Toon posts:

Internet delen, en bandbreedte afknijpen/beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij een goed programma aanraden wat het volgende kan:
Ik heb een thuis netwerk met kabel internet en gebruik een server met OS Win98SE. Nu wil ik bepaalde gebruikers wel toegang geven tot het internet alleen met een bepaalde maximum snelheid/bandbreedte.

Weet iemand een hier een handig programma voor? Dus zoiets als Wingate/WinProxy/Winroute maar dan met uitgebreidere mogelijkheden om het netwerk te beheren.

Thanks

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan pak je een grote magneet, die je bij de betreffende kabel die naar de persoon die je wilt blokkeren, die je dan bij die kabel houd :?

Nouja je snapt wel wat ik bedoel denk ik zo.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Een proxy gebruiken die dan instellen dat er een user/password moet worden opgegeven en bandbreedte

en dan de rest van je lan leechers een login geven

denk dat winroute/wingate ofzo moet gaan gebruiken wat die zijn wel lekker uitgebreid

heb all een tijdje een hardware router, dus weet niet meer welke nu nog het beste is

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
ja je kan ook sygate gebruiken...

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 18:59 schreef airwalker_nl het volgende:
ja je kan ook sygate gebruiken...
Ik heb inderdaad net vandaag Sygate geinstallerd. Maar daar kan ik nog niet helemaal mee wat ik wil.

Ik wil dus echt de snelheid in kb/s per gebruiker aangeven. En eventueel een max mb's per maand instellen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij kan het wel met sygate. k zal eens ff kijken.
(ben een tevreden sygate gebruiker, 3.11)

sygate office network kan het.
Bandwidth Management and Control:

Improves the performance of your Internet connection by giving business-critical applications and/or users top priority.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, Maar Sygate kan niet wat ik wil. Bij sygate kun je alleen maar prioriteiten instellen per gebruiker.

Maar niet een max bandwith of max download per maand.
Stel: ik geef de betreffende gebruiker de allerlaagste prioriteit. Als er verder niemand op het netwerk zit heeft deze persoon toch de volledige bandbreedte tot zijn haar beschikking.

Iemand nog een ander alternatief?

Fritsie

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 01 april 2002 20:11 schreef Fritsie12 het volgende:
Sorry, Maar Sygate kan niet wat ik wil. Bij sygate kun je alleen maar prioriteiten instellen per gebruiker.

Maar niet een max bandwith of max download per maand.
Stel: ik geef de betreffende gebruiker de allerlaagste prioriteit. Als er verder niemand op het netwerk zit heeft deze persoon toch de volledige bandbreedte tot zijn haar beschikking.

Iemand nog een ander alternatief?

Fritsie
ik heb hier 2 topics over geopend vorige maand ofzow...

1 in sa
en 1 in IT

als je daar ff naar zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 16:40 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

ik heb hier 2 topics over geopend vorige maand ofzow...

1 in sa
en 1 in IT

als je daar ff naar zoekt.
Helaas wordt hier als enige oplossing ISA 2000 (voor Win2000) aangedragen. En ik draai win98. Nou zou ik overkunnen stappen op Win2000, maar dat wil mijn server niet denkt ik. (PI 133, 40MB Mem).

Bovendien kan ik geen crack/serial key vinden.

Ik heb nu echt alle topics afgespeurd, en nog steeds niks gevonden. Is er echt niemand die nog iets weet??
Pagina: 1