Toon posts:

DHCP voor WINS omzetting kan niet aanvinken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het kloten met mn netwerk en router, maar nog steeds ben ik er niet helemaal uit... Wel hebbik het idee dat ik er bijna ben :)

Ik heb een Draytek Vigor 2200 USB router, 2 10/100 Netwerkkaartjes en op beide computers Win 98se geinstalleerd. Verder gebruik ik de Alcater Speed Touch USB modem met Mxstream en Planet.

Op de ene computer heeft internet sinds het installeren van de router gedaan.
De andere computer kon eerst mn modem niet vinden (dit hebbik opgelost door de hele zooi naar die computer te brengen zodat deze zonder de router op internet kon)en uiteindelijk kon ik de gegevens van die pc uploaden naar mn router. Ik helemaal blij :)
Toch zat er iets niet goed; toen ik probeerde pagina's te openen kwam er continu 'De pagina kan niet worden weergegeven' of een klein venstertje met 'Kan de Zoekpagina niet openen'.

Het enige verschil dat ik eigenlijk nog kan vinden in de configuratie van de twee pc's is dat ik in de computer die prima werkt alles op 'automatisch vinden' gezet heb (gateway, ip adres etc.) en bij de andere dit allemaal handmatig moest invullen (anders had ik geen ip adres volgens winipcfg.exe), en dat ik bij de ene pc DHCP voor WINS omzetting WEL heb aangevinkt (deze pc doet het dus ook), maar bij de andere 'geen WINS omzetting gebruiken' aanstaat en ik 'DHCP voor WINS omzetting gebruiken' NIET KAN aanvinken :'(

Als het strax nog niet lukt pleur ik de hele zooi uit het raam dus help me pleaz?!

Verwijderd

Topicstarter
w8 a sec.... Ik las in een ander forum hier dat als MSN en Kazaa werkten maar ie niet er best ns iets mis kan zijn met je DNS... dus ik deed wat daar stond en idd: computer met werkend internet kan wel 'www adressen' pingen, comp zonder niet. Heb in dat geval alleen helemaal geen idee meer wattik eraan moet doen, en blijft mijn vorige probleem ook nog...:'(