te posten, nietwaar? hier krijg je een officiële waarschuwing voor</font>

mijn oude site van toen ik euh ..14 of 15 was.

BTW. ceyenne heeft gelijk. je power moet UIT staan als je je bios reset. nie aan.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 23:40 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Stroom erop met cmos reset jumper omgezet?! Lijkt me niet erg slim... voor zover ik weet moet je de pc absoluut UIT laten staan tijdens zo'n cmos reset... anders gaat je mobo ut niet erg leuk vinden. (correct me if i'm wrong) - zo doe ik ut althans wel altijd, en dat werkt ook...
Ja beetje lomp opgeschreven. Eerst stroom eraf, dan CMOS resetten. Stroom er weer op.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 23:40 schreef sarcast het volgende:
[..]
die zou ik hier niet posten :X

• Robino
  • Laatst online: 08:50
Als nou helemaal niks lukt dan kan je ook nog als laatste redmiddel het stickertje van je CMOS afhalen en er even met een blacklight lamp opschijnen. Succes verzekerd :+

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 10:28 schreef Rave17 het volgende:
Als nou helemaal niks lukt dan kan je ook nog als laatste redmiddel het stickertje van je CMOS afhalen en er even met een blacklight lamp opschijnen. Succes verzekerd :+
laten die chippies die je met licht kan resetten al vanaf een jaar of 3 geleden er niet meer inzitten :D

• bassio
  • Laatst online: 07:23
Bij mijn MSI 6309 Mobo ging het clearen van de cmos alsvolgt:

1. PC uit
2. Jumper omzetten
3. Pc aan (gaat niet echt aan maar de spanning gaat er even op)
4. Pc uit
5. Jumper terugzetten
6. Pc aan.

Dus bij mij moest de spanning er wel nog een keer op. Toch wel grappig dat zo'n klein jumpertje kan voorkomen dat je pc opstart.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Bassio: als je ff langer wacht met het terugzetten van die jumper lukt het ook zonder je voeding te kortsluiten.

• bassio
  • Laatst online: 07:23
Ik heb er nooit problemen mee gehad. Sterker nog, volgens mij stond het zelfs in de manual. Ik zal het nog eens opzoeken.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

edit:
laatmaar |:(
Pagina: 1