Toon posts:

geluid twee geluidskaarten totaal stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het klooien met mn geluid en ik vond dat het nu wel eens tijd werd om hulp te halen...

Ik heb 2 nogal simpele geluidskaarten, vroeger nooit problemen mee gehad, maar nu (welke ik ook gebruik) zijn ze fux0red, of liever gezegd, het geluid is ruk.

Ik heb bijvoorbeeld winamp aan staan, dan open ik een internet explorer, dan begint het geluid als een gek te kraken... of als ik bijvoorbeeld knippen/plakken doe, begint ie te kraken.. zelfs als ik in MS Word aan het typen ben, kraakt het geluid.

Ik zou echt niet weten hoe ik het moet verhelpen...is het misschien een conflict met de videokaart of andere hardware?

Ik heb al diverse drivers geprobeerd en ik heb momenteel geldgebrek, dus een nieuwe kaart zit er niet in.. ik weet dat deze het goed gedaan hebben, duszzzz... :)

Mijn specs (lach niet)

-PIII 450 Mhz 196 MbRam
-MSI 6163VA Mainbord with VIA Chipset
-1e geluidskaart = ESS TT Solo
-2e geluidskaart = Crystal WDM Audio
-Nvidia Gf 2MX 400 64 MB

Tnx in advance :)

Verwijderd

Ik heb inderdaad wel eens iets gehoord over videokaarten en haperend geluid... Misschien dat de search iets opleverd??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet echt, daar hebben ze allemaal problemen met hun soundblaster....

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien dat het "muten" van de CDROM uitgang werkt? Een beetje met volume control spelen wil wel eens helpen.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Sound-HOWTO/x504.html#AEN770

bijvoorbeeld. Er zijn betere faq's dan dit maar ik weet t effe niet uit mn hoofd

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 03:56

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Via 4 in 1 drivers geinstalleerd? Ik heb het ook een keer gehad met een oude pc. Alleen haperde bij mij het geluid tijdens het gebruik van de IDE kanalen. Na installatie van de Via drivers was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de 4 in 1 drivers heb ik geinstalleerd, maar dat helpt niet

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand het????

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 03 april 2002 16:58 schreef WHydaH het volgende:
Weet echt niemand het????
Zaten ze voorheen ook op dit moederbord? Meestal is gekraak bij muis- en hd-activiteit gewoon omdat het moederbord geen goede voedingslijnen heeft. Mogelijk verbetering: ander pci-slot (die naast de agp is vaak slecht).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 17:10 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

Zaten ze voorheen ook op dit moederbord? Meestal is gekraak bij muis- en hd-activiteit gewoon omdat het moederbord geen goede voedingslijnen heeft. Mogelijk verbetering: ander pci-slot (die naast de agp is vaak slecht).
even voor de duidelijkheid... ik heb niet 2 geluidskaarten erin zitten!! Ik heb er tot nu toe 2 geprobeerd, met hetzelfde resultaat, iemand heeft de titel van de topic veranderd...

1.) Ja hebben altijd op hetzelfde mobo gezeten
2.) Die tweede geluidskaart zit op een ISA- slot....

• NaWA
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Heb ik soms ook last van...

maar komt waarschijnlijk door de combinatie zwaar hd gebruik + proc. gebruik maxed out...
Dan kan ie de mp3 niet trekken als het ware...

Wel op een 200 MHz cpu dus :P

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Topicstarter
Zwaar HDD gebruik???

Hmm denk het niet... als ik alleen winamp en een IE open heb staan, zou toch geen problemen moeten geven

Verwijderd

Ik had/heb hetzelfde probleem met mijn SB PCI 64V, en daar hielp het bij om met de PCI Latency in je bios te rommelen.
Bij mij was het toen ook over, totdat ik me bios had geflashd toen was het weer terug (wel in lichtere mate)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ha, ik heb eindelijk de FAQ gevonden die ik bedoelde. Het is een linux-verhaal ja, maar veel tips zijn ook algemeen toepasbaar. http://www.linuxdj.com/audio/quality/#cheap

Vreemd dat het moederbord voorheen die problemen niet gaf. Misschien zit er nu meer randapparatuur aan of een kleinere voeding. Het is niet omdat je cpu te traag is; dan krijg je stiltes, geen ruis.
Pagina: 1