RPG maken

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Misschien is het een idee om een freeware RPG te maken met een zooi GoTters, en als het even kan cross-platform. (je kunt bijv. beginnen met windows en de coden porten naar linux (svgalib oid) oid).
Wie zou dit een leuk idee lijken?

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

R4C00N SL4T3R was er mee bezig

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Heb jij al ideeën (text based/ graphics enz), programeer ervaring... ik wil gerust helpen met ideeën leveren maar heb verder geen ervaring (op GW Basic na) met programeren...

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 11:33
Lijkt mij wel leuk, maar volgens mij was er van dat vorige project van R4C00N SL4Y3R niks terecht gekomen (correct me if I'm wrong) maar zo moet het dus niet eindigen (waar ik wel bang voor ben)

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Op maandag 01 april 2002 17:53 schreef OrkBozz het volgende:
R4C00N SL4T3R was er mee bezig
Die wou daarmee beginnen, een MUD maar zover ik weet is dat idee gestorven ;(

• White Dust

White Dust

Op maandag 01 april 2002 17:54 schreef The Will het volgende:
Lijkt mij wel leuk, maar volgens mij was er van dat vorige project van R4C00N SL4Y3R niks terecht gekomen (correct me if I'm wrong) maar zo moet het dus niet eindigen (waar ik wel bang voor ben)
Ik zet een forum voor wasbeerslachter op en er wordt niets meer gedaan, ik wil gerust ideeën leveren maar er moet wel wat zekerheid zijn ;(

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 17:54 schreef White Dust het volgende:
Heb jij al ideeën (text based/ graphics enz), programeer ervaring... ik wil gerust helpen met ideeën leveren maar heb verder geen ervaring (op GW Basic na) met programeren...
Ik heb nog niet echt ideeën oid, wel een (kleine) kennis van C (en svgalib). Ik heb een tijdje terug onder linux iets gekloot om 32x32 plaatjes te maken (256 kleuren) zonder opslaan nog, want zover ben ik nooit in m'n C-boek gekomen :'(.
Op maandag 01 april 2002 17:54 schreef The Will het volgende:
Ik hoop ook niet dat 't zo eindigt, maar als 't zo eindigt is er ook nix aan te doen

If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

je kan ook aan een mod beginnen... scheelt een hoop werk en je oefent er wel mee..

• The Will
Een mod voor wat?

En sowieso moeten we bedenken of het echt met een super verhaal is ala Torment, of meer combat focussed als Baldur's Gate.

There is no magic.

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
mod ben ik niet zo voor, zelf een engine ontwikkelen/schrijven is veel leuker :)

Ik dacht aan een 2D engine (sneller dan 3D, ook op langzame linux bakken). 't spel kan je op 2 manieren maken. Je kan er een verhaal inzetten en je kan er meer een land met gevechten e.d. van maken. Ikzelf zat al met 't 2e in m'n hoofd. Je kunt ook multiplayer maken. Multiplayer komt eigenlijk zowiezo pas een stuk later, eerst de engine enzo bouwen. Wie heeft er nog meer ideeën? En wie heeft er zin om mee te proggen?

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik wil eventueel wel helpen. Keb ervaring in c++ en directx maar tot nu toe alleen nog maar een simpele tile engine gemaakt enso (en iso engine).

Scripting enzo heb ik nog nooit aangeraakt...:D En mijn c++ coding stijl zal ook wel niet perfect zijn enso :)

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:06 schreef MaafKloon het volgende:
Ik wil eventueel wel helpen. Keb ervaring in c++ en directx maar tot nu toe alleen nog maar een simpele tile engine gemaakt enso (en iso engine).

Scripting enzo heb ik nog nooit aangeraakt...:D En mijn c++ coding stijl zal ook wel niet perfect zijn enso :)
Ik werk ook altijd redelijk rommelig :)
Ik heb me nog niet in C++ verdiept en werk gewoon nog in C. Ik kan desnoods wel een sprite-maak-proggie coden oid. Misschien dat ie dan windows BMP's oid kan importen, maar eerst me C-boek maar weer eens opzoeken voor hoofdstuk 17 geloof ik over bestanden gebruiken :)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
ik heb absoluut geen programmeer ervaring :D
wel een C++ boek dat ik bereid ben helemaal door te nemen voor het maken van een gamepje :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:10 schreef 3CLipZ het volgende:
ik heb absoluut geen programmeer ervaring :D
wel een C++ boek dat ik bereid ben helemaal door te nemen voor het maken van een gamepje :)
Begin dan maar vast >:) :+
Ik zal kijken of ik ook nog ergens een C++ boek vandaan kan toveren als ik die 5 overige hoofstukken van m'n C boek uitheb ;)

• White Dust

White Dust

Als jullie één keer zo ver zijn wil ik gerust wat ideeën uitspuien, bij die MUD die hier een aantal weken geleden voorbij is gekomen heb ik wat tijd in een kaart gestoken, als het nodig is wil ik dat hier ook wel voor doen :) maar dan moet er wat meer zekerheid zijn... en dan nog een tip: zoek een (gratis) host die of een CGI-bin heeft of MySQL met php ondersteuning heeft in instaleer dan even een forum zoals YaBB (CGI) of phpBB2(MySQL+php), maar dat zijn alleen maar ideeën als de "engine" klaar is en er meer zekerheid is :)

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:23 schreef White Dust het volgende:
Als jullie één keer zo ver zijn wil ik gerust wat ideeën uitspuien, bij die MUD die hier een aantal weken geleden voorbij is gekomen heb ik wat tijd in een kaart gestoken, als het nodig is wil ik dat hier ook wel voor doen :) maar dan moet er wat meer zekerheid zijn... en dan nog een tip: zoek een (gratis) host die of een CGI-bin heeft of MySQL met php ondersteuning heeft in instaleer dan even een forum zoals YaBB (CGI) of phpBB2(MySQL+php), maar dat zijn alleen maar ideeën als de "engine" klaar is en er meer zekerheid is :)
YaBB en phpBB2 zijn :r Ik install ikonBoard wel :P Maar zover zijn we nog niet. Eerst idd wat meer zekerheid maken. Map mag je ook wel maken, en als je wil ook wat sprites ed ;)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

ik heb wel C++ ervaring maar alleen text console stuff

Verder wil ik nog wel even kwijt dat je beter een textbased RPG kan gaan maken als je geen MOD gaat maken, een eigen engine (met graphics dan) ontwikkelen is misschien wel leuk maar gaat dus nooit lukken, als dat de bedoeling is dan geef ik de hoop alvast op :)

Verder denk ik dat je beter eerst op het verhaal en de mogelijke opties kan gaan denken voordat je uberhaupt code begint te tikken

Verwijderd

hmmm deze hou ik in de gaten.
Mijn voorkeur gaat iig naar hack&slash. naja iig combat georienteerd. Dat lijkt me ook makkelijker te maken omdat je anders veeeeeeeel variabelen vast moet houden enzo doordat je een uitgebreide verhaallijn maakt. Ik blijf er iig bij :)

• The Will
Op maandag 01 april 2002 18:32 schreef GeniusDex het volgende:

[..]

YaBB en phpBB2 zijn :r Ik install ikonBoard wel :P Maar zover zijn we nog niet. Eerst idd wat meer zekerheid maken. Map mag je ook wel maken, en als je wil ook wat sprites ed ;)
Ff compleet off-topic: Geen kwaad woord over phpBB2 !! ;)

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Op maandag 01 april 2002 18:44 schreef The Will het volgende:

[..]

Hier nog één die zich daar bij aansluit :)

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:39 schreef Timpie het volgende:
ik heb wel C++ ervaring maar alleen text console stuff

Verder wil ik nog wel even kwijt dat je beter een textbased RPG kan gaan maken als je geen MOD gaat maken, een eigen engine (met graphics dan) ontwikkelen is misschien wel leuk maar gaat dus nooit lukken, als dat de bedoeling is dan geef ik de hoop alvast op :)

Verder denk ik dat je beter eerst op het verhaal en de mogelijke opties kan gaan denken voordat je uberhaupt code begint te tikken
Probleem is dat ik eigenlijk van die text-based RPG's onder linux console afwil >:) Opzich issut svgalib gedeelte geen probleem voor mij, alleen de C(++) code ben ik iets minder sterk in.

Als ik code ga tikken begin ik eerst met de engine (rondjes lopen op een (kleine) wereld), als die af is ga ik verder uitbreiden.
Op maandag 01 april 2002 18:41 schreef NME het volgende:
hmmm deze hou ik in de gaten.
Mijn voorkeur gaat iig naar hack&slash. naja iig combat georienteerd. Dat lijkt me ook makkelijker te maken omdat je anders veeeeeeeel variabelen vast moet houden enzo doordat je een uitgebreide verhaallijn maakt. Ik blijf er iig bij :)
Mja, daar gaat mijn keus ook steeds meer naar uit. * GeniusDex stemt voor Hack 'n Slash :)
Op maandag 01 april 2002 18:44 schreef The Will het volgende:

[..]

* GeniusDex heeft 1 keer phpBB gebruikt, en sindsdien heb ik me aan de belofte gehouden niet meer op phpBB(2) te registreren behalve als 't om warez oid gaat. Tot nu toe nog steeds gelukt (jaar lang ofzo) >:)

[/offtopic] IEDEREEN WEER ONTOPIC! :+

• The Will
Hack & Slash it is than, wel jammer, maar 't is niet anders. Lijkt me dat we dan een spel als Ragnarok/Myth of Soma/El Kardian krijgen of niet?

There is no magic.

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:56 schreef The Will het volgende:
Hack & Slash it is than, wel jammer, maar 't is niet anders. Lijkt me dat we dan een spel als Ragnarok/Myth of Soma/El Kardian krijgen of niet?
lijkt er wel op ja. Misschien dat je 't wel kunt doen dat als je level X bent geworden je naar een andere wereld toe kunt met nieuwe monsters enzo. (ik zeg KUNT, niet GAAT :P)

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

2d graphics is geen probleem, dat kan ik wel maken.
Verhaal met variabelen is ook geen probleem als je een goede scripting engine hebt (dat kan ik dus niet...iemand anders?).

Van te voren plannen enzo schijnt erg belangrijk te zijn :P. Kunnen het beste zo gauw mogelijk op een apart forum daarover gaan (geloof me, werkt makkelijker). Ik heb er een ter beschikking maar als iemand anders zich aanbiedt hiervoor, prima :P

Screenshot van mijn tile-engine: (ja, niet mijn graphix, maaja, gaat om de techniek)
Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/screenie.jpg

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 19:12 schreef MaafKloon het volgende:
Verhaal met variabelen is ook geen probleem als je een goede scripting engine hebt (dat kan ik dus niet...iemand anders?).

Van te voren plannen enzo schijnt erg belangrijk te zijn :P. Kunnen het beste zo gauw mogelijk op een apart forum daarover gaan (geloof me, werkt makkelijker). Ik heb er een ter beschikking maar als iemand anders zich aanbiedt hiervoor, prima :P

Screenshot van mijn tile-engine: (ja, niet mijn graphix, maaja, gaat om de techniek)
ziet er niet slecht uit :) mijn beste engine is er eentje die alleen maar volledige 640x480 plaatjes kon laten zien in qbasic :+ De engine die daarna kwam (16x16 sprites) was gedeeltelijk af (je kon het 1e scherm sprites zien), maar is gestaakt omdat ik er op een 386 maar 2 FPS uit te halen (een redelijk simpelen 3D engine zelfs nog 3 :o)

Forum kan ik wel ergens opzetten, ik ga er mee aan de slag ;)

Verwijderd

Ik wil me hier ook wel zijdelings mee bemoeien, wat ik de vorige keer ook al aanbood geloof ik. Hoewel ik absoluut geen tijd heb om zelf iets te gaan doen (naja wellicht geluidseffecten enzo) kan ik wel wat tips geven. En met een semi-spam bericht zou ik mensen ook aanraden eens een berichtje hierover te posten op gameskool. You never know.

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Op maandag 01 april 2002 19:21 schreef GeniusDex het volgende:

[..]

ziet er niet slecht uit :) mijn beste engine is er eentje die alleen maar volledige 640x480 plaatjes kon laten zien in qbasic :+ De engine die daarna kwam (16x16 sprites) was gedeeltelijk af (je kon het 1e scherm sprites zien), maar is gestaakt omdat ik er op een 386 maar 2 FPS uit te halen (een redelijk simpelen 3D engine zelfs nog 3 :o)

Forum kan ik wel ergens opzetten, ik ga er mee aan de slag ;)
Dat ziet er heel erg uit als dat spel Graal Online....
(Die de graphics geript heeft van zelda)

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Jaja, ik heb de graphix geripped uit graalonline ^_^ (hak er ook bijgezet, dat ze niet van mij waren)

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
't boeit eigenlijk niet of deze grafix gejat zijn, als de onze dat maar niet (zullen) zijn :P

Kben nu forum aan 't uppen (2+ MB aan .tar bestanden :o)

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Pziez, maar als ik aan het proggen ben heb ik geen zin om zelf iets te maken :Z Lukt het forum een beetje? :D

Verwijderd

dat ziet er gelikt uit knul! zelda engine neem ik aan? die ownt! (het spel is het beste spel wat er is :P )

heb je zelf al een spel gemaakt ofsow?

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Dankje :P

Nee, tot nu toe alleen nog maar engines (rpg engine, civ engine, raptor engine (volgens mij heette dat spel zo...). En ik heb veeeeeeel kleine effectjes gemaakt (vuurwerk enso)

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Forums zijn online:
http://geniusdex.endoria.net/cgi-bin/ikonBoard/ikonboard.cgi
(URL is een beetje lang, maar heb (nog) niks korters :P)

• White Dust

White Dust

Op maandag 01 april 2002 20:20 schreef GeniusDex het volgende:
Forums zijn online:
http://geniusdex.endoria.net/cgi-bin/ikonBoard/ikonboard.cgi
(URL is een beetje lang, maar heb (nog) niks korters :P)
Probeer es een dot tk adres (www.dot.tk) een gratis domijn naam ;)

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:42 schreef White Dust het volgende:

[..]

Probeer es een dot tk adres (www.dot.tk) een gratis domijn naam ;)
moet ook kunnen :P
ik maak nu ff een tijdelijk en zet 'm om als we een definitieve naam voor de RPG hebben

[edit]
http://www.gotrpg.tk/ <-- weet niet of ie het doet, @home DNS is BRAK :(
Op me linux bak met lynx en andere DNS server krijg ik iets :P

• White Dust

White Dust

Op maandag 01 april 2002 20:42 schreef GeniusDex het volgende:

http://www.gotrpg.tk/ <-- weet niet of ie het doet, @home DNS is BRAK :(
Op me linux bak met lynx krijg ik iets :P
Hij doet et tenminste bij mij :)

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Woei, stoer, hier doet ie het ook.

Nu moet iedereen ff registreren en zijn ideeen er dumpen, kunnen we er iets mee doen

*zet hypnose bril op*

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
We hebben nu wel 3 (ja je leest het, 3 hele mensen!!! :+) op het forum geregistreerd. Er beginnen zich daar al leuke ideeën te vormen :) Als iedereen die engiszins mee wil helpen zich daar ff wil reggen dan kunnen we alles daar houden ;)

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54
Hey, ik vind dit een erg leuk idee, heb me dus net meteen ff op dat forum geregistreerd. Ik heb eigenlijk totaal geen programmeerkennis, maar ik zie hiero helemaal niemand die wel een verhaal wil maken :) en zonder verhaal geen leuke rpg he? Ik speel geregeld (bijna ieder weekend) AD&D bij iemand, en dan ben ik om de 3 keer ook DM dus begin redelijke ervaring met boeiende verhaaltjes maken te krijgen. Als je nou een klein beetje details geeft over het verhaal dan wil ik wel verhaaltje bouwen in me vrije tijd hoor. Details als: Klimaat, wat voor chars mogelijk, wat voor wereld, is er oorlog/niet, wat voor monsters wil je etc. etc.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als je een hack&slash RPG (contradictio interminis :{ ) maakt ben ik weg, maar als je een verhalende RPG maakt ben ik je man.

Ik check dat forum wel even.

[Edit]

Ok, ik zie daar dat de keus al is gevallen op een hack&slash RPG. Mijn voorliefde voor RPGs mag bekend zijn, dus ik denk niet dat ik hieraan mee ga werken. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 18:27 schreef Lord Daemon het volgende:
Als je een hack&slash RPG (contradictio interminis :{ ) maakt ben ik weg, maar als je een verhalende RPG maakt ben ik je man.

Ik check dat forum wel even.
we zitten een beetje over een combi te denken. Een Hack 'n Slash MMORPG waar op een gegeven moment een nieuw hoofdstuk beschikbaar is en wordt gespeeld.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 02 april 2002 18:41 schreef GeniusDex het volgende:
we zitten een beetje over een combi te denken. Een Hack 'n Slash MMORPG waar op een gegeven moment een nieuw hoofdstuk beschikbaar is en wordt gespeeld.
Mja, dat is niet helemaal wat ik bedoel. Mijn ultieme RPG zou compleet speelbaar zijn zonder ook maar 1 keer te vechten - als ik een pacifistische character wil spelen moet dat kunnen. Dat is uiteindelijk toch waar roleplayen over gaat: het neerzetten van een character, en de psychologische ontwikkeling van dat character op een consistente en boeiende wijze tonen. :)

Nu is dat in een PC-spel erg lastig, maar wat wel kan is een zeer goed verhaal bouwen, je spel volstoppen met gesprekken. Ik loop met al redelijk uitgewerkte ideeen rond waarop je iemand echt een persoonlijkheid kan geven, bijvoorbeeld. Maar dat soort dingen is eigenlijk niet te realiseren in een multiplayer spel, en al helemaal niet in een MMRPG.

Wat ik zou willen is alleen goed mogelijk binnen een single player spel, en dat is kennelijk niet wat jullie willen. Het heeft dus weinig zin om samen te werken. :)

(Nou ja, mocht je toch nog wat stukken Engelse tekst nodig hebben dan kan ik wel helpen - roep maar. Maar ik zal me er iig niet tegenaan gaan bemoeien.)

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

We zijn net begonnen elk idee is dus welkom, en niks staat nog vast :D Dus als je het zou willen posten, graaaaaag :)

Verwijderd

hmm, word het dan een Baldurs Gate 2 achtige game ipv Final Fantasy ed?
das nl leuker :P
speaking of which, ik ga weer Bg2 spelen

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

was precies het verschil?

* Koetjeboe heeft nog nooit bg gespeeld *schaam*

en nog niks staat vast

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 19:14 schreef Caspian het volgende:
hmm, word het dan een Baldurs Gate 2 achtige game ipv Final Fantasy ed?
das nl leuker :P
speaking of which, ik ga weer Bg2 spelen
Zelf hoop ik meer op een PlaneScape: Torment achtig iets...

Maar eigenlijk moeten we het niet met andere spellen gaan vergelijken, als je dat gaat doen is het eindpunt vaak gewoon een cloon...

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 19:18 schreef White Dust het volgende:

[..]

Zelf hoop ik meer op een PlaneScape: Torment achtig iets...

Maar eigenlijk moeten we het niet met andere spellen gaan vergelijken, als je dat gaat doen is het eindpunt vaak gewoon een cloon...
thats what I mean, ik bedoel de besturing enzo

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 19:17 schreef MaafKloon het volgende:
was precies het verschil?

* White Dust heeft nog nooit bg gespeeld *schaam*

en nog niks staat vast
Baldur's Gate speelt zich in een middeleeuws achtigge tijd af, de FF spellen meer in een toekomst sfeer (waar ik niet echt van houw)

BG gebruikt de AD&D Forgotten Realms settings :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 19:45 schreef White Dust het volgende:

[..]

Baldur's Gate speelt zich in een middeleeuws achtigge tijd af, de FF spellen meer in een toekomst sfeer (waar ik niet echt van houw)

BG gebruikt de AD&D Forgotten Realms settings :)
dat bedoel ik niet, in FF battle je dmv keuzes, en dus met minder strategie,
Bg2 heb je ook posities, area of effect etc

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 02 april 2002 19:48 schreef Caspian het volgende:

[..]

dat bedoel ik niet, in FF battle je dmv keuzes, en dus met minder strategie,
Bg2 heb je ook posities, area of effect etc
Dat is bij de meeste nieuwe console based RPGs zo... :) maar de BG manier vind ik leuker :)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik denk dat dit zwaar word onderschat :D

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Wat? Een rpg maken? of een mmorpg? Dat laatste ben ik totaal met je eens :D.
Rpg's maken moet met een teampje wel lukken. Engine zelf lukt mij wel, keb alleen op een gegeven moment altijd inspiratie tekort :P

(en ja...keb al een paar keer dingen werkelijk afgemaakt, alleen nog geen rpg's :P)

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 19:49 schreef White Dust het volgende:

[..]

Dat is bij de meeste nieuwe console based RPGs zo... :) maar de BG manier vind ik leuker :)
je snapt me :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk inderdaad dat een single-player RPG maken veel realistischer is dan een mutliplayer RPG maken - ook omdat ik hier nog niemand heb gezien die multiplayer stuff kon programmeren. :) (Geloof ik.)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is absoluut niet bedoeld als afzeikpost hoor, maar je kunt een engine niet laten zien mbv een stilstaand plaatje. Stilstaande plaatjes zijn namelijk puur graphics, en laten niet de features zien. Ik zie ook reacties als "dat ziet er gelikt uit" :? Beetje vaag, het zijn jouw graphics niet, en het plaatje is mooi ja, dus...? Natuurlijk ziet het er gelikt uit met mooie graphics, ik zie niet in hoe je met een slechte engine en dezelfde tiles het er lelijk uit zou kunnen laten zien (afgezien van niet-aansluitende tiles natuurlijk :)). En aan de andere kant, als je nou oerlelijke tiles had laten zien (programmer's art ;)), dan kreeg je weer van die reacties van "gatverdamme, dat ziet er ook niet uit". En dat terwijl de engine gewoon precies hetzelfde is.

Maar goed, dus geen flame naar een van jullie, maar ik wilde dit gewoon even kwijt :)
Op maandag 01 april 2002 19:26 schreef MrRudi het volgende:
Ik wil me hier ook wel zijdelings mee bemoeien, wat ik de vorige keer ook al aanbood geloof ik. Hoewel ik absoluut geen tijd heb om zelf iets te gaan doen (naja wellicht geluidseffecten enzo) kan ik wel wat tips geven. En met een semi-spam bericht zou ik mensen ook aanraden eens een berichtje hierover te posten op gameskool. You never know.
heej ik was eerst, weetjenog :+ ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1