Multi Monitor - ATi Mach32 AX PCI prob

Pagina: 1
Acties:

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Ik ben de hele middag al bezig met mijn 2 monitor systeem, een voodoo3 agp en een ATI Mach32 AX PCI.

Ik gebruik windows 2000 server.

waneer ik de ATI erbij indouwde instalerde win2k het zooitje van de ati, opnieuw opstarten, maar mijn 2de schem gaf geen beeld.

waneer ik naar systeem gaat zie ik alleen staan:

This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.

Meer ook niet. Nu kom ik niks verder, ik heb al geprobeerd andere drivers te zoekn, maar ik vond niet nieuwere dan die MS verschaft.

Iemand Idee'en?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
schop

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Op maandag 01 april 2002 21:28 schreef Cloontje het volgende:
waneer ik naar systeem gaat zie ik alleen staan:

This device cannot start. (Code 10)
Staat dat bij die 2e monitor? Of bij de videokaart?
En de 2e monitor is dat de monitor die is aangesloten op de PCI- of de AGP-kaart?

Ik weet niet hoe het in W2K werkt, maar je hebt multi-monitor-dinges wel aangezet in Windows? In WinXP moest ik die 2e monitor namelijk eerst nog activeren, bij de Instellingen van het Beeldscherm.

Verwijderd

Je moet even in de BIOS kijken welke kaart als primary staat, waarschijnlijk staat het nu op AGP/PCI, en dan moet je die dus op PCI/AGP zetten. :)

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 21:36 schreef KIP het volgende:
Je moet even in de BIOS kijken welke kaart als primary staat, waarschijnlijk staat het nu op AGP/PCI, en dan moet je die dus op PCI/AGP zetten. :)
Check. Stond al op AGP standaard.

Maareuh ik had dus al geprobeerd andersom. Toen zag ik op mijn 2de windows opstarten toen freezde het beeld. mijn gewoone monitor sprong aan, en daar was die aan het inloggen in windows, maar op die 2de bleef die hangen in de startup.
Op dinsdag 02 april 2002 14:37 schreef lOdUde het volgende:

[..]

Staat dat bij die 2e monitor? Of bij de videokaart?
En de 2e monitor is dat de monitor die is aangesloten op de PCI- of de AGP-kaart?

Ik weet niet hoe het in W2K werkt, maar je hebt multi-monitor-dinges wel aangezet in Windows? In WinXP moest ik die 2e monitor namelijk eerst nog activeren, bij de Instellingen van het Beeldscherm.
In windows geeft die niet eens mijn 2de monitor aan. Alleen mijn huidige.

Mijn eerste = AGP (Voodoo3 3000)
Mijn tweede = PCI (ATI Mach32 AX)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 23:19 schreef Cloontje het volgende:

[..]
Check. Stond al op AGP standaard.

Maareuh ik had dus al geprobeerd andersom. Toen zag ik op mijn 2de windows opstarten toen freezde het beeld. mijn gewoone monitor sprong aan, en daar was die aan het inloggen in windows, maar op die 2de bleef die hangen in de startup.
[..]
Dit is goed was bij gister avond ook zo met mijn s3 kaartje :)

Nu moet in windows naar de beeldscherm eigenschappen gaan,
naar instellingen, en dan zie je twee monitoren staan in het hok.

klik op de tweede monitor en activeer de monitor met de vinkjes :P

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 10:12 schreef jeomadotcom het volgende:

[..]

Dit is goed was bij gister avond ook zo met mijn s3 kaartje :)

Nu moet in windows naar de beeldscherm eigenschappen gaan,
naar instellingen, en dan zie je twee monitoren staan in het hok.

klik op de tweede monitor en activeer de monitor met de vinkjes :P
Dat wist ik dat zal komen, maar dat komt dus niet. Misschien zijn de kaarten niet helemaal geschikt. ik koop wel een geforce2 ofzo.

• Skelt0r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 14:01
Dit probleem had ik ook aan het begin... Ook met dezelfde foutmelding. Bij de installatie zag ie mijn tweede videokaart wel, installeerde hem, maar in de device manager stond er nog steeds een uitroepteken bij de kaart... Vervolgens heb ik hem handmatig geprobeert te installen, maar dat lukte ook niet. Op een gegeven moment begon die ook een tweede monitor te installen en daarna ging het eigenlijk in een keer goed. Wel PCI als eerste monitor ingesteld, trouwens. Nu heb ik dus een multi monitor opstelling en heb nog tv-out ook, dus ik kan werken op de ene monitor, terwijl mijn vriendin beneden een filmpie aan het kijken is via de tweede monitor... Errug handig! :)

Asus a7v kt133, AMD Thunderbird 800@911, Asus V7100 64 Mb tv out , 896 Mb RAM @ 143 Mhz, 2x Ilyama Visionmaster 17"

Pagina: 1