Als je in Word bijvoorbeeld "1ste dag" schrijft dan wordt ste iets kleiner en staat het iets meer naar boven. Dit heb ik toegepast op mijn website. Zo ook voor bijv. 25 m3. Weet iemand nog enkele van deze dingen die automatisch in word worden veranderd? Ik wil die dan ook op mijn website toepassen.
Hier de replace's die ik heb gemaakt.
Als iemand een verbetering kan opmerken hoor ik die graag.
PHP:
1
| <? $artikel = eregi_replace ("(^|[ \n\r\t])([0-9\.]{1,})(ste|de|st|th)([ \n\r\t])","\\1\\2<sup>\\3</sup>\\4", $artikel); $artikel = eregi_replace ("(^|[ \n\r\t])([0-9\.]{1,}) (mm|cm|dm|m|km)(2|3)([ \n\r\t])","\\1\\2 \\3<sup>\\4</sup>\\5", $artikel);?> |
Als iemand een verbetering kan opmerken hoor ik die graag.
O ja klopt heb ik al erbij zitten. Hier de regex.Op maandag 01 april 2002 20:09 schreef Drone60 het volgende:
Zoiets als de eerste letter van een zin wordt een hoofdletter of niet ?
PHP:
1
| <? $artikel=preg_replace("/([.?!]+\s+)(.)/se","'\\1'.strtoupper('\\2')", $artikel);?> |
eerste letter krijg een hoofdletter vind ik altijd maar irritant.. maar als je dat leuk vind
Ik zou zeggen start Word eens op en kijk bij de instellingen naar auto opmaak
Ik zou zeggen start Word eens op en kijk bij de instellingen naar auto opmaak
Verwijderd
geeft dit :
[zeurmode]
Ijsselstein is een plaats.
i.p.v.
IJsselstein is een plaats.
[/zeurmode]
[zeurmode]
Ijsselstein is een plaats.
i.p.v.
IJsselstein is een plaats.
[/zeurmode]
een regexp voor 1e woord uppercase 
wat dacht je van ucfirst() ?
wat dacht je van ucfirst() ?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik zit nog met een probleem zie ik net. Als ik nu bijvoorbeeld
25mm3 opgeef blijft het zo staan. Ik wil dan ook dat hij dit omzet. Ik denk dat er iets vergeet is aan de regex. Weet iemand wat het is?
25mm3 opgeef blijft het zo staan. Ik wil dan ook dat hij dit omzet. Ik denk dat er iets vergeet is aan de regex. Weet iemand wat het is?
PHP:
1
| <?$artikel = eregi_replace ("(^|[ \n\r\t])([0-9\.]{1,}) (mm|cm|dm|m|km)(2|3)([ \n\r\t])","\\1\\2 \\3<sup>\\4</sup>\\5", $artikel);?> |
Maar om even terug te komen op je eerste vraag:Op maandag 01 april 2002 19:56 schreef frankschers het volgende:
Weet iemand nog enkele van deze dingen die automatisch in word worden veranderd?
Extra --> Autocorrectie en dan een beetje zoeken.
Onder andere: _ en * voor cursief en vet, 1/2 voor een half e.d., copyright, smileys, pijltjes, en als je een echte die-hard bent ook links, opsommingstekens etc.
Ik zit nog met een probleem.
Als ik nu bijvoorbeeld
"80ster" op geeft dan zet hij nog steeds die ste om terwijl het ini dit geval helemaal niet mag.
Kan iemand me helpen?
Als ik nu bijvoorbeeld
"80ster" op geeft dan zet hij nog steeds die ste om terwijl het ini dit geval helemaal niet mag.
Kan iemand me helpen?
PHP:
1
| <?$artikel = eregi_replace ("(^|[ \n\r\t])(([0-9\.,]{1,})(ste|de|st|th)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1\\3<sup>\\4</sup>", $artikel);?> |
zet eens een \s bij de \n\r achteraan?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
dit is eig wel een heel goed plan ja, zelf heb ik er nooit aan gedacht om zoiets in te bouwn. vanmiddag ook maar eens eventjes zoiets inbouwen 
ik gebruik _'s voor underline, en iets tussen /'s cursiefOp maandag 01 april 2002 21:14 schreef sjroorda het volgende:
[...]Onder andere: _ en * voor cursief en vet[...]
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Hier heb je de mijne het werkt nu volledig.Op dinsdag 02 april 2002 08:32 schreef Flat© het volgende:
dit is eig wel een heel goed plan ja, zelf heb ik er nooit aan gedacht om zoiets in te bouwn. vanmiddag ook maar eens eventjes zoiets inbouwen
[..]
ik gebruik _'s voor underline, en iets tussen /'s cursief
PHP:
1
| <?//zet 1ste om $artikel = preg_replace ('/\b([0-9\.,]{1,})(ste|de|st|th)\b/i',"\\1<sup>\\2</sup>", $artikel); //zet 50 m3 of 50km2 om maar niet 50km5 $artikel = preg_replace ('/\b([0-9\.]{1,})([ ]{0,1})(mm|cm|dm|m|km)(2|3)\b/i',"\\1\\2\\3<sup>\\4</sup>", $artikel);//na elke .?! een hoofdletter $artikel = preg_replace("/([.?!]+\s+)(.)/se","'\\1'.strtoupper('\\2')", $artikel); //voor het tegengaan van onnodige enters en spaties $artikel = eregi_replace("(\r\n){2,}", "\r\n\r\n", $artikel);//zet url's om in aanklikbare url's tevens ook mail adressen $artikel = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>",$artikel); $artikel = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"http://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>",$artikel); $artikel = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>",$artikel); $artikel = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"ftp://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>",$artikel); $artikel = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])([A-Za-z0-9_-]+([\.]{1}[A-Za-z0-9_-]+)*@[A-Za-z0-9-]+([\.]{1}[A-Za-z0-9-]+)+)", "\\1<a href=\"mailto:\\2\">\\2</a>", $artikel);?> |
Pagina: 1