Toon posts:

MAC OS Windows 2000 printer sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jojo

Probleem: Ik heb een printer (hp deskjet 930c) die via USB geïnstalleerd staat op een Windows 2000 Server. Ik heb ook een IMac (mac os 9.0) die samen op een netwerk zit met die Windows 2000 server. File sharing is geen probleem. Printer sharing echter wel!! Appletalk is geïnstalleerd op de Windows 2000 server en draait ! Hoe kan ik die IMac laten printen op die printer? Iemand enig idee?

thx

Verwijderd

Bij een Windows PC moet je de netwerkprinter wel toevoegen via Configuratie->Printer->Toevoegen en dan de shared printer aanwijzen.
Ik neem aan dat het bij die Mac niet veel anders zal zijn, alleen via andere wegen.
(sorry, geen Mac ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn juist die omwegen die ik wil uitgelegd zien!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

ik denk niet dat dat kan. Zeker niet onder OS 9...

maar goed, leg de vraag eens voor bij HP?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

win2k en macOS 9 kunnen beiden toch via het InternetPrintProtocol (IPP) werken?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Wij hebben een sortgelijke situatie op de zaak, alleen de printer staat bij ons niet op de server, maar met een eigen ip nr. direct op de hub, dan hoef je bij de server alleen nog de locatie aan te geven bij het installeren v/d netwerkprinter en de Mac vindt em vanzelf bij het installeren van de printerdrivers/extensions (whatever).

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

er is een behoorlijk verschil tussen een postscript netwerkprinter en een simpele usb deskjet :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Je moet om te beginnen, zelfs voor een Mek, drivertjes downloaden bij www.hp.com
Na installeren krijg je, als alles goed is gegaan, in je kiezer een ikoontje voor een Deskjet. Deze moet je aanklikken, printer dubbelklikken, configgen (automatische configuratie gaat meestal goed), en...rammelen met die handel.
Ik heb trouwens op mijn pc het programma PCMacLan 7 geinstalleerd, daar gaat het in elk geval ook goed mee, ik weet niet of die je 2000 server bijt.
Succes!
Pagina: 1