Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
There is no magic.
Die wou daarmee beginnen, een MUD maar zover ik weet is dat idee gestorvenOp maandag 01 april 2002 17:53 schreef OrkBozz het volgende:
R4C00N SL4T3R was er mee bezig
Ik zet een forum voor wasbeerslachter op en er wordt niets meer gedaan, ik wil gerust ideeën leveren maar er moet wel wat zekerheid zijnOp maandag 01 april 2002 17:54 schreef The Will het volgende:
Lijkt mij wel leuk, maar volgens mij was er van dat vorige project van R4C00N SL4Y3R niks terecht gekomen (correct me if I'm wrong) maar zo moet het dus niet eindigen (waar ik wel bang voor ben)
Ik heb nog niet echt ideeën oid, wel een (kleine) kennis van C (en svgalib). Ik heb een tijdje terug onder linux iets gekloot om 32x32 plaatjes te maken (256 kleuren) zonder opslaan nog, want zover ben ik nooit in m'n C-boek gekomenOp maandag 01 april 2002 17:54 schreef White Dust het volgende:
Heb jij al ideeën (text based/ graphics enz), programeer ervaring... ik wil gerust helpen met ideeën leveren maar heb verder geen ervaring (op GW Basic na) met programeren...
Ik hoop ook niet dat 't zo eindigt, maar als 't zo eindigt is er ook nix aan te doenOp maandag 01 april 2002 17:54 schreef The Will het volgende:
Lijkt mij wel leuk, maar volgens mij was er van dat vorige project van R4C00N SL4Y3R niks terecht gekomen (correct me if I'm wrong) maar zo moet het dus niet eindigen (waar ik wel bang voor ben)
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
En sowieso moeten we bedenken of het echt met een super verhaal is ala Torment, of meer combat focussed als Baldur's Gate.
There is no magic.
Ik dacht aan een 2D engine (sneller dan 3D, ook op langzame linux bakken). 't spel kan je op 2 manieren maken. Je kan er een verhaal inzetten en je kan er meer een land met gevechten e.d. van maken. Ikzelf zat al met 't 2e in m'n hoofd. Je kunt ook multiplayer maken. Multiplayer komt eigenlijk zowiezo pas een stuk later, eerst de engine enzo bouwen. Wie heeft er nog meer ideeën? En wie heeft er zin om mee te proggen?
Scripting enzo heb ik nog nooit aangeraakt...:D En mijn c++ coding stijl zal ook wel niet perfect zijn enso
Ik werk ook altijd redelijk rommeligOp maandag 01 april 2002 18:06 schreef MaafKloon het volgende:
Ik wil eventueel wel helpen. Keb ervaring in c++ en directx maar tot nu toe alleen nog maar een simpele tile engine gemaakt enso (en iso engine).
Scripting enzo heb ik nog nooit aangeraakt...:D En mijn c++ coding stijl zal ook wel niet perfect zijn enso
Ik heb me nog niet in C++ verdiept en werk gewoon nog in C. Ik kan desnoods wel een sprite-maak-proggie coden oid. Misschien dat ie dan windows BMP's oid kan importen, maar eerst me C-boek maar weer eens opzoeken voor hoofdstuk 17 geloof ik over bestanden gebruiken
wel een C++ boek dat ik bereid ben helemaal door te nemen voor het maken van een gamepje
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Begin dan maar vastOp maandag 01 april 2002 18:10 schreef 3CLipZ het volgende:
ik heb absoluut geen programmeer ervaring
wel een C++ boek dat ik bereid ben helemaal door te nemen voor het maken van een gamepje
Ik zal kijken of ik ook nog ergens een C++ boek vandaan kan toveren als ik die 5 overige hoofstukken van m'n C boek uitheb
YaBB en phpBB2 zijnOp maandag 01 april 2002 18:23 schreef White Dust het volgende:
Als jullie één keer zo ver zijn wil ik gerust wat ideeën uitspuien, bij die MUD die hier een aantal weken geleden voorbij is gekomen heb ik wat tijd in een kaart gestoken, als het nodig is wil ik dat hier ook wel voor doenmaar dan moet er wat meer zekerheid zijn... en dan nog een tip: zoek een (gratis) host die of een CGI-bin heeft of MySQL met php ondersteuning heeft in instaleer dan even een forum zoals YaBB (CGI) of phpBB2(MySQL+php), maar dat zijn alleen maar ideeën als de "engine" klaar is en er meer zekerheid is
Verder wil ik nog wel even kwijt dat je beter een textbased RPG kan gaan maken als je geen MOD gaat maken, een eigen engine (met graphics dan) ontwikkelen is misschien wel leuk maar gaat dus nooit lukken, als dat de bedoeling is dan geef ik de hoop alvast op
Verder denk ik dat je beter eerst op het verhaal en de mogelijke opties kan gaan denken voordat je uberhaupt code begint te tikken
Verwijderd
Mijn voorkeur gaat iig naar hack&slash. naja iig combat georienteerd. Dat lijkt me ook makkelijker te maken omdat je anders veeeeeeeel variabelen vast moet houden enzo doordat je een uitgebreide verhaallijn maakt. Ik blijf er iig bij
Ff compleet off-topic: Geen kwaad woord over phpBB2 !!Op maandag 01 april 2002 18:32 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
YaBB en phpBB2 zijnIk install ikonBoard wel
Maar zover zijn we nog niet. Eerst idd wat meer zekerheid maken. Map mag je ook wel maken, en als je wil ook wat sprites ed
There is no magic.
Hier nog één die zich daar bij aansluitOp maandag 01 april 2002 18:44 schreef The Will het volgende:
[..]
Ff compleet off-topic: Geen kwaad woord over phpBB2 !!
Probleem is dat ik eigenlijk van die text-based RPG's onder linux console afwilOp maandag 01 april 2002 18:39 schreef Timpie het volgende:
ik heb wel C++ ervaring maar alleen text console stuff
Verder wil ik nog wel even kwijt dat je beter een textbased RPG kan gaan maken als je geen MOD gaat maken, een eigen engine (met graphics dan) ontwikkelen is misschien wel leuk maar gaat dus nooit lukken, als dat de bedoeling is dan geef ik de hoop alvast op
Verder denk ik dat je beter eerst op het verhaal en de mogelijke opties kan gaan denken voordat je uberhaupt code begint te tikken
Als ik code ga tikken begin ik eerst met de engine (rondjes lopen op een (kleine) wereld), als die af is ga ik verder uitbreiden.
Mja, daar gaat mijn keus ook steeds meer naar uit. * GeniusDex stemt voor Hack 'n SlashOp maandag 01 april 2002 18:41 schreef NME het volgende:
hmmm deze hou ik in de gaten.
Mijn voorkeur gaat iig naar hack&slash. naja iig combat georienteerd. Dat lijkt me ook makkelijker te maken omdat je anders veeeeeeeel variabelen vast moet houden enzo doordat je een uitgebreide verhaallijn maakt. Ik blijf er iig bij
* GeniusDex heeft 1 keer phpBB gebruikt, en sindsdien heb ik me aan de belofte gehouden niet meer op phpBB(2) te registreren behalve als 't om warez oid gaat. Tot nu toe nog steeds gelukt (jaar lang ofzo)Op maandag 01 april 2002 18:44 schreef The Will het volgende:
[..]
Ff compleet off-topic: Geen kwaad woord over phpBB2 !!
[/offtopic] IEDEREEN WEER ONTOPIC!
There is no magic.
lijkt er wel op ja. Misschien dat je 't wel kunt doen dat als je level X bent geworden je naar een andere wereld toe kunt met nieuwe monsters enzo. (ik zeg KUNT, niet GAATOp maandag 01 april 2002 18:56 schreef The Will het volgende:
Hack & Slash it is than, wel jammer, maar 't is niet anders. Lijkt me dat we dan een spel als Ragnarok/Myth of Soma/El Kardian krijgen of niet?
Verhaal met variabelen is ook geen probleem als je een goede scripting engine hebt (dat kan ik dus niet...iemand anders?).
Van te voren plannen enzo schijnt erg belangrijk te zijn
Screenshot van mijn tile-engine: (ja, niet mijn graphix, maaja, gaat om de techniek)
ziet er niet slecht uitOp maandag 01 april 2002 19:12 schreef MaafKloon het volgende:
2d graphics is geen probleem, dat kan ik wel maken.
Verhaal met variabelen is ook geen probleem als je een goede scripting engine hebt (dat kan ik dus niet...iemand anders?).
Van te voren plannen enzo schijnt erg belangrijk te zijn. Kunnen het beste zo gauw mogelijk op een apart forum daarover gaan (geloof me, werkt makkelijker). Ik heb er een ter beschikking maar als iemand anders zich aanbiedt hiervoor, prima
Screenshot van mijn tile-engine: (ja, niet mijn graphix, maaja, gaat om de techniek)
Forum kan ik wel ergens opzetten, ik ga er mee aan de slag
Verwijderd
Dat ziet er heel erg uit als dat spel Graal Online....Op maandag 01 april 2002 19:21 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
ziet er niet slecht uitmijn beste engine is er eentje die alleen maar volledige 640x480 plaatjes kon laten zien in qbasic
De engine die daarna kwam (16x16 sprites) was gedeeltelijk af (je kon het 1e scherm sprites zien), maar is gestaakt omdat ik er op een 386 maar 2 FPS uit te halen (een redelijk simpelen 3D engine zelfs nog 3
)
Forum kan ik wel ergens opzetten, ik ga er mee aan de slag
(Die de graphics geript heeft van zelda)
Kben nu forum aan 't uppen (2+ MB aan .tar bestanden
Verwijderd
dat ziet er gelikt uit knul! zelda engine neem ik aan? die ownt! (het spel is het beste spel wat er isOp maandag 01 april 2002 19:12 schreef MaafKloon het volgende:
Van te voren plannen enzo schijnt erg belangrijk te zijn. Kunnen het beste zo gauw mogelijk op een apart forum daarover gaan (geloof me, werkt makkelijker). Ik heb er een ter beschikking maar als iemand anders zich aanbiedt hiervoor, prima
heb je zelf al een spel gemaakt ofsow?
Nee, tot nu toe alleen nog maar engines (rpg engine, civ engine, raptor engine (volgens mij heette dat spel zo...). En ik heb veeeeeeel kleine effectjes gemaakt (vuurwerk enso)
http://geniusdex.endoria.net/cgi-bin/ikonBoard/ikonboard.cgi
(URL is een beetje lang, maar heb (nog) niks korters
Probeer es een dot tk adres (www.dot.tk) een gratis domijn naamOp maandag 01 april 2002 20:20 schreef GeniusDex het volgende:
Forums zijn online:
http://geniusdex.endoria.net/cgi-bin/ikonBoard/ikonboard.cgi
(URL is een beetje lang, maar heb (nog) niks korters)
moet ook kunnenOp maandag 01 april 2002 20:42 schreef White Dust het volgende:
[..]
Probeer es een dot tk adres (www.dot.tk) een gratis domijn naam
ik maak nu ff een tijdelijk en zet 'm om als we een definitieve naam voor de RPG hebben
[edit]
http://www.gotrpg.tk/ <-- weet niet of ie het doet, @home DNS is BRAK
Op me linux bak met lynx en andere DNS server krijg ik iets
Hij doet et tenminste bij mijOp maandag 01 april 2002 20:42 schreef GeniusDex het volgende:
http://www.gotrpg.tk/ <-- weet niet of ie het doet, @home DNS is BRAK
Op me linux bak met lynx krijg ik iets
Nu moet iedereen ff registreren en zijn ideeen er dumpen, kunnen we er iets mee doen
*zet hypnose bril op*
Ik check dat forum wel even.
[Edit]
Ok, ik zie daar dat de keus al is gevallen op een hack&slash RPG. Mijn voorliefde voor RPGs mag bekend zijn, dus ik denk niet dat ik hieraan mee ga werken.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
we zitten een beetje over een combi te denken. Een Hack 'n Slash MMORPG waar op een gegeven moment een nieuw hoofdstuk beschikbaar is en wordt gespeeld.Op dinsdag 02 april 2002 18:27 schreef Lord Daemon het volgende:
Als je een hack&slash RPG (contradictio interminis) maakt ben ik weg, maar als je een verhalende RPG maakt ben ik je man.
Ik check dat forum wel even.
Mja, dat is niet helemaal wat ik bedoel. Mijn ultieme RPG zou compleet speelbaar zijn zonder ook maar 1 keer te vechten - als ik een pacifistische character wil spelen moet dat kunnen. Dat is uiteindelijk toch waar roleplayen over gaat: het neerzetten van een character, en de psychologische ontwikkeling van dat character op een consistente en boeiende wijze tonen.Op dinsdag 02 april 2002 18:41 schreef GeniusDex het volgende:
we zitten een beetje over een combi te denken. Een Hack 'n Slash MMORPG waar op een gegeven moment een nieuw hoofdstuk beschikbaar is en wordt gespeeld.
Nu is dat in een PC-spel erg lastig, maar wat wel kan is een zeer goed verhaal bouwen, je spel volstoppen met gesprekken. Ik loop met al redelijk uitgewerkte ideeen rond waarop je iemand echt een persoonlijkheid kan geven, bijvoorbeeld. Maar dat soort dingen is eigenlijk niet te realiseren in een multiplayer spel, en al helemaal niet in een MMRPG.
Wat ik zou willen is alleen goed mogelijk binnen een single player spel, en dat is kennelijk niet wat jullie willen. Het heeft dus weinig zin om samen te werken.
(Nou ja, mocht je toch nog wat stukken Engelse tekst nodig hebben dan kan ik wel helpen - roep maar. Maar ik zal me er iig niet tegenaan gaan bemoeien.)
Verwijderd
das nl leuker
speaking of which, ik ga weer Bg2 spelen
* Koetjeboe heeft nog nooit bg gespeeld *schaam*
en nog niks staat vast
Zelf hoop ik meer op een PlaneScape: Torment achtig iets...Op dinsdag 02 april 2002 19:14 schreef Caspian het volgende:
hmm, word het dan een Baldurs Gate 2 achtige game ipv Final Fantasy ed?
das nl leuker
speaking of which, ik ga weer Bg2 spelen
Maar eigenlijk moeten we het niet met andere spellen gaan vergelijken, als je dat gaat doen is het eindpunt vaak gewoon een cloon...
Verwijderd
thats what I mean, ik bedoel de besturing enzoOp dinsdag 02 april 2002 19:18 schreef White Dust het volgende:
[..]
Zelf hoop ik meer op een PlaneScape: Torment achtig iets...
Maar eigenlijk moeten we het niet met andere spellen gaan vergelijken, als je dat gaat doen is het eindpunt vaak gewoon een cloon...
Baldur's Gate speelt zich in een middeleeuws achtigge tijd af, de FF spellen meer in een toekomst sfeer (waar ik niet echt van houw)Op dinsdag 02 april 2002 19:17 schreef MaafKloon het volgende:
was precies het verschil?
* White Dust heeft nog nooit bg gespeeld *schaam*
en nog niks staat vast
BG gebruikt de AD&D Forgotten Realms settings
Verwijderd
dat bedoel ik niet, in FF battle je dmv keuzes, en dus met minder strategie,Op dinsdag 02 april 2002 19:45 schreef White Dust het volgende:
[..]
Baldur's Gate speelt zich in een middeleeuws achtigge tijd af, de FF spellen meer in een toekomst sfeer (waar ik niet echt van houw)
BG gebruikt de AD&D Forgotten Realms settings
Bg2 heb je ook posities, area of effect etc
Dat is bij de meeste nieuwe console based RPGs zo...Op dinsdag 02 april 2002 19:48 schreef Caspian het volgende:
[..]
dat bedoel ik niet, in FF battle je dmv keuzes, en dus met minder strategie,
Bg2 heb je ook posities, area of effect etc
Rpg's maken moet met een teampje wel lukken. Engine zelf lukt mij wel, keb alleen op een gegeven moment altijd inspiratie tekort
(en ja...keb al een paar keer dingen werkelijk afgemaakt, alleen nog geen rpg's
Verwijderd
je snapt meOp dinsdag 02 april 2002 19:49 schreef White Dust het volgende:
[..]
Dat is bij de meeste nieuwe console based RPGs zo...maar de BG manier vind ik leuker
Dit is absoluut niet bedoeld als afzeikpost hoor, maar je kunt een engine niet laten zien mbv een stilstaand plaatje. Stilstaande plaatjes zijn namelijk puur graphics, en laten niet de features zien. Ik zie ook reacties als "dat ziet er gelikt uit"Op maandag 01 april 2002 19:12 schreef MaafKloon het volgende:
Maar goed, dus geen flame naar een van jullie, maar ik wilde dit gewoon even kwijt
heej ik was eerst, weetjenogOp maandag 01 april 2002 19:26 schreef MrRudi het volgende:
Ik wil me hier ook wel zijdelings mee bemoeien, wat ik de vorige keer ook al aanbood geloof ik. Hoewel ik absoluut geen tijd heb om zelf iets te gaan doen (naja wellicht geluidseffecten enzo) kan ik wel wat tips geven. En met een semi-spam bericht zou ik mensen ook aanraden eens een berichtje hierover te posten op gameskool. You never know.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.