ronde IDE kabels !!

Pagina: 1
Acties:

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
voor een nog betere airflow door je kast zijn ronde ide zeer aanteraden deze moest je zelf maken met de nodige risico's
nu heb ik net bij de OC-shop gelezen dat ze deze als udma 100hz willen gaan verkopen als er genoeg animo voor is (ik plaats dit berichtje omdat ik deze wel zou willen hebben en dit aleen gaat gebeuren als er genoeg mensen zijn die dit ook willen
zie ook het berichtje :<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Oproep aan alle OC'ers c.q Tweakers !! We zijn van plan om ronde IDE kabels in ons assoriment te nemen. Dit betreft dan een ATA-100 kabel die downwards comp. is met ATA66 en ATA33 HD. Via deze weg willen wij
polsen of er voldoende animo voor dit produkt is daar wij deze met grote aantallen moeten inkopen. De prijs zal rond de FL21,- (incl. btw) liggen. Als U interesse hebt en er een voorstander van bent dat deze in ons assortiment moeten komen, gaarne even een mailtje sturen naar rondIDE@oc-shop.nl met alleen als subjec 'RONDIDE'. Bijvoorbaat dank voor genomen moeite[/quote]

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Kun je zelf ook maken... staat een artikel ergens op t.net... werkt niet zo goed en hoef je geen 21 piek te dokken per kabel..

3 items gevonden: www.tweakers.net/search.dsp?Query=ronde+ide&DB=news

Pvouput live

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:08

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed idee!!!

Je kan ze zelf ook wel maken, maar dat is een KL*TEN werk.... |:(

Whatever.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 22:30
Mwah ik heb er zelf ook een keer een gemaakt, ging prima... en als je perongeluk mis snijt (lees niet de kabel doorsnijdt maar het koper /ijzer blootlegt... gewoon stukje isolatietape eroverheen...btw... who cares, kabels zijn toch redelijk geodkoop....

• XElD
  • Laatst online: 04-09 22:30
Mwah ik heb er zelf ook een keer een gemaakt, ging prima... en als je perongeluk mis snijt (lees niet de kabel doorsnijdt maar het koper /ijzer blootlegt... gewoon stukje isolatietape eroverheen...btw... who cares, kabels zijn toch redelijk goedkoop....

• sebasel

sebasel

Topicstarter
tuurlijk kan je ze zelfmaken maar zeker bij de ATA 100 kan je last krijgen van storingen ondeling en snijden valt niet mee als er 2x zo veel kabels in zitten als in een ata 33 kabel
dan koop ik er liever een paar die het gewoon doen !!

• GX
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

inderdaad
ik heb het bij me oude udma 33 kabels ook gedaan, maar bij ata 66 en ata 100 begin ik er niet aan (die krengen zitten mij te dicht op elkaar)
dus dan zou ik ze wel zo kopen bij ocshop :)

Verwijderd

Op 29-8 heb ik de OC shop gemaild met de vraag of ze willen overwegen deze kabels in hun aanbod op te nemen. Blijkbaar heeft dit resultaat gehad:-)
Zelf heb ik bij een 80 aderige kabel toch wat twijfels om er zelf in te gaan snijden. Die dingen zijn nog best duur om even te vern*&ken. Hopelijk is er genoeg belangstelling om die kabels naar NL te krijgen.

Verwijderd

vraagje, een ata66 kabel bestaat uit 80 draadjes, 40 voor de data en 40 voor de aarde om storing te voorkomen
als je die dus op gaat rollen tot 1 bos, dan krijg je volgens mij vette storing....
klopt dit?? m'n ata33 kabel heb ik al wel in reepjes hangen, dat werkt perfect!!!!

• sebasel

sebasel

Topicstarter
dat klopt bij 33 gaat het wel bij 66/100 (bijna)niet (kans op storing erg groot )
daarom ben ik blij als deze dingen nu gewoon te koop zijn :):):):)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

doe mij ook maar een kabetje

herman
www.waterkoeling.nl

Verwijderd

ik heb het ook gedaan (ook mat ata 66)
het werkt perfect geen last van storing of wat dan ook aleen wel een KLOTE werk
maar ja dat moet voor een tweaker een peulenschil zijn of niet dan?

RW

• sebasel

sebasel

Topicstarter
wel effe lezen hoor zelf een mailtje sturen
ik werk er niet !!!!
(ik geef daar alleen geld uit;) )

Verwijderd

ohh ja hier staat hoe het moet
http://www.virtualhideout.net/

Verwijderd

Ik heb er zelf al een hele zooi gemaakt, is echt makkelijk.

tussen de aders een cm insnijden met mesje, en dan uit elkaar trekken, en dat 40/80 keer :)

Verwijderd

Makkie zeg, die kabels zelf doen!

Afbeeldingslocatie: http://www.snkweb.com/kast.jpg

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

nou ik zou ze ook wel kopen..ga het liever niet zelf doen hoor

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb net even geprobeerd zelf te doen

ik was echt heel voorzichtig en zo, niet misgesneden, netjes tape erover

en toen werd mijn harddisk niet meer herkend

hmmz... die kan ik dus weggooien, gelukkig had ik hem toch over

Verwijderd

Ik heb al een tijd, m'n ATA66 niet gedaan ivm met mogelijk storing.
Bevalt verder uitstekend, tis netter en beter voor je airflow.

Verwijderd

Doe mij er maar 4

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb het niet aangedurft mijn ATA-66 kabels te 'besnijden';), dus...ik heb de kabels maar 'omgevouwen', dus doormidden vouwen en die twee 'helften' tegen elkaar aangeduwt en een tierap eromheen gedaan. Nu nemen ze de helft van de breedte in.

't is ook een manier moet je maar denken ;)

specs | 3360wP met SE3000

• picobyte
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Ten eerste je hoeft helemaal niet te snijden, gewoon de aders een voor een voorzichtig lostrekken werkt als un zonnetje :)
Ten Tweede neem een extra lange kbl en leg die in een pijpekrul! wordt ie wel wat korter van maar geeft absoluut de minste problemen (alle aders blijven op volgorde)
Ten derde raadt ik aan om als je gaat klooien met je kabel er iniedergeval aderpaartjes van te maken dwz iedere signaaldraad samen met een aarddraad los peuteren in paartjes van twee! dat zal heelwat mogeljke problemen in de kiem smoren als je die uberhaupt al krijgt :)
IBM doet laatstgenoemde al jaren met z'n RS6000ends(SCSI@80+MHz) en dat gaat ook nog steeds goed :)

Powered bij meergranenbrood.

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Ik heb ook zoiets gedaan als Tai-Pan [idee heb ik gejat uit een Compaq waar ze het ook hadden].
M'n ATA33 en SCSI-kabel doormiddengevouwen en daarna nog een keer. Dus 4x zo dun.
Ze liggen trouwens toch niet echt in de weg voor de airflow, omdat ik ze ook achter de backplate heb gestopt. ATA66-kabel vouwen is niet nodig, omdat die toch al uit de weg zit.

Zo ziet het eruit [klik op het plaatje voor uitvergroting]:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ronaldschuurmans/IMAGES/S_tweaking_case_01.jpg

Mister16v:
Laat nog 'ns wat van je horen...

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Het zou helemaal mooi zijn als ik mijn scsi LVD kabel rond zou kunnen krijgen, maar omdat deze kabels qua prijs niet echt goedkoop zijn waag ik me hier maar niet aan.

De rest heb ik idd ook "gewoon" met de hand gedaan.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Sebasel,

Intersse is er altijd, en als de kabels een juiste kwaliteit bieden, dan zeker...maarrrrrr heb je hun rebours kosten gezien???, dan worden ze dus erg duur!!

• sebasel

sebasel

Topicstarter
eehh 25,- rembours is toch heel normaal ??

Pagina: 1