Euj iedereen... Ik zit met een probleempje. Ik heb een grafiek nodig waarin de stabiliteit van verschillende Windowsversies vergeleken wordt met die van Linux. Velen zullen zeggen: is niet te vergelijken, want dat ligt aan de manier van configureren... maar toch! Die dingen moeten er toch wel ergens zijn? Ik kan ze niet vinden... hellup!
Hoe kun je dit nou met elkaar vergelijken, en vervolgens uitdrukken in een grafiek?
Verwijderd
Iedereen weet toch dat nt servers stabieler zijn..

Grafiekje, cartoon.. close enough toch?

Grafiekje, cartoon.. close enough toch?
wtf? tis neit zo dat je zomaar een "Sisift sandra" of een "3dmark2001" kan draaien
denk toch es NA!!, Besturingsystemen!
denk toch es NA!!, Besturingsystemen!
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Je kunt alleen een grafiek maken van meetbare gegevens, en waar wil jij de stabiliteit van een systeem mee meten? in microcrashes per kiloseconde ofzo
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
eeeeh... ik denk niet dat er een grafiek bestaat die dat laat zien... het hangt namelijk sterk af van het systeem waarop het draait, van de manier waarop je het configureert, wat je ermee doet, enz... dit is onmogelijk te vergelijken, lijkt mij (hoe wil je dat in godsnaam meten). Je hebt het over besturingssystemen hoor, niet over simpele programmaatjes!! Er bestaat dan toch ook geen meetstandaard of zo voor 'stabiliteit'?! Als het nou ging om snelheid okay, dat is nog te meten, maar stabiliteit?! Nee...
als je nou twee identieke systemen hebt draaien en op de één laat je een windows expert los en op de ander laat je een linuxexpert los.
Je maakt een stricte layout voor een web applicatie, en laat beide expert in hun eigen favo taal en met hun eigen favo software het idee uitwerken.
Dan zet je een stresstester op beide pc's, en zo laat je ze draaien.
Zo kan je wel redelijk objectief uptime, prestaties en ontwikkeltijd testen
Je maakt een stricte layout voor een web applicatie, en laat beide expert in hun eigen favo taal en met hun eigen favo software het idee uitwerken.
Dan zet je een stresstester op beide pc's, en zo laat je ze draaien.
Zo kan je wel redelijk objectief uptime, prestaties en ontwikkeltijd testen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
En dan test je alleen het webserver gedeelte, daar heb je dus ook weinig aan.
dan test je het database gedeelte.Op maandag 01 april 2002 23:09 schreef vassago het volgende:
En dan test je alleen het webserver gedeelte, daar heb je dus ook weinig aan.
en dan test je ook meteen hoe een OS zich houdt onder 100% cpu-use.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
je kan misschien heel lang de uptime gaan meten, maar dan ben je wel een paar jaartjes zoet voordat je genoeg gegevens hebt, tja als je alleen de windows versies (behalve nt dan) gaat vergelijken ben je snel klaar
Klets niet, stabiliteit is allereerst niet meetbaar en bovendien niet te vergelijken als je praat over twee verschillende platformen..Op maandag 01 april 2002 22:37 schreef CyberKnutselaar het volgende:
Euj iedereen... Ik zit met een probleempje. Ik heb een grafiek nodig waarin de stabiliteit van verschillende Windowsversies vergeleken wordt met die van Linux. Velen zullen zeggen: is niet te vergelijken, want dat ligt aan de manier van configureren... maar toch! Die dingen moeten er toch wel ergens zijn? Ik kan ze niet vinden... hellup!
Die grafiekjes zijn er dus niet, en als ze er zijn zijn ze nep of totale onzin..
Kan je niet vergelijken mbv uptimes. Als ik nu mn computer uitzet, maakt dat Win98 wat erop draait niet instabieler dan die linux server 500m verderop die al 80 dagen continu draait.
Ook moet je erbij stil staan dat windows voor elke update een reboot nodig heeft, terwijl Linux gewoon doordraait (die Debian bak draait nu 81 dagen en heeft al weet ik hoeveel security updates en extra functies opgehaald zonder te rebooten.
Ook moet je erbij stil staan dat windows voor elke update een reboot nodig heeft, terwijl Linux gewoon doordraait (die Debian bak draait nu 81 dagen en heeft al weet ik hoeveel security updates en extra functies opgehaald zonder te rebooten.
Verwijderd
/me wil 1 ding weten. voordat hij z'n mening ventileert.
CyberKnutselaar, waarvoor heb je deze vergelijking nodig? Voor school? voor je werk? Voor een website?
CyberKnutselaar, waarvoor heb je deze vergelijking nodig? Voor school? voor je werk? Voor een website?
Verwijderd
ik heb ook nooit gepretendeerd dat de grafiek juist zou zijn (zie bestandsnaam)...
maar om een idee van stabiliteit te geven:
ik heb een PC uit eind jaren 70 met 1 (enkelzijdige) floppydrive met de originele floppen. Als ik die erin doe, is hij nog net zo stabiel als hij in de flowerpowertijd was.
Dus, je eerste probleem is hoe je stabiliteit defineert. Ten tweede, of je de afhandeling van fouten meerekend en of je wel een load (en hoe zwaar) op het OS hebt. Daarnaast moet je je afvragen of het uitzetten van de hardware wegens upgrade/service moet meerekenen.
maar om een idee van stabiliteit te geven:
ik heb een PC uit eind jaren 70 met 1 (enkelzijdige) floppydrive met de originele floppen. Als ik die erin doe, is hij nog net zo stabiel als hij in de flowerpowertijd was.
Dus, je eerste probleem is hoe je stabiliteit defineert. Ten tweede, of je de afhandeling van fouten meerekend en of je wel een load (en hoe zwaar) op het OS hebt. Daarnaast moet je je afvragen of het uitzetten van de hardware wegens upgrade/service moet meerekenen.
Oké Oké... Laat maar... maar af en toe begin ik me af te vragen waarom sommige mensen niet gewoon 'normaal' kunnen uitleggen waarom de vraag onmogelijk is...
Mwa, dit is toch vrij normaal? Maar goed, laat inderdaad maar
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()