Toon posts:

[Delphi] MSN Popups

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als je in je Delphi programma's popupvensters zoals in MSN Messenger wil gebruiken, is hier de oplossing: TMSNPopUp! Het component wordt ook gebruikt door jelmervos in zijn programma HotTopic.

Inmiddels zijn we bij versie 4.0 van dit component aangekomen, ik heb een tijd terug hier al bericht over de vorige versies. In deze versie zijn er weer een aantal mooie veranderingen, waardoor het component nóg meer lijkt op de originele popups zoals bij MSN Messenger.

De veranderingen sinds de vorige versie zijn nu:
--
+ fixed small compiler hint
+ added support for bottom image ( thanks Ahmed Hamed! )
+ window scrolls out when closing ( thanks Ahmed Hamed! )
+ it is now possible to cascade popups ( thanks jelmervos! )
+ some small bugs (ie window flashes) fixed ( thanks jelmervos! )
--

Het component moet in principe goed werken onder Delphi 4,5 en 6. Ik heb het zelf alleen kunnen testen onder Delphi 6. Het mooie van dit component is dat het opensource is, en de broncode onder de GNU Lesser General Public License is vrijgegeven.

De laatste versie is te downloaden vanaf de officiële website: http://people.zeelandnet.nl/famboek/tmsnpopup/

Voor vragen of opmerkingen kun je mij een emailtje sturen: jwbsoftware@zeelandnet.nl

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Perfect component! :P

Natuurlijk zal deze versie in de eerst volgende versie zitten van HotTopic.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57

BM

Admin Softe Goederen
ff vraagje over dit component...
Ik download hem, unzip, en voeg hem toe via Install Component, Ram op OK, dan gaat ie compilen (neem ik aan), en daarna krijg ik error op deze regel:
Params.ExStyle := Params.ExStyle or WS_EX_TOOLWINDOW or WS_EX_NOACTIVATE;

en dan dus op WS_EX_NOACTIVATE;

snap er verder vrij weinig van |:( als iemand me verder kan helpen hoor ik het graag, lijkt me namelijk erg mooi dingetje om te gebruiken :Y)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
GoT is niet echt een helpdesk.
Als je problemen hebt met een component of met software dat je ergens gedownloaded hebt, dan kun je daarvoor het best terecht bij de perso(o)n(en)/organisatie van wie je het gehaald hebt, en niet op Got.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.