Toon posts:

[PHP] Variabelen niet herkennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem aan :

ik heb bijvoorbeeld dit script :
PHP:
1
<?   if ($submit) {    //doe wat     }    else {      //doe wat anders   }?>

Nu krijg ik elke keer deze fout melding :

Warning: Undefined variable: submit in Warning: Undefined variable: submit in C:\PROGRAM FILES\site2\news.php on line 3

Nu heb ik al gevraagd aan mensen of dit niet goed was maar die zeiden dat er om 1 of andere reden varaiabelen gedeclareerd moesten worden bij mij,

ligt dit aan mijn script, mijn php.ini of iets anders.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

in je php.ini staat error reporting hoger dan normaal (zal wel op E_ALL staat ofzo), je kan dit lager zetten, in je php.ini of in je script zelf, of je variabele declareren natuurlijk :)

Het is overigens niet slecht om een script te schrijven met error reporting op E_ALL :)

http://www.php.net/manual/en/function.error-reporting.php

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:17 schreef Timpie het volgende:
in je php.ini staat error reporting hoger dan normaal (zal wel op E_ALL staat ofzo), je kan dit lager zetten, in je php.ini of in je script zelf, of je variabele declareren natuurlijk :)
Dat declareer gedeelte had ik dus geprobeerd , maar als ik submit= true; of false doe dan doet het script of niks of hij submit al voordat ik iets heb kunnen doen :(

Ik zal ff dat error reporting bekijken want het script werkt gewoon wel alleen die melding :?

[edit]
Wat is het "beste" "level" op wat ik error berichten kan zetten , ik zou het liefst alleen errors zien waardoor het script dus helemaal niet werkt

Verwijderd

E_PARSE bevalt mij heel goed.

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Op maandag 01 april 2002 20:14 schreef systeemkast.nl het volgende:

Warning: Undefined variable: submit in Warning: Undefined variable: submit in C:\PROGRAM FILES\site2\news.php on line 3
Om het netjes te doen moet je het ook alsvolgt doen:
code:
1
if(isset($var)) { };

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op maandag 01 april 2002 20:17 schreef Timpie het volgende:
Laat t Grum niet horen! :P

Sundown Circus

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:48
En als je $HTTP_POST_VARS["submit"] of $HTTP_GET_VARS["submit"] gebruikt?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 16:09
Die zijn altijd al door PHP zelf gedeclareerd..

Als je dus iets doet als:

$submit = $HTTP_GET_VARS['submit'];

gaat het altijd goed en kan je dus ook je track_vars (brr) uitzetten. Ook wel zo veilig.

Verwijderd

als je wil controleren of een formulier gesubmit is moet je niet de variabele van de submit knop gebruiken maar een hidden tag.. als je namelijk op enter drukt krijgt de submit knop geen waarde

maar das beetje offtopic

Verwijderd

error reporting lager zetten... kan je beter niet doen. Het beste (wat ik altijd doe tenminste :)) is om altijd error_reporting(E_ALL) boven aan je script te zetten, als het af is en je doet er niks meer mee, dan kan je 'm weer weghalen. Zo leer je imho 'foutloos' scripten, iig dat je geen foutmeldingen meer krijgt...

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[ot]jurriebur: :* (zie sig :D)[/ot]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Note: Je kan alleen PHP als je code clean werkt met error_reporting(E_ALL); werkt zoals gepland, ookal zitten er 500 @func() -calls in!

:X :D
isset ()
empty ()

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1