Toon posts:

Chello, installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Binnenkort komt een monteur chello bij me installeren, maar op de aanmeldingspapieren staat dat je een orginele windows cd moet hebben, die hebben de meetste onderons niet, zodat je kunt aantonen dat ie legaal is. Wat gebeurd er als je geen orginele windows-cd hebt? Installeert ie dan wél de kabels enzo en het modem e.d. alleen de software kant doet ie dan niet? Dat kan ik zelf ook wel nameijk.

En dan nog iets:

Ik heb hier een home-netwerk, met 1 work-pc, 1 laptop en een linux-server, nu wilde ik chello op de linux-server installeren zodat het beestje ook voor de buitenwereld toegankelijk is. Wat is het beste, direct op de linux-server laten installeren (wat ik dan dus toch zelf zou moeten doen) of eerst op de werk-pc laten installeren en als de monteur weg is het zooitje overzetten naar de server?

Heeft iemand z'n chello modem door een monteur in een netwerk laten installeren? Doen ze dat?

Thanks alvast :)

Verwijderd

Dat had ik ook, gewoon ff je win9x dir kopien naar je schijf, en tegen de installateur zeggen/laten zien dat de bestanden daar staan.

Geen probleem dus, kan je cd in de kast laten.

Verwijderd

Topicstarter
Die staan op de HD, maar dan zal ik wel ff serial.txt deleten >:)

Daar doen ze dus niet moeilijk over schijnbaar.. nee, ik wil daar een beetje voorzichtig mee zijn, want als ik van m'n chello account afgetrapt wordt, heb ik dus nix meer..

En netwerken?
T'is gewoon een non-commercial-home-network.. tevens ben ik de enige gebruiker ervan. Zouden ze daar moeite mee hebben? Bijna iedereen heeft immers meerdere computers...

Verwijderd

Ik zou de masjien die je als router/proxy wil ff kaal maken en die gast daarop laten kloten; ze willen niet veel van jouw netwerk weten; dus netwerk kaarten eruit masjien stand-alone maken, leeg maken met ee installetje win9x die gast laten installen, en daarna zelf de masjien opnieuw installen met nt/linux/whatever you like, et voila....

Verwijderd

Topicstarter
Aah.. gewoon m'n werk pc ff kaal vreten en de server in de kast weg rammen? :) Komt goed uit, wil er binnenkort toch win2k op gooien..

Geeft ie me ook nog een gratis ethernet kaartje, altijd leuk :)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Een van de voorwaarden bij mij was ook, dat er geen conflicten (in windows) bij de hardware mochten zijn. Ik een kale win 98 geinstalleerd, die gozer kijken, "Je hebt een conflict, dus ik kan niet installeren".

Ik druk op de delete toets bij het item dat een conflict heeft en ik zeg: "Zo, opgelost".

Zegt die monteur: Ok, installatie kan beginnen

:)

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat een mongolen. nou ja ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen over die windows cd ik heb er nog wel een van windows 95 :)
En ik heb nu WinMe ik zeg wel dat de cd op de zaak ligt. Ik had vrijdag trouwens al chello bestelt, maar nog geen telefoontje gehad.

Verwijderd

deden ze bij mij (gelukkig) niet moeilijk over.
en als die monteur gaat zeiken zeg je gewoon dat de orginele windows cd in de kluis ligt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die originele CD heb je niet eens nodig, wat dacht je dat ze zouden zeggen als je zo'n PC-prive ding met pre-installed win98SE hebt?

Had ik ooit eens in een ver verleden erop staan ;)

Als je maar de install-cabs hebt voor het installeren van het NICje..

En als het NICje erin zit, zodra die vent weg is die kaart in je linux-router donderen ivm je MAC adres.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oke, doe ik de server ff in de kast :)
Schone install van win98 erop, leuk achtergrondje, shortcut naar paint (:)), dan lijkt het alsof er echt op gewerkt wordt.. gnagnagna :)

K'heb ook ff in de search gezocht, waar nog wat postings stonden over de pc-mollers van chello, dus netwerk kaartje doe ik er wel zelf in ;)

Ooooh ik krijg nu al medelijden met die gast, hij moest eens weten >:)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Monteurs geven er geen reet om met wat jij met je pc/server/netwerk doet... hun moeten zorgen dat ze het kunnen aansluiten op een stand alone pc (liefst zonder conflicten, want zeg nou zelf... ga jij een nic installeren op een pc die al 390dagen niet is gedefragt/gescandisked/diverse vxd foutmeldingen geeft tijdens opstarten/bsod's krijgt na evt. opstarten van allerlei andere spyware troep ?! :) )
Maargoed, zolang je het de monteur zo makkelijk mogelijk maakt om zun werk goed te doen, kennen ze heel aardig zijn... bakje koffie/thee/cola/bier/cake/ je kent de hele reutemeteut wel .. en na afloop een eurotje of 5 geven :)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 21:42 schreef Master_of_HellSound het volgende:Maargoed, zolang je het de monteur zo makkelijk mogelijk maakt om zun werk goed te doen, kennen ze heel aardig zijn... bakje koffie/thee/cola/bier/cake/ je kent de hele reutemeteut wel .. en na afloop een eurotje of 5 geven :)
rotflmao >:)
Ooooh ik krijg nu al medelijden met die klant, hij moest eens weten
>:)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Die bij mij liep ook onwijs te klooten die randdebiel.

Comp fungeerde al als server die vent begon meteen al te zeiken. Keek achter die kast en zag dat er al 5 pci kaarten inzaten toen was het meteen van. Ik denk dat we een probleem hebben? Ik: hoezo? Omdat je sloten waarschijnlijk volzitten. Ik zeg: dus niet. heb er 6...

Nouja 3com van chellow eringekwakt en natuurlijk dat het niet werkte. Toen heb ik mijn laptop gepakt. Chello kabel eringeprikt ipconfig /renew gedaan alles werkte meteen en tegen die vent gezegt dat ie maar moest oprotten en dat ik het zelf wel zou uitzoeken.
En dat heb ik gedaan en functioneer perfect.

Was een uiterst onsympathieke man. Echt zo'n teringlijer.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09
Op woensdag 09 januari 2002 21:50 schreef intert0y het volgende:
Die bij mij liep ook onwijs te klooten die randdebiel.

Comp fungeerde al als server die vent begon meteen al te zeiken. Keek achter die kast en zag dat er al 5 pci kaarten inzaten toen was het meteen van. Ik denk dat we een probleem hebben? Ik: hoezo? Omdat je sloten waarschijnlijk volzitten. Ik zeg: dus niet. heb er 6...

Nouja 3com van chellow eringekwakt en natuurlijk dat het niet werkte. Toen heb ik mijn laptop gepakt. Chello kabel eringeprikt ipconfig /renew gedaan alles werkte meteen en tegen die vent gezegt dat ie maar moest oprotten en dat ik het zelf wel zou uitzoeken.
En dat heb ik gedaan en functioneer perfect.

Was een uiterst onsympathieke man. Echt zo'n teringlijer.
Als ik dit zo hoor kan ik me voorstellen waarom ie 'onsympathiek' werd.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 21:54 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Als ik dit zo hoor kan ik me voorstellen waarom ie 'onsympathiek' werd.
lol , 'k wou net zeggen.
Hij heeft zeker ook geen bakje koffie/thee/cola/bier/cake/ gehad >:) ?

• sverzijl
Om nog even op de vraag terug te komen..
Hangt misschien wel af van welke monteur je krijgt, maar bij mij werd er totaal niet moeilijk gedaan over het feit dat ik Win2K draaide (werd officieel niet ondersteunt, dus ook niet geinstalleerd) en ik al 2 netwerkkaarten in het systeem had zitten (dan mocht ie 'officieel' ook niet installeren aangezien je chello niet over meerdere PC's mag gebruiken in een netwerk).
Aardige vent verder. Ik heb de netwerkkaart even geinstalleerd terwijl hij de kabel heeft gelegd. Alles werkte meteen.

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:51

Midas

Thunderbirds are go!

Bij mij geen problemen. Sterker nog: hij raadde mij aan zo snel mogelijk een nieuwe netwerkkaart er in te gooien. Hij zei dat de mensen bij Chello met de door hun meegeleverde kaart tot aan de netwerkaart konden 'kijken'. Met een nieuwe kaart zou dat niet meer kunnen, dan zouden ze niet verder komen dan de modem. Of zoiets in ieder geval :?

De 15 meter UTP kabel die je erbij krijgt had hij niet gebruikt, omdat bij ons de draden via muren en zolder liepen en de kant-en-klare UTP kabel met stekkertjes toen niet te gebruiken was. Hij heeft toen zelf een kabel gelegd en stekkertjes er aan gemaakt. Die bijgeleverde 15 meter UTP mocht ik alsnog hebben...handig voor LAN partijtjes :)

Helemaal geen problemen dus

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op dinsdag 19 september 2000 16:11 schreef StephaN het volgende:
Wat een mongolen. nou ja ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen over die windows cd ik heb er nog wel een van windows 95 :)
En ik heb nu WinMe ik zeg wel dat de cd op de zaak ligt. Ik had vrijdag trouwens al chello bestelt, maar nog geen telefoontje gehad.
Wat een mongolen??? Jij snapt het gewoon niet, dat is het!! Het is toch superlogisch dat de monteur geen illegale software mag gebruiken? Natuurlijk boeit het de monteur geen zak of het nou een originele of een kopie is. Maar UPC mag gewoon geen gebruik maken van illegale software, dat is alles. Waarschijnlijk heb je de cd helemaal niet nodig, een netwerkkaart installeert meestal wel zonder windows-cd. Als hij toch nodig is hangt het denk ik van de monteur af of ie verder gaat met de installatie of niet.

• Enforcer
  • Niet online
Ik zou het knap vinden als je een nic installeert zonder windows cd / cabs bestanden.
Zodra je een nic in je pc zet moettie tcp/ip en allerlei andere zaken installeren ... allereerst heb je daarvoor je nic drivers nodig (deze worden af en toe ook nog ondersteunt door windows zelf, dus dan zitten nic drivers al in 1 van zo'n cab bestand), daarnaast vraagt ie ook om de windows cd (omdat daar de cab/setup bestanden van windows opstaan) en haalt ie daar ook nog wat drivers/vxd bestanden vandaan.
Als je de CD niet nodig hebt van windows dan staan al je cabs files al op je hd (zoek naar *.cab :) ) en vraagt ie voorderest ook niet om je windows cd. Dit is meestal het geval bij "merk" computers met die handige restore cd's :)
Vanaf win me/+ worden de cabs van windows autom. al gekopieert naar je hd als je um goed installeert (en er voorderest niet meer aan zit)

• Enforcer
  • Niet online
Tevens hangt het niet van de monteur af oftie wel of niet installeert... dur zijn bepaalde richtlijnen ... als je nl. 2 nic's in 1 pc heb zitten KAN het zijn dat je verkeerde routing van je data hebt (dus internet explorer zoekt op je 1e netwerkkaart die er al inzat of daar dataverkeer langskomt, als dat niet het geval is kijkt ie niet eens naar de 2e kaart). Dit is niet altijd het geval, daarom zeg ik ook het KAN voorkomen. Daarnaast, als je die windows cd NIET hebt, en zodra je die nic installeert en hij vraagt om NET4.CAB

• Enforcer
  • Niet online
Tevens hangt het niet van de monteur af oftie wel of niet installeert... dur zijn bepaalde richtlijnen ... als je nl. 2 nic's in 1 pc heb zitten KAN het zijn dat je verkeerde routing van je data hebt (dus internet explorer zoekt op je 1e netwerkkaart die er al inzat of daar dataverkeer langskomt, als dat niet het geval is kijkt ie niet eens naar de 2e kaart). Dit is niet altijd het geval, daarom zeg ik ook het KAN voorkomen. Daarnaast, als je die windows cd NIET hebt, en zodra je die nic installeert en hij vraagt om NET4.CAB die dus te vinden is op de windows cd ... wat doe je dan?! :) Windows kan die file nergens op je hd vinden ... dus je annuleert um ... heeft tot gevolg dat je nic niet goed geinstalleert staat en dus niet zal werken. Daarom is het dus belangrijk dat je zorgt dat je de goeie cab files erbij hebt zitten (dus als je win98 2e editie hebt, dat je niet aankomt met 1e editie of win95, omdat dat gewoon niet werkt!) Snappez-vous?

• sverzijl
Op donderdag 10 januari 2002 21:57 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Tevens hangt het niet van de monteur af oftie wel of niet installeert... dur zijn bepaalde richtlijnen ... als je nl. 2 nic's in 1 pc heb zitten KAN het zijn dat je verkeerde routing van je data hebt (dus internet explorer zoekt op je 1e netwerkkaart die er al inzat of daar dataverkeer langskomt, als dat niet het geval is kijkt ie niet eens naar de 2e kaart). Dit is niet altijd het geval, daarom zeg ik ook het KAN voorkomen. Daarnaast, als je die windows cd NIET hebt, en zodra je die nic installeert en hij vraagt om NET4.CAB die dus te vinden is op de windows cd ... wat doe je dan?! :) Windows kan die file nergens op je hd vinden ... dus je annuleert um ... heeft tot gevolg dat je nic niet goed geinstalleert staat en dus niet zal werken. Daarom is het dus belangrijk dat je zorgt dat je de goeie cab files erbij hebt zitten (dus als je win98 2e editie hebt, dat je niet aankomt met 1e editie of win95, omdat dat gewoon niet werkt!) Snappez-vous?
en jij denkt dat iedere monteur niet standaard een win95/98 CDtje bij zich heeft ? Dat zit in de standaard toolset van iedere monteur.

• Enforcer
  • Niet online
Klopt, maar hij hoeft het niet te doen... de klant moet gewoon zorgen dat ie zun spullen klaar heeft liggen .. :)
En als je zelf niet aardig bent of jouw kop staat de monteur niet aan... dan zou ik ook zeggen .. bekijk jij ut lekker, zorg maar voor een windows cd voordat we weer langskomen .. RTFM :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

In zo'n geval installeert de monteur anders het modem wel gewoon maar maakt ie de installatie op je pc misschien niet af. Maar dat kun je zelf ook wel. Misschien heb je alleen ff wat hulp nodig bij het doorlopen van de APS-schermen.

Verwijderd

Hmm toen ik chello monteur was deed ik er niet moeilijk over, had zelf een cd'tje met cab's bij me. En als een klant tegen me zei dat hij het zelf op de pc zou installeren vond ik het alleen maar beter. Ik liet dan wel even een formulier ondertekenen dat de installatie niet compleet was opgeleverd.

Verwijderd

bij mij hebben ze alleen modem en utp kabel gelegt verder moest ik het zelf maar uitzoeken
Pagina: 1