AMD K6-2 400 overclocken naar 450?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Ik wil mijn AMD K6-2 400 Mhz proc overclocken naar 450 Mhz. Op de 400 Mhz wordt de proc rond de 29 graden (30 dus) Kunnen jullie het me aanraden deze te overclocken en kunnen jullie ongeveer laten zien hoe warm hij dan zal worden?

tnx

Verwijderd

beetje verkeerd ->Overclocking & Case Modding

Anyway gewoon fsb steeds klein stapje hoger zetten totdat ie hangt. Dan heb je je max

• LollieStick
Damn, in dit geval was het best handig geweest als ik hem zelf kon moven :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

JWO

ik heb mijn 450 gewoon op 5x mp gezet, draait nu op 500mhz

mijn fsb kon niet hoger dan 100mhz :(

• LollieStick
Op maandag 01 april 2002 18:44 schreef Tweaker-Willem het volgende:
ik heb mijn 450 gewoon op 5x mp gezet, draait nu op 500mhz

mijn fsb kon niet hoger dan 100mhz :(
Ik denk dat ik hem in ieder geval op 100 Mhz laat draaien, ik probeer hem wel op 4,5x100 te zetten. Volgens het boekje van het moederbord moet dat willen. (AOpen AX59Pro)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 01 april 2002 18:42 schreef LinuxUser het volgende:
Damn, in dit geval was het best handig geweest als ik hem zelf kon moven :)
Voor dit soort zaken moet je een modje schoppen>:)

Heb ik voor je gedaan.

Iig, OCen K6-2... kan, afhankelijk van het core type (codes ontgaan me ff (UTFS)), maar het oudere type was niet vooruit te branden, de nieuwere best goed.

FSB OC is altijd beter, maar FSB boven de 100MHz trokken weinig So7 mobo's- proberen kan altijd, maar waarschijnlijk zal het met de multiplier moeten. Gelukkig heeft de K6 reeks geen lock.

Post ff je mobo, dan kan ik meer info geven.
edit:
mobo al gepost toen ik aan het typen was

Oslik blyat! Oslik!

• LollieStick
Het maximale is 124 Mhz van dit moederbordje. Maar wat mij op dit moment even het belangrijkste is, is de temperatuur van de processor. Als ik hem op 450 Mhz heb, wil ik hem niet boven de 40 graden uit hebben zonder vervanging van een koeler (geen geld >:) )

Processor is van 1999

Ik had ook al een modje geschopt >:) ik was net 1 minuut later dan jij.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK ff hier en daar gekeken, en de AX59Pro heeft een 112MHz FSB setting, dus kun je tot 112x4=450MHz gaan zonder aan de multiplier te zitten.

Zoals in het eerste artikel staat is bij So7 architectuur de FSB veel belangrijker dan bij CPUs met ingebakken cache omdat de cache op de mobo zit en op FSB snelheid draait, dus direct 1-op-1 voordeel heeft bij de hogere FSB. 112x4 is dus zonder meer sneller dan 100x4.5

Het zou zelfs sneller kunnen zijn dan 100x5. Maar goed, probeer maar ff wat kan, misschien dat je (als het een nieuwe core is) nog hoger komt. Wat dan ook je doet, niet de FSB verlagen!

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 01 april 2002 18:53 schreef LinuxUser het volgende:
Het maximale is 124 Mhz van dit moederbordje. Maar wat mij op dit moment even het belangrijkste is, is de temperatuur van de processor. Als ik hem op 450 Mhz heb, wil ik hem niet boven de 40 graden uit hebben zonder vervanging van een koeler (geen geld >:) )

Processor is van 1999

Ik had ook al een modje geschopt >:) ik was net 1 minuut later dan jij.
Die temperatuur is niet zo dramatisch, tot 50C moet het ook wel goed gaan. Maarja, als dat je enige grote zorg is, zou ik gewoon proberen en meten. 124MHz FSB kun je proberen, maar of de cache dat trekt... :?

Oslik blyat! Oslik!

• LollieStick
Ik probeer het straks uit. Hoop ik eindelijk o.a. UT vlekkeloos te kunnen draaien op die PC

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> OCM :).
Pagina: 1