Toon posts:

Slim? Of is er beter :?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het Volgende heb ik mijn hoofd om aan te schaffen:

Abit Siluro GF4 4400 TV
3COM 3C905C-TXM (netwerkkrt.)
Microsoft internet (keyboard)
Logitech Cordless Optical Wheelmouse
FDD 3.5 1.44MB OEM TYPE D359M3
Iiyama MA901U Vision Master Pro452 19, 0,25 - 0,27 mm Diamondtron NF, 96kHz, TCO99
Abit BD 7 Raid moederbord
Target MU-802 B Middle Tower
Maxtor 80,0 GB D740X 7200 rpm UDMA 133
(2x) SDRAM DDR 256MB - PC333/PC2700 POWER MODULE
INTEL P4-478 1.8GHZ 0.13 512KB CACHE BOXED (NORTHWOOD)
LITEON DVD-ROM 16X48X RETAIL
CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SB0092 OEM

voor: 2106,27 inc. BTW
1706,08 Excl. BTW

Ik mag (van mij zelf) ex. BTW. niet boven de 2000,-

Heeft iemand een betere sugestie voor bepaalde onderdelen of weet iemand het goedkoper te maken?

Misschien een uitdaging?

(8>
Ik ben benieuwd...
Alvast bedankt voor de moeite en inspanning
*D

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zou je er geen CD-Schrijver inzetten?

Verder: [topic=218256/1/100]

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Tsja, zelf zou ik gaan voor minimaal een ATI Radeon 8500 of een Geforce 3 Ti200 van Leadtek, want een Gef 4 MX is vaak slechter dan een Gef 2 Ti, en dat zegt wel wat.

Misschien een andere case? Target is niet echt een case he, maybe een Chieftec of een AOpen :?

Nog een suggestie is toch een fikker (lees: brander) erin, maar als je hem niet gebruikt dan heb je die niet nodig.

En als laatste is je investering in een P4 toch erg duur, mobo en proc zijn erg duur. Persoonlijk ben ik AMD fan, goedkoper niet altijd stabieler en toch zekerz wel sneller dan een Intel P4. Maar ja dat vind ik.

..::System Specs::..

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Neem een andere kast, target is rommel

Edit: CeeDee fikker is misschien handig... :z
En waarom geef 2x 40GB in RAID? Sneller als een van 80GB :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips (al zou ik wat meer willen van meerdere Tweaks)
Fikker heb ik niet nodig, aangezien ik er al 1 bij mijn pa's pc heb in gebouwd, die voldoet nog voldoende en als ik wat van mijn PC wil fikke.. dan is er het netwerk dat ik aan ga leggen in mijn nederige pandje...

Dus andere case?
Is iedereen het er over eens dat ik geen P4 maar AMD moet nemen?? Ik hoorde namelijk van anderen dat het niet zóveel uit maakt! (8>

En als ik een andere case neem: Hoeveel watt?
Ik dank! :7

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op maandag 01 april 2002 23:14 schreef Killer_Sam het volgende:
Fikker heb ik niet nodig, aangezien ik er al 1 bij mijn pa's pc heb in gebouwd, die voldoet nog voldoende en als ik wat van mijn PC wil fikke.. dan is er het netwerk dat ik aan ga leggen in mijn nederige pandje...

Dus andere case?
Is iedereen het er over eens dat ik geen P4 maar AMD moet nemen?? Ik hoorde namelijk van anderen dat het niet zóveel uit maakt! (8>

Oh oh, dat moet je hier NOOIT vragen, AMD of Intel. Waarom niet? [topic=306495/1/100]

edit:
Ja, we hebben hier inderdaad wel een paar regeltjes ja :)

• Go0s
Op maandag 01 april 2002 23:14 schreef Killer_Sam het volgende:

Dus andere case?

Ik zou het wel bij P4 houden. En als kast kun je een Aopen HQ08/45 pakken. Handige kassies, Wel 300watt minimaal :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:27
idd, AMD nemen.

Qua prestatie maakt het nix uit, maar qua prijs wel.

Verder zou ik geen Creative geluidskaart nemen maar een Terratec bijvoorbeeld, maar das een persoonlijke keuze.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Go0s
Op maandag 01 april 2002 23:18 schreef Tampie2000 het volgende:
idd, AMD nemen.

Qua prestatie maakt het nix uit, maar qua prijs wel.

Verder zou ik geen Creative geluidskaart nemen maar een Terratec bijvoorbeeld, maar das een persoonlijke keuze.
Okay, fijn, en nou ophouden met Intel vs AMD |:( Dat is gewoon een persoonlijke keuze :9

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op maandag 01 april 2002 23:20 schreef Go0s het volgende:

[..]

Okay, fijn, en nou ophouden met Intel vs AMD |:( Dat is gewoon een persoonlijke keuze :9
Dat is toch geen persoonlijke keuze ofzo! Het is gewoon een feit dat AMD goedkoper is dan PIV. :)

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Ja dat is het wel! En zoals eerder gezegd heeft olie op het Intel/AMD vuurtje gooien geen zin. Dus geef de beste topicstarter liever adviezen over cases/voedingen/branders etc en voorkom weer zo'n ellenlange, nutteloze discussie waar niemand op zit te wachten.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je ziet wat betreft AMD/Intel zul je even moeten searchen want daar mogen we ons niet over uitlaten. :D
Ik zou ook liever een GF3 Ti200 of een Radeon 8500LE nemen in plaats van die GF4MX.
Liever een Seagate Barracuda IV of een Western Digital ipv die Maxtor (heb zelf zo'n Maxtor, vind hem wat ongezond rochelen).
Verder even inschatten of je RAID gaat gebruiken, als je vrijwel zeker bent van niet GEEN raid op je mobo..!
Zou nu bij elk moederbord opletten of er wel USB 2.0 opzit, want dat zul je anders zeker gaan missen en los moeten aanschaffen.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 23:10 schreef Go0s het volgende:
....
En waarom geef 2x 40GB in RAID? Sneller als een van 80GB :)
Wellicht omdat je dan ook 2x zo veel kans hebt om je data te verliezen?

Neem als je raid neemt geen d740x (of j) van Maxtor, want raid met deze schijven is niet snel, vaak langszamer dan een enkele schijf. Neem dan western digital, of IBM. Deze laatste als het puur om snelheid gaat, voor mij geen IBM ivm de crashgevoeligheid....

// over de Maxtor d740x schijf ben ik wel heel tevreden, ik gebruik geen raid.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 22:58 schreef Compubiter het volgende:
Zou je er geen CD-Schrijver inzetten?

Verder: [topic=218256/1/100]
Idd.. ga daar maar verder :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.