chello en webserver

Pagina: 1
Acties:

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
Ik wil voor me eigen een domein registreren (vind ik leuk). Vooral voor mn mail, web, en ftp server. Maar bij ons in Rotterdam heeft da %$#&*$%#* kwello port 80 dicht gespijkert :(

Nu zat ik eraan te denken om dit via iemand anders te laten lopen... dus... dns naar hem wijzen en hij forward alles hierheen. Ken dit??? en ken hij dan ook zijn port 80 naar mijn port 8081 forwarden zodat er met het normale domein toch mijn webpage kan laten zien??

is dit een goede manier om toch goed gebruik te maken van domein of is er een betere manier?

ps.
kan ik miskien ook alleen port 80 via hem kunnen laten lopen???

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
lijkt me sterk dat poort 80 (http-poort) dicht zit. Dan kan je helemaal geen http ontvangen, dus ook geen internet zelf. En ff voor de duidelijkheid chello knijpt alleen de snelheden af, maar ze gooien geen poorten dicht. Net zoals het niet verboden is om een server te draaien, mag gewoon, jij mag je eigen bandbreedte te gebruiken.

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Op maandag 01 april 2002 17:59 schreef fleppuhstein het volgende:
...Net zoals het niet verboden is om een server te draaien, mag gewoon, jij mag je eigen bandbreedte te gebruiken.
En dit dan?:
kan ik een eigen server opzetten?
Het opzetten van een eigen server en deze met het netwerk van chello verbinden valt onder de noemer zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan.
(bron)

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Phydomir

Dennis

Op maandag 01 april 2002 18:07 schreef klokop het volgende:

[..]

En dit dan?:
[..]
Tja, je mag offcieel ook internet niet delen, maar dat staan ze nu ook gewoon toe.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
jij mag zelf je bandbreedte gebruiken. Ik heb het zelf ook gedaan. Om mn php scripts te testen gebruik ik gewoon een webserver, en ik heb er nooit iets over gehoord van chello.

[edit]
Er is alleen geen ondersteuning van de helpdesk voor je webserver, netwerk, enz.

Verwijderd

Nou nou weer lekker bezig hoor fleppuhstein. poort 80 wordt gebruikt voor de http SERVER. Een http verbinding gaat over poorten boven 1024 (normaal gesproken). Ja het is mogelijk een redirect te doen.

Maar als je een webserver draait die captured op een andere poort. Bijvoorbeeld apache (ook voor windows) is dat simpel in te stellen. Bij www.dyndns.org kan je een redirect doen naar een ip-adress:poort.
Suk6

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Gewoon poort 80 gebruiken. Het staat misschien in de regels dat het niet mag, maar ze zullen er niks over zeggen.
Hooguit als je buitensporige dingen gaat doen ofzo.Ftp poort 21 kun je ook gewoon doen.

I'll be back

• Speedener
  • Laatst online: 08-08 16:50
krijg ik een vast ip-adres?

Nee, chello levert geen vast ip-adres, het ip-adres wordt dynamisch toegekend.
Is ook lollig.. lijkt me trouwens idd sterk dat poort 80 dicht zit..

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
neem maar van mij aan het zit echt dicht... alleen in Rotterdam en omstreken gloof ik...
lees dit: [topic=202350/1/25]

En ik weet dat je apache over een andere port kan draaien maar daz fucked up...

dan moet je ipv www.domein.nl www.domein.nl:8081 intikken en daz klote..

dus kan het op de manier die ik boven hebt verteld of is er een andere betere manier voor??

• Phydomir
  • Laatst online: 18:46

Phydomir

Dennis

Op maandag 01 april 2002 18:20 schreef speedener het volgende:

[..]

Is ook lollig.. lijkt me trouwens idd sterk dat poort 80 dicht zit..
die is idd erg grappig :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Mag ik vragen wat hier nou zo grappig aan is??? Met gewoon gebruik heb je hier geen last van. port 80 gebruik je niet om te surfen.

En als je een webserver met een foute content wilt opzetten zou je dat toch niet op port 80 doen maar een paar duizend porten hoger.

Bij Dyndns.org kun je trouwens ook webhops maken. Dat zijn links naar adressen met evt een portnummer er achteraan. *D

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
Op maandag 01 april 2002 18:12 schreef herminator het volgende:
Ftp poort 21 kun je ook gewoon doen.
Mij hebben ze anders vorige maand afgesloten omdat ik een ftp server draaide (geen anonymous access).

Geen waarschuwing of iets dergelijks, gewoon metteen (zonder een berichtje van tevoren) afgesloten.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 29 mei 2002 07:33 schreef Phantom het volgende:
Mij hebben ze anders vorige maand afgesloten omdat ik een ftp server draaide (geen anonymous access).

Geen waarschuwing of iets dergelijks, gewoon metteen (zonder een berichtje van tevoren) afgesloten.
Volgens mij mogen ze dat niet. In eerste instantie zullen ze je toch in gebreke moeten stellen of zoiets dergelijke.
Wat nou als jouw systeem gehackd is? Stel je voor dat jij niet op de hoogte was van het feit, dat jouw systeem voor 'buitensporige' zaken, zoals FTP of HTTP services, werd gebruikt.

En heeft UPC wel na jouw afsluiting een bericht gestuurd? Het lijkt me wel zo reeel als je weet waarom je bent afgesloten en nog belangrijker, DAT je bent afgesloten.
Als laatste wil ik dan heel graag weten tot wanneer je de facturen hebt gekregen, want ook daar zitten natuurlijk allerlei haken en ogen aan.

Ontopic heb ik zelf in de laatste twee jaar nog nooit problemen met Chello gehad. Daarentegen draait mijn webservertje niet zo een geweldige load. Het is eigenlijk meer voor testdoeleinden (net zoals fleppuhstein)
Mocht Chello dan echt poort 80 gesloten hebben, dan zit er weinig anders op dan een goede webhost op te zoeken of die irritante poortnummers achter je domeinnaam te plakken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Een kennis van mij is ook "betrapt". Ze moeten bij UPC echter (van de wet) eerst een ander aanbod doen voordat ze je mogen afsluiten (net zoals bij die mensen die in die download top 300 zaten).
Je krijgt dus eerst een zakelijk abo aangeboden, als je dat aanbod afslaat sluiten ze je pas af.

Als je zin hebt kan je hier dus werk van maken, maar goed, dan hou je er misschien een zakelijk abo aan over en dat is ook niet echt alles...

Wees consequent, maar niet altijd

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
Op woensdag 29 mei 2002 07:33 schreef Phantom het volgende:

[..]

Was er een abuse melding binnengekomen? Ik hoor dit soort meldingen steeds vaker.

Daarom heb ik op m'n ftp meteen maar een IP filter gezet die bepaalde providers en IP blocks toelaat en bijvoorbeeld heel Chello/UPC buitensluit behalve gaten die ik er persoonlijk in hak.

• Mior
Op woensdag 29 mei 2002 07:47 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze dat niet. In eerste instantie zullen ze je toch in gebreke moeten stellen of zoiets dergelijke.
Wat nou als jouw systeem gehackd is? Stel je voor dat jij niet op de hoogte was van het feit, dat jouw systeem voor 'buitensporige' zaken, zoals FTP of HTTP services, werd gebruikt.
De helpdesker bij upc vertelde me dat dat gebeurt, maar dat de klant zelf daar verantwoordelijk voor is.
En heeft UPC wel na jouw afsluiting een bericht gestuurd?
Nope
Als laatste wil ik dan heel graag weten tot wanneer je de facturen hebt gekregen, want ook daar zitten natuurlijk allerlei haken en ogen aan.
Ze hebben me 28 april afgesloten. Normaal gesproken wordt het abbo geld de 10de elke maand afgeschreven, maar ze hebben nog even de 26ste het abbo geld van mei afgeschreven. Dit heb ik uiteraard laten storneren door de bank, en daarna direct upc's toegang tot automatische incasso ontzegt.
Op woensdag 29 mei 2002 09:16 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Was er een abuse melding binnengekomen? Ik hoor dit soort meldingen steeds vaker.
Yup, ze hadden een melding gehad.
Maar zoals ik al zei heeft upc mij direct afgesloten.. geen berichtje van te voren, of een waarschuwing of iets dergelijks.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 29 mei 2002 09:28 schreef Phantom het volgende:
De helpdesker bij upc vertelde me dat dat gebeurt, maar dat de klant zelf daar verantwoordelijk voor is.
Dat is waar, maar dan kunnen zij nog steeds niet zonder berichtgeving dergelijke stappen ondernemen.
Nope
Dat is toch echt een niet correcte afwikkeling van UPC.
Yup, ze hadden een melding gehad.
Maar zoals ik al zei heeft upc mij direct afgesloten.. geen berichtje van te voren, of een waarschuwing of iets dergelijks.
Zoals Ook meldt zou je dit in ieder geval kunnen aanvechten. Of het iets zal veranderen aan de situatie is een tweede, maar misschien kun je er een tweede kans mee winnen. Natuurlijk wordt je daarna wel scherp in de gaten gehouden.
Waarschijnlijk zit jouw toekomst toch meer in de aDSL regionen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Mior
Op woensdag 29 mei 2002 09:36 schreef FoolZero het volgende:
Zoals Ook meldt zou je dit in ieder geval kunnen aanvechten. Of het iets zal veranderen aan de situatie is een tweede, maar misschien kun je er een tweede kans mee winnen. Natuurlijk wordt je daarna wel scherp in de gaten gehouden.
Waarschijnlijk zit jouw toekomst toch meer in de aDSL regionen.
Inderdaad, zie m'n sig ;)
Pagina: 1