Beeld in UT hapert maar wél 150 > fps

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een raar probleem.

Ik heb een radeon 8500 en mijn beeld hapert, ongeacht welke resolutie, met 1600*1200*32 haal ik makkelijk 100 tot 200 fps maar tegelijkertijd hapert het heel erg.

Ik had dit met mijn gf2mx ook, en reinstall van windows helpt ook niet, is met de nieuwe vidkaart ook gedaan.

Specs:

Radeon 8500
TB 1,5 GHz
A7V133
512 MB ram
140GB HDD
SBLive.

Misschien zit het 'm in de SBLive, maar hoe fix ik dat ?
Het gebeurt trouwens in OpenGL én in Direct3D, het gebeurt in UT en in C&C Renegade, andere spellen heb ik niet geprobeerd.

Het gebeurt NIET in 3dmark. vsync enzo is allemaal al geprobeert.

EDIT: Oeiiii, ik zie dat mijn sblive op IRQ 11 zit en de radeon ook, misschien is dat het.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Wat is je refresh rate. Hierdoor kan het ook haperig gaan terwijl dat niet zo is.

Oh eh... probeer je SB Live eens uit te zetten en kijk dan hoe het dan gaat.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op maandag 01 april 2002 18:03 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ik heb een raar probleem.

Ik heb een radeon 8500 en mijn beeld hapert, ongeacht welke resolutie, met 1600*1200*32 haal ik makkelijk 100 tot 200 fps maar tegelijkertijd hapert het heel erg.

Ik had dit met mijn gf2mx ook, en reinstall van windows helpt ook niet, is met de nieuwe vidkaart ook gedaan.

Specs:

Radeon 8500
TB 1,5 GHz
A7V133
512 MB ram
140GB HDD
SBLive.

Misschien zit het 'm in de SBLive, maar hoe fix ik dat ?
Het gebeurt trouwens in OpenGL én in Direct3D, het gebeurt in UT en in C&C Renegade, andere spellen heb ik niet geprobeerd.

Het gebeurt NIET in 3dmark. vsync enzo is allemaal al geprobeert.

EDIT: Oeiiii, ik zie dat mijn sblive op IRQ 11 zit en de radeon ook, misschien is dat het.
Welke windows draai je dan ? WIn XP heeft namelijk geen ondersteuning voor 3dfx, en met opengl gaat het ook niet werken. Ik heb prcies het zelfde, hoge frame rate, maar het beeld lijkt schokkerig, maar je loopt schokkerig.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Op maandag 01 april 2002 18:07 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Welke windows draai je dan ? WIn XP heeft namelijk geen ondersteuning voor 3dfx, en met opengl gaat het ook niet werken. Ik heb prcies het zelfde, hoge frame rate, maar het beeld lijkt schokkerig, maar je loopt schokkerig.
Waarom sleep je er nu 3Dfx bij? Hij heeft a) geen Voodoo, en B) 3Dfx zelf ook niet genoemd.

Ik denk inderdaad dat het komt door je gedeelde IRQ.
Als er in je moederbordboekje zo'n tabelletje staat met de hardware IRQ's, dan moet je eens gaan schuiven met je kaarten zodat je video, geluid, netwerk en harde schijf allemaal een eigen hardware irq heeft.
Staat dat tabelletje er niet in, dan moet je uitgebreid gaan schuiven, alle combinaties proberen, en iedere keer opnieuw opstarten. Je IRQ's verschijnen dan vlak voordat hij naar opstartpartities ed gaat zoeken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
staat dma wel aan? anders gaat je systeem verschrikkelijk hakkelen als dat uitstaat.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 18:13 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
Ik denk inderdaad dat het komt door je gedeelde IRQ.
Als er in je moederbordboekje zo'n tabelletje staat met de hardware IRQ's, dan moet je eens gaan schuiven met je kaarten zodat je video, geluid, netwerk en harde schijf allemaal een eigen hardware irq heeft.
maw: je geluidskaart NIET in PCI-1 hebben (alle andere PCI-sloten worden NIET gedeeld met je AGP, wat windows ook zegt).

Door ACPI kan het voorkomen dat al je kaarten op (bijvoorbeeld) 9 staan, of ok IRQ's boven de 15, dit is NIET erg. Je moet je wel aan het tabelletje in je mobo houden, zoals Paul Nieuwkamp net al zei.

• LollieStick
Trek anders je liveje er even uit en probeer het dan :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op maandag 01 april 2002 18:19 schreef Jake het volgende:

[..]

maw: je geluidskaart NIET in PCI-1 hebben (alle andere PCI-sloten worden NIET gedeeld met je AGP, wat windows ook zegt).

Door ACPI kan het voorkomen dat al je kaarten op (bijvoorbeeld) 9 staan, of ok IRQ's boven de 15, dit is NIET erg. Je moet je wel aan het tabelletje in je mobo houden, zoals Paul Nieuwkamp net al zei.
klopt, acpi zorgt ervoor dat al je kaarten op 1 irq staan.
de acpi controller neemt gewoon heel de irq steering over. werkt perfect moet ik zeggen...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:22 schreef weareborg het volgende:

[..]

klopt, acpi zorgt ervoor dat al je kaarten op 1 irq staan.
de acpi controller neemt gewoon heel de irq steering over. werkt perfect moet ik zeggen...
ACPI had ik al uitgezet, anders gaat bij de installatie van mijn DC10 alles op IRQ 9 :)

Heb het opgelost, door de SBlive kaart in een ander slot te vrotten *D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:07 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

1 een radeon is geen 3dfx :) en OpenGL werkt als een TREIN!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 18:39 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

1 een radeon is geen 3dfx :) en OpenGL werkt als een TREIN!
3dfx werkt ook hoor.

• LollieStick
Laten we even weer ontopic gaan.

Ik som even op wat mogelijke oorzaken kunnen zijn:

1.) ACPI support in je BIOS (uitzetten)
2.) Je refresh rate
3.) Je SB Live (proberen uit te zetten in Apparaatbeheer of er even uit te trekken)

4.) Andere conflicten in de hardware.

Verwijderd

Ik weet niet of het probleem al is opgelost.

Maar het zou ook kunnen dat je je geheugen timings te hoog hebt staan.
Hierdoor zou het kunnen dat er wat data corrupt raakt en dat er gegevens opnieuw in het geheugen geladen moeten worden. En dan krijg je wat vertragingen. Dit geld ook voor de core en mem speed van je radeon kaart.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 19:00 schreef ureal het volgende:
Ik weet niet of het probleem al is opgelost.

Maar het zou ook kunnen dat je je geheugen timings te hoog hebt staan.
Hierdoor zou het kunnen dat er wat data corrupt raakt en dat er gegevens opnieuw in het geheugen geladen moeten worden. En dan krijg je wat vertragingen. Dit geld ook voor de core en mem speed van je radeon kaart.
Probleem is al opgelost, en ik heb em 'nog' niet overklokt, hij is standaard al zo snel :9~

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Oeps, foutje vergeef me..

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Pagina: 1