overgeklockt, geen beeld, nu resetten

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik had denet mijn systeem wat sneller gezet, fsb van 120 en mp van 10. stond origineel op 100x10,5.
maar nu krijg ik geen beeld meer, wat is er verkeerd, en hoe zorg ik dat ie weer normaal gaat(epox 8kha+ mobo, duron 1000)
in het boekje staat:
overcklocking failure will cause system. no display problem. at this moment please press insert key to back to the initial or default setting to boot up your system.

ik vat dit niet echt.|:(

Verwijderd

bios reset

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 17:33 schreef TourTheForce het volgende:
bios reset
ja maar hoe? je ken nix zien

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vaak is stekker er even uit ook genoeg :)
(en een BIOS reset doe je door een jumpertje op je moederbord even te verzetten).

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 17:35 schreef AlterEgo het volgende:
Vaak is stekker er even uit ook genoeg :)
(en een BIOS reset doe je door een jumpertje op je moederbord even te verzetten).
ok thanks

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Jah idd ... clear CMOS :) .. heb ik ook wel eens dat ik geen beeld krijg, dan doe ik me pc ff uit, dan weer aan en meteen in de bios en weer alles terug veranderen

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

als je hem aanzet druk dan ff tegelijk een paar keer op ESC

:P werkt bij mij :D

start de BIOS op in safe mode

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

ferry, eikel
je hebt toch niet m'n videokaart opgeblazen >:)
Lukt het verder wel met de spullen?

You are free to do as we tell you to

Verwijderd

ehhm wat daar eigenlijk staat is hou je ins knop (onderaan je nummerieke toetsenbord ingedrukt werkt iets simpeler dan bios resetten
gewoon indgedrukt houden tijdens booten en bios ff nalopen
:)

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

dit heb ik ook gehad...
gewoon even je CLEAR CMOS jumper 5 sec omzetten (alstie natuurlijk uitstaat he :D )
en dan weer opstarten

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:25 schreef _ferry_ het volgende:
ik had denet mijn systeem wat sneller gezet, fsb van 120 en mp van 10. stond origineel op 100x10,5.
maar nu krijg ik geen beeld meer, wat is er verkeerd, en hoe zorg ik dat ie weer normaal gaat(epox 8kha+ mobo, duron 1000)
in het boekje staat:
overcklocking failure will cause system. no display problem. at this moment please press insert key to back to the initial or default setting to boot up your system.

ik vat dit niet echt.|:(
duron 1000 op standaard 10.5 mp???

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op maandag 01 april 2002 17:48 schreef _olaf_ het volgende:
ehhm wat daar eigenlijk staat is hou je ins knop (onderaan je nummerieke toetsenbord ingedrukt werkt iets simpeler dan bios resetten
gewoon indgedrukt houden tijdens booten en bios ff nalopen
:)
De enige persoon die het beste antwoord geeft: inderdaad gewoon de ins toets indrukken. Kast mag dichtblijven, geen geklooi met batterijen en schroevedraaiers en kasten die scherp zijn en daardoor je handen openhaalt...

wat kan lezen toch makkelijk zijn: computer aanzetten en insert inhouden

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Op maandag 01 april 2002 17:25 schreef _ferry_ het volgende:
fsb van 120 en mp van 10
Wie gaat z'n fsb dan meteen met 20 verhogen |:( dan vraag je gewoon om problemen.

Verwijderd

dr zijn er echt genoeg. Hoe denk je dat mensen een FSB van 200 halen? (200, niet 2x100). Ik heb al mensen gezien die 235MHz haalde, nu jij weer...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 17:44 schreef sleeping_hollow het volgende:
ferry, eikel
je hebt toch niet m'n videokaart opgeblazen >:)
Lukt het verder wel met de spullen?
ja hioor, Doet het wel effe wat sneller als dsie p200, nu eilt ie aleen af en toie over een beschermings fout. maar boeie.
kep wel effe je cdrom gestealth. zit gewoon met tape vast dus zie je nix meer van later. aleen die voodoo 2 wil ie niet pakken, dus moet ik het met jouw kaart doen en heb dus geen 3d :-(

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 17:51 schreef Bossie2002 het volgende:

[..]

duron 1000 op standaard 10.5 mp???
tja vind ik ook vaag, nix aan gedaan ofzo

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:59 schreef SilverMaster het volgende:

[..]

Wie gaat z'n fsb dan meteen met 20 verhogen |:( dan vraag je gewoon om problemen.
ben ik niet mee eens:
hij had beter zijn fsb naar 133 moeten gooien en je mp naar 7.5 en dan zijn mp steeds hoger moeten proberen te zetten en natuurlijk de fsb nog x aantal MHZ proberen te verhogen met niet te grote stappen natuurlijk.
een fsb van 120 resulteerd in de snelheid van de PCI bus van 30 MHz en een AGP van 60 MHz, je bent deze dan zelfs aan het onderklokken.

antwoord op probleem: werd al genoemd: insert ingedrukt houden bij het opstarten en anders bios resetten doormiddel van jumper: zie manual van mobo

Verwijderd

BIOS reset voor eenieder die niet weet welke jumper te nemen:

PC uitzetten, open maken ff batterij van mobo halen en ff plus en min van dat batterijgeval op mobo met een metalen dingetje doorverbinden, ongeveer 1 seconde is genoeg, dan batterij erweer in opstarten en direct je biosinstellingen weer veranderen!!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 13:13 schreef glo0mdud3 het volgende:
BIOS reset voor eenieder die niet weet welke jumper te nemen:

PC uitzetten, open maken ff batterij van mobo halen en ff plus en min van dat batterijgeval op mobo met een metalen dingetje doorverbinden, ongeveer 1 seconde is genoeg, dan batterij erweer in opstarten en direct je biosinstellingen weer veranderen!!
De huidige generatie heeft toch een fijne switch waar dat met koeieletters op staat?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
trap tegen de kast aan werkt bij mij wel eens :+
Pagina: 1