Toon posts:

Grunge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag bij die Sequence dat er gebruik werd gemaakt van "Grunge"-stijl. Zou iemand uit kunnen leggen hoe dat in elkaar steekt ;)

Als waardeloze webdesigner, vind ik het altijd wel interessant om wat bij te leren richting grafische kant, dan dat klote ASP.Net :)

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

carbon4
http://www.carbonfour.com/version1/tutorials/grunge/

WastedYouth
http://www.wastedyouth.org/tutorials.php?section=Adobe+Photoshop&articleid=12

Grunge is op zich best leuk, btj trendwhorish maar ja ya gotta love it :)

Verwijderd

In principe een kwestie van dirt-brushes downloaden en daarmee spelen.

Nocturna heeft een flinke dosis grungy brushes.

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt, ik zal ze eens bekijken :)
Extra brushes zijn altijd leuk :->

Verwijderd

Het is zoals Jay al vertelde vooral kutten met verschillende brushes. Als je het echt goed wil doen dan bouw je natuurlijk zelf je brushes :) Het is duidelijk te zien in een heel oud artworkje (ruim half jaar) toen ik nog flink n00b was hierin.

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Op dinsdag 02 april 2002 00:27 schreef Jaapf het volgende:
Het is zoals Jay al vertelde vooral kutten met verschillende brushes. Als je het echt goed wil doen dan bouw je natuurlijk zelf je brushes :) Het is duidelijk te zien in een heel oud artworkje (ruim half jaar) toen ik nog flink n00b was hierin.
mogen we ook een non-n00b artworkje zien ? ik vind deze ook best wel mooi eigenlijk :9 ow enne btw what's the thing with the users and the vector icons ! :P ik vind ze echt heel vet staan :)

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Zo sprekend over kaas zeg! zoiets maak je toch als je 2 seconden niks te doen heb en je was te belazerd dat je niet naar de pen tool overschakelde en daarna een potje gana zitten krassen.

Das toch geen stijl... straks wordt het ook weer net zo hip als die 3D blokken in je tekening. ook zo'n kaas. Och ja, tis vast een kort leven beschoren, beetje lastig een interface bouwen he? :{

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Op dinsdag 02 april 2002 09:20 schreef Spiney het volgende:
Zo sprekend over kaas zeg! zoiets maak je toch als je 2 seconden niks te doen heb en je was te belazerd dat je niet naar de pen tool overschakelde en daarna een potje gana zitten krassen.

Das toch geen stijl... straks wordt het ook weer net zo hip als die 3D blokken in je tekening. ook zo'n kaas. Och ja, tis vast een kort leven beschoren, beetje lastig een interface bouwen he? :{
Ik vind dit toch weinig kaas, al is dit ook grunge:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.schennink/seq/tecsequencepreview.jpg

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik zie er wel pak uhm beet twaalf phong.com tutorials in ... toch het is weel een leuk geheel, maar waarvoor? :)

|{ brrr }] |

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Dit is mijn bijdrage aan de sequence van mohpor. Toch vreemd dat ik uit principe nooit tutorials gedaan heb.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 09:20 schreef Spiney het volgende:

Het ging voornamelijk over het gebruik van brushes, dat artworkje showt een beetje hoe je dit kan toepassen. Flink smutchen etc. Kijk dus niet naar het artwork zelf, dat is inderdaad niet echt top, maar dat gaf ik eerder ook al aan.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Oh, nu ja, als het niet om het resultaat gaat, waarom er dan een kazig labeltje aanplakken? Kijk hoe je aan de resultaten komt is gewoon vanalles proberen en niet 14 stapjes afwerken.

Het gebruik van brushes is wel okee, maar dat ligt meer in gebruik en ervaring, ik denk niet zo in de zin van nu zo hard duwen en naar links slepen, toch?

/me heeft gewoon een gruwelijke hekel aan bakvis terminologie

He Yellow? Goden, waren we echt zo dronken?

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 10:15 schreef Spiney het volgende:
Oh, nu ja, als het niet om het resultaat gaat, waarom er dan een kazig labeltje aanplakken? Kijk hoe je aan de resultaten komt is gewoon vanalles proberen en niet 14 stapjes afwerken.

Het gebruik van brushes is wel okee, maar dat ligt meer in gebruik en ervaring, ik denk niet zo in de zin van nu zo hard duwen en naar links slepen, toch?

/me heeft gewoon een gruwelijke hekel aan bakvis terminologie

He Yellow? Goden, waren we echt zo dronken?
Kazig labeltje en bakvis terminologie? Dat vat ik even niet, is dat erg?:)
Anyway, ik laat gewoon een artworkje zien waarop de brushes heel duidelijk, doch lelijk uit de verf komen. Hierbij kun je goed zien hoe het gebruikt kan worden IMO. Ik geef niet een 10 stappen plan om uitermate vette(r) grunge(tm) plaatjes te maken. Je moet het inderdaad leren uit gebruik en ervaring, maar dan moet je wel eerst je gereedschappen kennen. Got my point?
Pagina: 1