chipset heet!!!???

Pagina: 1
Acties:

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een epox 8kha+ met de standaard chipset cooler erop.
mijn processor is 35 graden en mijn chipset is 31 graden idle.

Het is nog niet eens warm op mijn kamer als het van de zomer veel warmer wordt op mijn kamer wordt hij denk ik wel 40 graden.

Is dit normaal dat hij zo heet wordt met een kamer temperatuur van ongeveer 22 graden?

Ik heb hem nog niet overgeclocked

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

bij mij hetzelfde met hetzelfde board .. maaruh is dat zo erg dan .. btw mijn proc is altijd rond de 41 .. niet overclockt...

Verwijderd

ja, is tamelijk normaal. Ik heb het namelijk ook ;). Ik zou me er niet druk om maken.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die chipset heet gewoon VIA KT266a hoor :+
Volgens mij heb je het hier over je casetemp, dat is de temperatuur van de lucht in de kast. Als je luchtkoeling hebt heeft de casetemp vrij veel invloed op de cpu-temp. Zolang het stabiel blijft en je niet wil overclocken is er niks aan de hand...anders plaats je gewoon een paar (extra) casefans.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik kreeg net ff een proggie van iemand ..... burnk7.exe om te kijken hoe heet m'n proccesor zou worden ernstig stressed ... zat binnen een kwartier op 52 graden ... is dat ook normaal ???

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op maandag 01 april 2002 20:20 schreef MoSc2001 het volgende:
Ik kreeg net ff een proggie van iemand ..... burnk7.exe om te kijken hoe heet m'n proccesor zou worden ernstig stressed ... zat binnen een kwartier op 52 graden ... is dat ook normaal ???
waar kan je dat downloaden?
of weet iemand anders een goed proggie om je temp van je processor te zien

Multimonitor is relax :P

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 19:55 schreef _sNaRs_ het volgende:
Die chipset heet gewoon VIA KT266a hoor :+
Volgens mij heb je het hier over je casetemp, dat is de temperatuur van de lucht in de kast. Als je luchtkoeling hebt heeft de casetemp vrij veel invloed op de cpu-temp. Zolang het stabiel blijft en je niet wil overclocken is er niks aan de hand...anders plaats je gewoon een paar (extra) casefans.
Ik dacht dat dat de chipset temperatuur was. Waar kan je dan je chipset temperatuur uitlezen?

Ik heb lucht koeling.
Ik heb achterin 2 enermax UC-8FAB Case Fans op een laag toerental (anders hoor je het)
En op mijn CPU de coolermaster HHC-001 met heatpipe met het programmatje speedfan op 5% voor een beetje rust in de tent

Ik wil wel gaan overclocken maar ik wacht nog op mijn nieuwe voeding

Verwijderd

ja, het is normaal dat chips warmworden :z

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 20:23 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

waar kan je dat downloaden?
of weet iemand anders een goed proggie om je temp van je processor te zien
burnk7 is om de processor 100% te gebruiken en dan kan je doormiddel van mbm 5 kijken hoe heet hij is bij stresed

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 20:38 schreef The_FrankO het volgende:

[..]

burnk7 is om de processor 100% te gebruiken
Daarvoor hebben we de }:O

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 01 april 2002 20:59 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we de }:O
Dat dacht je! Moet je het verschil met de koe maar eens zien. Scheelt toch vaak 5 graden.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
Wat ook helpt op je grafische chip een koeler zetten als die er nog niet opzit en natuurlijk zo veel mogelijk (stille) koelers in je kast plaatsen. Dan wordt het vanzelf koeler. Maar nog even over je temp. zo vreemd is dat niet hoor, alleen te warm daar houden de chips niet van :)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik weet niet precies hoe, heb de source nog nooit gezien, maar dat BURNK7.EXE progje stresst Athlon CPU's zo verschrikkelijk, daar komt geen koe of game in de buurt.

De temp die dit progje produceert is het absolute maximum wat je PC ooit zal bereiken (in een warme zomer gemeten natuurlijk :D)

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 20:53
Met de zomer in zicht houd ik mijn hart vast :?
'k Heb dan wel watercooling, maar ik ben er niet echt gerust op......

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

burn BX en alle andere burn varianten kun je op www.phenomedia.nl/krekr/cpuburn2.zip downloaden.

sorry, ik weet dat jullie dit als warez beschouwen, maar ik weet de originele site niet meer...

Gregor van Egdom Krekr

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

link werkt niet :(

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

nu wel, moest m nog uppen

[sorry ;)]

Gregor van Egdom Krekr

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 02 april 2002 10:05 schreef QuarK het volgende:
Ik weet niet precies hoe, heb de source nog nooit gezien, maar dat BURNK7.EXE progje stresst Athlon CPU's zo verschrikkelijk, daar komt geen koe of game in de buurt.

De temp die dit progje produceert is het absolute maximum wat je PC ooit zal bereiken (in een warme zomer gemeten natuurlijk :D)
Als je de }:O neemt, draait ie maar op een bepaald gedeelte (3 van de 9 units van de Athlon). Wat burnK7 doet, is alle units aanspreken, waardoor ie nog veel meer gestressed wordt.

Verwijderd

tsjah het is maar wat je heet noemt
Pagina: 1