Toon posts:

PC hangt telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer blijft telkens hangen voor een seconde of 20. Daarna kan je weer werken. De ene keer is het na een minuut prijs en dan duurt het wat langer. Gemiddeld hangt de computert zo'n 10-15 keer per 10 minuten, kan ook meer zijn. Windows werkt gewoon door na iedere stop.
Dit gebeurt sinds woensdagmiddag, er is niets verandert aan de computer. Na het surfen even wat anders gedaan en toen was het er.
Bij het opstarten kan het nu ook gebeuren dat de pc/windows de cd-rom spelers niet meer herkent.
System: PIII 733 Mhz, Asus Cuv4X, 128 Mb ram, 20 GB HD, V6800, Soundblaster Live, LG 52-speed, Philips CDRW, Windows ME.

Is dit een hardware probleem??

Alvast bedankt
Rob

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

format c:..., waarschijnlijk is er een 1 of ander proggie op je computeren gekomen. Windows opnieuw installeren is het makkelijkst, en je hebt weer een "vers" systeem.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Als het eerst wel gewerkt heeft zal het niet aan je hardware liggen :P Maare idd effe format C: en reinstall. Dat scheelt eindeloos geklooi en leverd een snel en vers systeem.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

het zal waarschijnlijk geen hardware probleem zijn. Format c:\ zal waarschijnlijk helpen, maar je kan ook nog system restore gebruiken.

Verwijderd

Heb je dit probleem ook in de veilige modus?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb systemrestore gebruikt en dat hielp niets, het blijft zo. Er is geen enkele activiteit, al onthoud de pc nog enkel letters als het stopt. De harddisk doet niets.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 19:31 schreef Monrob10 het volgende:
Ik heb systemrestore gebruikt en dat hielp niets, het blijft zo. Er is geen enkele activiteit, al onthoud de pc nog enkel letters als het stopt. De harddisk doet niets.
tsja, dan zou ik maar een format c:\ doen.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

ehm zo'n soort probleem krijg je ook bij gebrek aan geheugen; de partitie waarop de swapfile staat kan te vol zijn.

En ik had precies hetzelfde toen mijn vorige harde schijf begon stuk te gaan. Dan reageert ie supertraag op sommige requests.

Dus het kan ook een hardwareprobleempje zijn...

Verwijderd

Wat hierboven al gereplyed werd, ff de grootte van je swapfile verkleinen. Kan zijn dat hij wil gaan "swappen", en daar geen ruimte voor heeft, en dan aan het regelen of wachten is...

Is de moeite waard, is wat anders dan Format C:\

Je zou ook veilige modus met alles gestriped (alle kaarten eruit) kunnen proberen

Verwijderd

Meschien is IDD de HD kapot, ik had het zelfde probleem..
Pagina: 1