Toon posts:

Dan vraag je toch gewoon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie soms een post van een user met een virus probleem.
Nou ben ik een regelmatige poster in alt.compvirus en heb ik daar veel geleerd.

Maar ik heb herhaaldelijk, dat als ik hier een advies doorgeef, met de beste bedoelingen, dan krijg ik me toch domme reacties. of er worden vragen gesteld met zoveel gebrek aan informatie dat je er echt niets mee kan.

Dit is een goed voorbeeeld van iemand die echt te dom is om hulp te ontvangen.
[topic=447459/1/150]

Dit is een forum waar we elkaar hulp proberen te geven, maar het blijkt steeds opnieuw dat vaak users te dom zijn om hulp te ontvangen, zelfs te dom om vragen ter verduidelijking te stellen. Deze discussie wordt al een tijd gevoerd over WP en WS maar vooral in ex VV en nu weer in SA is dit een algemeen verschijnsel.
Kan hier in de Faq wat meer aandacht aan besteed worden?
In de trend van geef zoveel mogelijk informatie en ga ervan uit dat mensen die reageren het beste met je voor hebben en je echt proberen te helpen?
Zoiets?

Ik wordt er soms erg moe van.
Ik probeer echt iemand te helpen, maar het is soms zo moeilijk om tot iemand door te dringen. :(

Wat is het probleem?
Want er is als het om virussen gaat, is er wel degelijk een probleem, alleen ik begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik probeer te zeggen is, dat ik heus wel weet dat hier veel scholieren zijn die misschien nog niet zo goed zijn het lezen van engels talige sites.
Als dat het geval is, geef dat gewoon aan, er is een goede kans dat iemand de relevante site voor je vertaald, maar negeer dat niet, dat is wat een domme indruk maakt.

We zijn hier om elkaar te helpen, ga daar vanuit en geef de informatie die we nodig hebben om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Ik snap je probleem helemaal, er is alleen niet echt zo snel iets aan te doen wel? Als er al iets aan gedaan kan worden, moet het met name vanuit de users komen, die massaal moeten aangeven een bepaalde kwaliteit te willen hebben. En dat moeten ze dan aan de users die die kwaliteitseisen niet halen duidelijk maken. (En dan ook nog op een nette manier...)

Lastig he?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 01 april 2002 22:04 schreef otaku-san het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is, dat ik heus wel weet dat hier veel scholieren zijn die misschien nog niet zo goed zijn het lezen van engels talige sites.
Als dat het geval is, geef dat gewoon aan, er is een goede kans dat iemand de relevante site voor je vertaald, maar negeer dat niet, dat is wat een domme indruk maakt.

We zijn hier om elkaar te helpen, ga daar vanuit en geef de informatie die we nodig hebben om je te helpen.
Ik ben het met je stelling eens! (en dat voor een scholier! :P)

Er zijn soms mensen die een probleem posten dat ten eerste al zeer slecht omschreven is. Daarna geef je een antwoordwoord op het probleem, blijken ze daar parrallel aan ook nog aan het zoeken op internet....

Misschien toch een goed idee om een soort punten-systeem te introduceren. Zodat als je als topicstarter goed geholpen bent door een andere user je een stem uitbrengt (heb ik het al een keer over gehad).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 12:48

MRic3

Of praat ik weer poep?

tsjek mee eens....

maar ja, ik denk ook dat een punten systeem helpt, maar voer het maar eens in...

Soms denk ik dat dit forum iets is zoals allemaal over het zelfde lullen maar elkaar niet goed begrijpen of luisteren.

Ach ja, ik zie het wel....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Nja ik denk dat je vroeg of laat toch moet accepteren dat niet iedereen op het zelfde niveau zit. Wat je wel weer moet toegeven, is dat die mad_dog ondanks zijn gebrek aan know-how, wel redelijk luistert, feedback geeft en niet recalcitrant gaat zitten blaten. Zolang dat nog gebeurt, is er niet zoveel aan de hand.

Er zijn alleen ook mensen die verwachten dat je ze kunt helpen op basis van ongelooflijk oppervlakkige info... En dan soms ook nog eens ongeduldig en vervelend worden. Dan denk ik ook van flikker maar op.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wel gelijk in, maatr soms geef je denk je genoeg informatie dmv een link en dan zie je, en dat zie ik regelmatig, dat er niks mee gedaan wordt.
een veronderstelling is dan dat waar de link naartoe gaat een site in het engels is en dat dan miscchien de reden is dat het genegeerd wordt.
Als dat de reden is, geef dat dan toe. Nu denk ik, die is te dom om te lezen terwijl aangeven dat je het niet begrijpt omdat je nog niet zo goed bent in engels, een probleem duidelijk maakt en dan kan je verder geholpen worden door iemand die je een Nederlandse samenvatting geeft.
Zo moeilijk is dat toch niet.

Er is een oud Chinees spreekwoord dat misschien in de faq opgenomen moet worden, wie vraagd is 5 minuten een dwaas, wie niet vraagt zijn hele leven. :)

Kortom als je een antwoord niet begrijpt of er weinig mee kunt, meld dat ipv te negeren.
Iemand heeft tenslotte de moeite genomen een antwoord te geven, als dat niet aankomt en je legt uit waarom het niet werkt dan kan je de kans lopen dat die persoon het nog eens probeerd, maar dan op een manier waar je meer aan hebt.
Pagina: 1