Toon posts:

[PC2] Mobobak deel 2 (pics 183k)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, weer wat nieuwe pics. En weer is de server waar ze op staan niet zo rap...

De moederbordbak met de laatste verlijming aan het drogen. Het gat dat je ziet is bedoeld voor de slotplaat met connectoren erin.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/mobobak_lijmdrogen.jpg

De slotplaat los. Deze is gemaakt van 4mm dik plexiglas. De gaten voor de connectoren heb ik niet rechtstreeks in het aluminium geboord/gefreest, omdat ik dan in de aap gelogeerd ben als de heren computermakers weer een ander stekkertje uitvinden. Nu kan ik gewoon dat plaatje eraf halen en er gaten bijmaken, of eventueel zelfs gewoon heel het plaatje vervangen.
Waarom plexiglas? Nou, omdat ik dat nog had liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/mobobak_slotplaat_los.jpg

De slotplaat in de bak:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/mobobak_slotplaat_voor.jpg

Nogmaals, maar dan vanaf de andere kant bekeken. Je kunt hier mooi de laagschuimrubber zien die de afdichting tussen slotplaat en aluminium vormt.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/mobobak_slotplaat_achter.jpg

Detail van een van de verlengkabels. Dit is de VGA verleng, en ik nomineer de 15-pins sub-D voor 'Meest Ongeschikte Connector Voor Coaxkabel'. Pestding.
De rest van de kabels bestaan uit normale verlengkabels die ik ingekort heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/mobobak_vgaverleng_closeup.jpg

Nu nog de ATX connector, doorvoer voor water, en doorvoer voor floppy, IDE en SCSI.

edit:

Op sommige foto's lijkt het net alsof de bak zo krom als een hoepel is. Dat is-ie niet; het is de camera die dat doet.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
looking good, werkt die vga kabel ook :? :P

Verwijderd

streepje voor streepje komen ze aan

amstel bier... marlboro... kan't nog erger?

b.t.w nice work.. maar waarom een hoepel-mod? :+

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-07 22:16
waarom coax aan die vga kabel?

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 20:17 schreef 007BigHarry het volgende:
waarom coax aan die vga kabel?
dan zie je het sneller :D

nee das voor de kwaliteit te behouden :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik zou die vga kabel nog wat meer afschermen
zo is die errug gevoelig voor korstsluiting
maar als je misschien ook nog wat cffl's doet
:9

Tweakers Discord

• MaNDaRK
  • Laatst online: 18:38
Ze komen langzaam binnen :(

Maar het is weer eens het wachten waard!

Je hebt het netjes gedaan DaBit!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 08:23
[off topic]
AMSTEL!!!! (met volle flesjes!!!)
of zijn dat "booby traps"? (lege flesjes weer dop erop en terugzetten)
gaat er meer om dat het bier is, niet dat ik fan ben van amstel...
[/off topic]

Ziet er goed uit!! Vooral dat stukje plexiglas is slim bedacht (je weet nooit wat voor aansluiting ze dan weer bedenken)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:13 schreef LeonM het volgende:
Geen idee, daar kom ik vanzelf achter.
Op maandag 01 april 2002 20:15 schreef MasterOverdrive het volgende:
streepje voor streepje komen ze aan

amstel bier... marlboro... kan't nog erger?
marlboro is een prima afstandshouder, en Amstel, ach. Ik verwachtte gewoon commentaar daarop, dus vandaar dat het stuk krat op de foto staat :)

Enne, hoepelmod :?
Op maandag 01 april 2002 20:21 schreef tweakduke het volgende:
ik zou die vga kabel nog wat meer afschermen
zo is die errug gevoelig voor korstsluiting
maar als je misschien ook nog wat cffl's doet
:9
Ja, dat moet ik allemaal nog isoleren. De rest van de kabels ook nog, btw.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
een wat snellere server

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3078734288

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3129800692

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2724289077

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2249197995

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2966088672

Reality beats fiction by far!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 18:38
E-MANs was me voor :D

• Peertje NL
moet het geen 75 ohm kabel zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:31 schreef E-MANs het volgende:
moet het geen 75 ohm kabel zijn?
Officieel wel ja, maar die kon ik niet krijgen. 't was RG59 of RG174. En als je ooit 3x RG59 op zo'n connector gebakken hebt, dan weet je dat dat geen lolletje is.

Ik verwacht er niet zoveel problemen mee. Reflecties krijg ik wel, maar zo lang de amplitude en looptijd beneden de breedte van een pixel liggen, is het goed. Het stukje 50 ohm kabel is tenslotte maar amper 20cm lang.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 20:13 schreef LeonM het volgende:
:P haha leon haha :9
maar voor deze ene keer een goeie vraag van je; ik ben ook wel beniewd

• Peertje NL
Op maandag 01 april 2002 20:37 schreef DaBit het volgende:

[..]

Officieel wel ja, maar die kon ik niet krijgen. 't was RG59 of RG174. En als je ooit 3x RG59 op zo'n connector gebakken hebt, dan weet je dat dat geen lolletje is.

Ik verwacht er niet zoveel problemen mee. Reflecties krijg ik wel, maar zo lang de amplitude en looptijd beneden de breedte van een pixel liggen, is het goed. Het stukje 50 ohm kabel is tenslotte maar amper 20cm lang.
hmm reflecties, mijn monitor heeft 2 ingangen 1 15 pins sub-d en bnc, ik zag allemaal reflecties met de sub-d aansluiting, d8 dat ie kapot was.
Heeft DVI hier ook last van?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:42 schreef E-MANs het volgende:
hmm reflecties, mijn monitor heeft 2 ingangen 1 15 pins sub-d en bnc, ik zag allemaal reflecties met de sub-d aansluiting, d8 dat ie kapot was.
Heeft DVI hier ook last van?
DVI 1.0 transporteert het signaal digitaal d.m.v. 3 of 6 LVDS paren die tot een dikke 1GBit per stuk kunnen gaan. Als daar de impedantie niet van klopt, dan krijg je rare dingen...

Verwijderd

misschien een hele domme maareh? waar dinet ie voor? en als je er een moederbord in gaat leggen, zou je er dan geen spacers in draaien?

• Peertje NL
Op maandag 01 april 2002 20:58 schreef DaBit het volgende:

[..]

DVI 1.0 transporteert het signaal digitaal d.m.v. 3 of 6 LVDS paren die tot een dikke 1GBit per stuk kunnen gaan. Als daar de impedantie niet van klopt, dan krijg je rare dingen...
das kut, ik wou mijn muis toetsenbord en dan een tft scherm een draad van 6 meter aan maken, mijn comp op de voor zolder zetten, en op elk stukje hardware een delta 120 HP mikken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 21:01 schreef collission het volgende:
misschien een hele domme maareh? waar dinet ie voor? en als je er een moederbord in gaat leggen, zou je er dan geen spacers in draaien?
Ik gooi de moederbordtray van een HX08 erin. En waar 't voor dient? Ik wil mijn moederbord in een luchtdichte kast hebben om condensvorming bij zware afkoeling van de processor te voorkomen. Voor meer info: zie mijn vorige topics.
Op maandag 01 april 2002 21:02 schreef E-MANs het volgende:
das kut, ik wou mijn muis toetsenbord en dan een tft scherm een draad van 6 meter aan maken
Kan wel, mist je je aderparen braaf op een impedantie van 110 Ohm (of was 't nou 120) houd. Volgens mij heeft UTP/STP CAT5 precies de goede impedantie. Probeer het eens met STP, zou ik zeggen.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je bent weer lekker bezig Dabit.

Dat is eigenlijk alles wat ik te zeggen heb. Ik moet alleen wel posten als echte Dabit fan ;)

Ik kijk uit naar het moment dat het allemaal gaat werken!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 14:58 schreef -=MOL=- het volgende:
Je bent weer lekker bezig Dabit.

Dat is eigenlijk alles wat ik te zeggen heb. Ik moet alleen wel posten als echte Dabit fan ;)

Ik kijk uit naar het moment dat het allemaal gaat werken!
Ik ook. Deze week weer eens helemaal geen tijd, dus opschieten doet 't nog steeds niet.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op dinsdag 02 april 2002 15:05 schreef DaBit het volgende:

[..]

Ik ook. Deze week weer eens helemaal geen tijd, dus opschieten doet 't nog steeds niet.
Ach, mijn reservoir is ook nog steeds niet dicht, die had ook al 2 weken klaar kunnen zijn :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed, langzaam maar zeker nader ik het eindpunt. Alleen is het net een vorm van die 3-stappen-vooruit, 2-stappen-terug processie: elk uur dat ik ermee bezig ben, zie ik weer voor 40 minuten extra werk.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op dinsdag 02 april 2002 15:51 schreef DaBit het volgende:
Maargoed, langzaam maar zeker nader ik het eindpunt. Alleen is het net een vorm van die 3-stappen-vooruit, 2-stappen-terug processie: elk uur dat ik ermee bezig ben, zie ik weer voor 40 minuten extra werk.
Bekijk het positief dan! Elke 40 minuten die je er weer xtra insteekt zorgen uiteindelijk weer voor een graad of meerdere graden extra die je onder het nulpunt komt.

Alleen de gedachte al :9~

Verwijderd

Ik ben ZEEEER benieuwd naar de results... :9

Ga zo door!!... :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 17:12 schreef Oeloe het volgende:
Ik ben ZEEEER benieuwd naar de results... :9
-18 .. -20.
Alleen levert dat zo'n grote klomp ijs bovenop je proc op, vandaar deze bak.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Op dinsdag 02 april 2002 17:18 schreef DaBit het volgende:

[..]

-18 .. -20.
Alleen levert dat zo'n grote klomp ijs bovenop je proc op, vandaar deze bak.
heb je al een winkel/bedrijf gevonden die grote zakken vochtvreter verkoopt???

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 17:21 schreef epsilon het volgende:

[..]

|:( Daar is die bak nou juist voor ;)

• Epsilon

Epsilon

Op dinsdag 02 april 2002 17:25 schreef vanDee het volgende:

[..]

jah, dat had ik ook wel door
maar je krijgt nooit alle lucht eruit (dus vocht)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 17:25 schreef vanDee het volgende:

[..]

er komt een vochtvreter in de bak de staan, om het vocht uit de lucht te halen.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
En als je niet zo'n bedrijf vindt gewoon veel geurvreters voor in je schoenen kopen >:) Stinkt je pc ook nooit :).

Verwijderd

die amstel bak is leuk gemod

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://tdla.kijkt.tv/vbulletin/images/smilies/worshippy.gif

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 17:21 schreef epsilon het volgende:

[..]

Zoveel heb ik niet nodig. Alleen als je de boel openmaakt komt er weer vocht bij. Maar als ik zie hoe lang Bison Vochtvreter meegaat..

Verwijderd

Mooi gemaakt , maar waarom drink je van dat slootwater :D ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:38 schreef real_raichu70 het volgende:
Mooi gemaakt , maar waarom drink je van dat slootwater :D ?
Geef mij maar Grolsch. Maar bij gebrek aan Grolsch werd het Heineken of Amstel. En dan is de keus niet zo moeilijk.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jah jah errug 1337 :7 maarre zo'n dichte bak, werkt dat echt zo goed? of moet je alle lucht die zou kunnen condenseren er uit zuigen? hehe vaccuumbak :D
maarre het is imo een errug ambitieus project, dat zie je niet veel hier, meeste mensen vinden het al geweldig als ze een telefoonlader aan hun pc maken :+

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 23:22 schreef DaBit het volgende:

[..]

Geef mij maar Grolsch. Maar bij gebrek aan Grolsch werd het Heineken of Amstel. En dan is de keus niet zo moeilijk.
kijk!
nu krijg ik respect voor je ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Wordt het een MP3 servertje ofzo :)

Ziet er al wel stoer uit :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 09:31 schreef FastBunny het volgende:

*zucht*

lees alles nou eens goed door voor je blaat

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 09:31 schreef FastBunny het volgende:

ROFLOL
|:(
Beter posten in een topic dat je niet gelezen hebt, daar is dit topic voor in de HK: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/451303

• ice-T106
  • Laatst online: 16:23
Hoeveel water kan er in die lucht zitten als de luchtvochtigheid 100% is?
Ik dacht dat het maar een paar ml liter was, dus heb je amper een vochtvreter nodig als de bak goed afgesloten is.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 23:29 schreef AtomicShockwave het volgende:
jah jah errug 1337 :7 maarre zo'n dichte bak, werkt dat echt zo goed? of moet je alle lucht die zou kunnen condenseren er uit zuigen? hehe vaccuumbak :D
Ik heb geen flauw idee of het werkt. Ik ga er vanuit dat het werkt, maar geprobeerd heb ik het niet.

Lucht eruit zuigen is geen optie. Da's niet goed voor de koeling van andere onderdelen zoals de MOSFET's van de Vcore regulator, en de bak kan het waarschijnlijk niet goed hebben. Als ik 'm vacuum zuig, dan drukt er toch ongeveer een kilo per vierkante centimeter op de buitenkant van de kast.

Als niets helpt, dan vul ik de bak gewoon met droog CO2 uit een brandblusser ofzo.
maarre het is imo een errug ambitieus project, dat zie je niet veel hier, meeste mensen vinden het al geweldig als ze een telefoonlader aan hun pc maken :+
Mjah, het nivo op OCM daalt zo af en toe toch wel tot beneden het nulpunt. Gelukkig komen er toch nog regelmatig leuke topics bovengedreven.
Op dinsdag 02 april 2002 23:30 schreef Juggernaut het volgende:
kijk!
nu krijg ik respect voor je ;)
:)
Op woensdag 03 april 2002 11:02 schreef ice-T het volgende:
Hoeveel water kan er in die lucht zitten als de luchtvochtigheid 100% is?
Ik dacht dat het maar een paar ml liter was, dus heb je amper een vochtvreter nodig als de bak goed afgesloten is.
Hangt ook van de temperatuur af. Maar hoeveel water er in de lucht zit bij, zeg, 30 graden en 70% RV, dat zou ik ook wel es willen weten. Toch eens uitzoeken.

Maar daarom verwacht ik ook best lang te kunnen doen met wat vochtvreter.

• Peertje NL
je proc wordt min -15 ofzo, als je die nu in een koelkast / diepvriezer stopt, heb je het probleem ook opgelost toch? heeft wel z'n voor en zijn nadelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je koelen met een diepvries, of het ding in een diepvries stoppen om het vocht uit de lucht te halen?

• Peertje NL
Op woensdag 03 april 2002 17:41 schreef DaBit het volgende:
Bedoel je koelen met een diepvries, of het ding in een diepvries stoppen om het vocht uit de lucht te halen?
2e poging, code 17 !!!

1ste, als je diepvriezer lucht kouder is dan je koelblokje, en de diepvriezer wanden NOG kouder, dan zal het ijs op de wanden kopen, en niet op je puter.

• Epsilon

Epsilon

Je zal toch nog van de warmte in je kast afmoeten neem ik aan strax?

Kijk, je wilde geen peltier gebruiken, maar als je nou een radiator met fan IN de dichte bak maakt (alles is nog steeds lucht dicht, alleen je hebt wel een luchtstroom). Door de radiator laat je koud water stromen (ik zeg nu water, maar het hoeft niet eens water te zijn). Nu warm je dus in principe de radiator op met de opgewarmte lucht in de bak.

Nu moet je die warmte kwijt uit je water. Dit kan eventueel door een 30-50watt peltier (meer is denk ik niet nodig) te gebruiken en die te koelen met een normaal koelblok (het liefst flink oversized, want ruimte heb je zat, en het scheelt enorm in lawaai).

Ik weet niet of er met het overblijfsel van de koude (ik weet niet precies hoe je systeem werkt) nog kan gebruiken om het water kouder te krijgen, maar misschien is dat ook nog een optie

Ik heb gesproken :)

• Peertje NL
blaat

Voltage regelaars worden nog steeds warm |:(

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op woensdag 03 april 2002 19:35 schreef epsilon het volgende:

Kijk, je wilde geen peltier gebruiken, maar als je nou een radiator met fan IN de dichte bak maakt (alles is nog steeds lucht dicht, alleen je hebt wel een luchtstroom). Door de radiator laat je koud water stromen (ik zeg nu water, maar het hoeft niet eens water te zijn). Nu warm je dus in principe de radiator op met de opgewarmte lucht in de bak.

Nu moet je die warmte kwijt uit je water. Dit kan eventueel door een 30-50watt peltier (meer is denk ik niet nodig) te gebruiken en die te koelen met een normaal koelblok (het liefst flink oversized, want ruimte heb je zat, en het scheelt enorm in lawaai).

Ik weet niet of er met het overblijfsel van de koude (ik weet niet precies hoe je systeem werkt) nog kan gebruiken om het water kouder te krijgen, maar misschien is dat ook nog een optie

Ik heb gesproken :)
de slechtste geleider is je limiet en dat is hier dus de lucht. dat probeert ie juist te voorkomen! Lucht brengt de warmte niet genoeg over, water veel beter.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 03 april 2002 10:38 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

ROFLOL
|:(
Beter posten in een topic dat je niet gelezen hebt, daar is dit topic voor in de HK: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/451303
Rustig maar ik vroegf me het nut ervanaf af. En echt helemaal weet ik dat nog niet. Maar om dan zo te reageren ;(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
1ste, als je diepvriezer lucht kouder is dan je koelblokje, en de diepvriezer wanden NOG kouder, dan zal het ijs op de wanden kopen, en niet op je puter.
Jawel, maar dan vind ik een dichte kast toch eleganter. Ik bedoel: er staat ook ijs op de frikadellen in onze diepvries.
Op woensdag 03 april 2002 19:35 schreef epsilon het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is iets dat ik uit ga vinden. Als straks de vidkaart, cpu, chipset en RAM gekoeld is, dan is er niet zoveel meer dat nog veel hitte produceert. Ik vraag me af of die alu bak + koudelek van de slangen/blokken niet voldoende is om die af te voeren.
Kijk, je wilde geen peltier gebruiken, maar als je nou een radiator met fan IN de dichte bak maakt (alles is nog steeds lucht dicht, alleen je hebt wel een luchtstroom).
Fannetje komt er wel in. Ook al om de lucht langs het droogmiddel te circuleren.
blaat
Voltage regelaars worden nog steeds warm
Klopt. We zullen zien of ik extra maatregelen moet nemen of niet.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 03 april 2002 20:30 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Rustig maar ik vroegf me het nut ervanaf af. En echt helemaal weet ik dat nog niet. Maar om dan zo te reageren ;(
Sorry hoor, misschien had ik er beter NOFI bij kunnen zetten ;)

Verder word dit koelsysteem voor zijn "gewone" pc, voor algemeen gebruik dus. Dat is voor zover ik het weet hoor!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, voor algemeen gebruik. Anders nam ik wel LN2

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op donderdag 04 april 2002 10:12 schreef DaBit het volgende:
inderdaad, voor algemeen gebruik. Anders nam ik wel LN2
Hmmmm, LN2.. Dat is toch vloeibare stikstof?

Dat is misschien leuk voor het volgende project. Japan style WCPUID screenshots maken van zoveel mogelijk mhz'en en daarna je hardware weg kunnen pleuren omdat het niet meer werkt!! >:)

Pagina: 1